‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

This topic contains 4,026 reacties, has 456 deelnemers, and was last updated by mees 4 months, 4 weeks geleden.

15 berichten aan het bekijken - 4,006 tot 4,020 (van in totaal 4,027)
  • Gebruiker

Brian
    Bijdrager

Ik heb sinds een aantal weken een vario op mn ciao. En nu merk ik dat als ik boven de +- 57 ga rijden. Er een onregelmatige maar wel goed voelbare trilling is. Ik voel het vooral als ik het gas los doe en ik rijd zonder startsegmenten.

iemand een idee wat dit kan zijn ? Of zal het niet in de achterklok zitten. Heb ook gemerkt dat als de grote moer op het achterwiel los is ,de trillingen zo goed als weg zijn. Heb daarom de moer niet al te vast gedraaid maar wel met loctite. Maar dit maakte niet veel verschil.

Magnus01
    Bijdrager

20200624_171602Past een originele voorvario makkelijk op een citta snor brug? Of moet dat nokje er helemaal af?

Gratje
    Bijdrager

IMG_20200624_201636
    @magnus01 Mijne is zo ver eraf. Reed/rijd met polini voor vario.

• Deze reactie is gewijzigd 1 year, 5 months geleden door Gratje.

Magnus01
    Bijdrager

Bedankt voor je antwoord, mijne heb ik ook zover geslepen nu dan moet het wel goed komen met een originele!

Jorick
    Bijdrager

Welke rollen ben ik +/- nodig voor mijn setup? wil graag lekker veel koppel hebben.
    Ik weet dat ik zelf moet testen maar heb geen zin om 10 verschillende gewichten te kopen 🙂

Pinasco black 46
    Speedengine
    16 mm carb
    Gianellie fire

Malossi vario vertanding 10,5 gele drukveer blauwe trekveren

It ain’t beun if it work’s

Brian
    Bijdrager

https://vespa-ciao.nl/forums/topic/varios-en-de-setup/page/8/ Je zou hier eens kunnnen Kijken of iemand een soort gelijke set up heeft. Heb ik ook gedaan en de mijne werkte meteen goed.

• Deze reactie is gewijzigd 1 year, 5 months geleden door Brian.

Smitthers
    Bijdrager

Ik heb laatst een nieuwe koppeling van jmpb gehaald, nou zag ik daar in de omschrijving staan dat je de startsegment moet omdraaien.

Na een beetje redeneren had ik daar mijn twijfels over maar zag dat ze in m’n oude schaal idd andersom zaten.
    Bij welke zitten ze nou goed?IMG_20200723_100935

Kas
    Bijdrager

Heeft er toevallig nog iemand een achterkoppeling liggen? Zie graag een bericht verschijnen

FonS
    Bijdrager

Bij welke zitten ze nou goed?

Bij je oude koppeling zitten ze goed, bij de nieuwe imitatie koppeling moet ze, zoals aangegeven door JMPB, omgedraaid worden.

Jan1234
    Bijdrager

Vraag
    Ik heb een Elektronisch kick blok ( niet gevijld )
    41 mm dr cillinder
    gianelli citypower
    13/13 carb
    polini luchtfilter met gaten erin geboord.
    Rij nu met poulie 70 ongeveer 50/55

Ik heb nu een Vario gekocht met 90 mm schijven.
    Welke voor Vario kan ik het beste aanschaffen of orgineel blijven?

Welk gram rollen moeten erin / druk veer / trek veren .

Ben niet bekend met vario’s

PoliniCiao
    Bijdrager

De voorvario raad ik aan om altijd aftermarket te kopen (bijv Malossi of Polini).

Welke rollen het beste rijden is een kwestie van uitproberen. Je kan bijvoorbeeld een testsetje kopen van Polini met meerdere gewichten. Ik zou beginnen rond de 7 gram en dan kijken of je omhoog of omlaag moet. Je kan ook gewichten mixen.

Drukveer zou ik origineel laten op een 41mm met citypower. Bij een 43mm zou ik een gele drukveer monteren. Trekveren kun je wel wisselen naar bijvoorbeeld de lichtste stap in strakkere trekveren van Malossi, Polini oid.

Jan1234
    Bijdrager

Als ik met deze set up zoals hierboven genoemd met poulie 70 precies 51 km/h ga. Hoe hard zou me brommer dan gaan met 90 mm schijven en een malossi multivar?

Zander
    Bijdrager

Hallo klein vraagje
    Hoeveel ga je harder met een Malosie of polini voor vario op een standaard setup ?
    Groetjes zander

SuperSi
    Bijdrager

+-5km/u

Millyway
    Bijdrager

Heeft iemand de volgorde van sterktes voor de grote drukveer in de achterkoppeling vario.

Ik heb een blauwe en grijze polini en een rode en gele malossi. Als je meer drukveren in volgorde kan noemen dan graag zelfs

Moet ik dat nou wel doen?
15 berichten aan het bekijken - 4,006 tot 4,020 (van in totaal 4,027)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.