koppeling

Home Forums Techniek Mechanisch koppeling

This topic contains 14 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by Ciaofrank 19 years, 3 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker
  • #166337

    douwe
    Topic starter
    Berichten: 41

    ey ik heb nog steeds een probleem met men koppeling die wil ma niet aangrijpe :S. ik snap er geen hol dus als je et weet zeg et egt snel ik word der egt niet goed van

    gr douwe

    #169452

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    ring tussen de vliegwiel en koppeling goed ?

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #169453

    Vespaflappie
    Bijdrager
    Berichten: 1231

    dat wete hij ook nog wel;) Maar ik snap het ook niet; koop je es een nieuw koppelingshuis:)? Jouwe zal wel verslete zijn met ej brevetta
    😛

    #169455

    Miesmaster
    Bijdrager
    Berichten: 116

    laat eens een foto zien hoe je koppeling erop zit dan misschien heb je hem er wel verkeerd op zitten

    #169456

    Franz
    Bijdrager
    Berichten: 204

    ontvet hem eens.
    gebruikt je mischien te strakke trek veren.

    #169457

    douwe
    Topic starter
    Berichten: 41

    die koppeling is er toen na et ploffe van men moter afgehaald dus ik neem aan dat ie et nog moet doen en te strakke veere is et ook niet want de setup is alleen nog ma bruter geworde sinds et vorige blok ma hij starte vroeger ook slecht zonder die startvere dus dat gaa ik nog es probere en es ontvette kan ook geen kwaad denk ik ma dan nog iets hij greep wel aan als ik men blokkie los erin hing dus met de moter boute niet vastgedraaid?? (ma toen hadik men zuiger verkeerd om dus dat lag toen niet daaraan:P)

    *miss eens duidelijker typen????;)

    #169475

    douwe
    Topic starter
    Berichten: 41

    egt niemand die hier de oorzaak van weet?? of hoe ik zoiets moet fixxe??

    #169476

    ThieskeCiao
    Bijdrager
    Berichten: 181

    nieuwe koppeling maybe;)

    #169478

    Ciaofrank
    Bijdrager
    Berichten: 391

    kijk is naar die bouwtekening hier op de site of je alles er goed op heb geschroefd…

    Maar ik snap je verhaal niet helemaal, hij start dus wel, maar vervolgens kan je gewoon volgas geven, dik toeren jekkeren en dan doet ie niks?

    Leg is uit wat er precies gebeurt

    #169479

    ThieskeCiao
    Bijdrager
    Berichten: 181

    als dat is wat ciaofrank zegt dan slipt je koppeling/poeli en dan is je snaar te lang voor je poeli/koppeling

    #169480

    Vespaflappie
    Bijdrager
    Berichten: 1231

    Neej in grote lijnen is het gewoon; de koppeling zit goed maar hij grijpt niet aan!!!!!!En ik weet dat hij goed zit want ik heb het zelf gezien…

    #169483

    douwe
    Topic starter
    Berichten: 41

    als je em probeert aan te renne hoor je wel dat er segmenten tegen die plaat aan schure maar dat is ook alles wat gebeurt.
    En ik zit nu onder hand wel lang genoeg in de vepsa wereld dat ik nog wel weet hoe ik een koppeling derop moet schroeve 😛

    #169484

    Ciaofrank
    Bijdrager
    Berichten: 391

    douwe :
    En ik zit nu onder hand wel lang genoeg in de vepsa wereld dat ik nog wel weet hoe ik een koppeling derop moet schroeve 😛

    en je had wel je zuiger andersom gemonteerd? :P:P

    Als je een boormachine op je krukas zet, start ie dan wel? anders lijkt het mij dat je ff de binnenkant van je koppeling ff vetvrij moet maken
    (waar dus de startsegmenten tegenaan komen )

    ik zelf heb ook een keer gehad, toen had ik em schoongepoetst dacht ik maar ik had dus alleen maar die bagger die er net naast zat uitgespreidt over dat raakvlak, toen wou die ook niet starten hij maakt dan trouwens btw ook amper tegendruk(compressie)

    #169486

    douwe
    Topic starter
    Berichten: 41

    hmmm ik ga es effe kijke of die dat wel doet.

    en dat met die zuiger hebik uiteraard een excus:P want der staat geen pijltje meer op mijn mallosie zuigertje en toen hebik die cijfertjes als pijltje aangezien en was niet egt aant oplette maja et mag eigelijk niet na 2 jaar :blush
    maare hoe start ik em precies op de boormachine ik weet alleen hoe et ongeveer moet ma je welk bitje moet je gebruike en hoe klem ik die op de krukas??

    #169487

    Ciaofrank
    Bijdrager
    Berichten: 391

    ik had zo’n zelfbeun ding ergens geleend, je moet gewoon de maat hebben van die moer waar je koppeling mee vast zit. Let wel op de draairichting he 😛

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.