Klok ratelt

Home Forums Techniek Overige techniek Klok ratelt

This topic contains 3 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 4 years, 10 months geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
  • #786689

    big_f00t_72
    Topic starter
    Berichten: 35

    sinds gisteren ratelt de klok iets. Tijdens rijden hoor ik het niet. Als ik loop met de snor aan de hand hoor ik getik. Op de fietsstand is het weg. Olie zit er in. Kan het kwaad?

    Kan een bromklok erin. Zag op Mp 1 voor 25 euro.

    Groeten

    #786690

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Dit getik kan evengoed de poelie zijn welke krom is. Soms kan het zin hebben deze om te draaien.

    #786694

    big_f00t_72
    Topic starter
    Berichten: 35

    Nee het is echt geluid uit de klok

    #786695

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Er is maar 1 ding in de klok dat kan ratelen en dat is het grote tandwiel dat op de hoofd as zit.
    Door de hoofd as zit een pen die in de uitsparingen van het grote tand wiel valt.
    Het tikken word waarschijnlijk veroorzaakt door dat het tandwiel niet op de juiste plek terecht komt.

    Het tandwiel schuift over de hooft as heen en weer en word bedient door een gaffel die aan de loopstand knop zit.
    Hoe het precies komt weet ik niet, maar of er zit geen schone olie of te weinig olie in de klok, of de knop gaat niet soepel genoeg heen en weer.
    Het palletje hoort in de as van de knop te vallen tijdens het lopen en volledig en soepel terug te schieten, als je het palletje om weer te gaan rijden, bedient.
    Bij het terug schieten hoort een duidelijk hoorbare “klak” te geven

    Dit heeft dus alles met de fiets/ loopstand te maken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.