Vario’s en de setup

Home Forums Techniek Vario Vario’s en de setup

This topic contains 146 reacties, has 76 deelnemers, and was last updated by Noetiepoerker26 7 years, 11 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 147)
  • Gebruiker
  • #213827

    Histor
    Bijdrager
    Berichten: 106

    Cilinder: 43mm Athena
    Cilinderkop: 43 mm Malossi
    Carters: Elektrisch Kick
    Krukas:Kick
    Carburateur: 13/13 dell ortho
    Vliegwiel: standaard
    Lucht: Malossi filter
    sproeier: 68
    Uitlaat: Proma Gun
    Bougie: ngk b8hs
    Voorvario: malossi race vario
    Achterkoppeling: Orgineel
    Achterschijven: 90mm
    Vertanding Variateur: 1:10,5
    Trek veertjes: Polini Blauw
    Drukveer : Malossi geel
    Rollertjes: 6 gram
    Snelheid: 71 km/h @gps

    #213828

    leon ciao
    Bijdrager
    Berichten: 1162

    46mm polini
    elek speedengine
    standaard krukas getuned
    13/13
    malossi filter
    omgelast leovince navigator van een scootah
    100mm schijven
    malossi multvar
    variovertanding geloof 1 op 10,5 maar weet het niet 100% zeker meer 😉

    Dit heeft een snelheid van 75 en trekt zeer goed, met proma cc 77 topspeed [trok ook goed hoor], met simonini racing heb ik het niet gemeten maar dat ging volgens mij nog net ietsjes harder als met de proma 🙂

    #213830

    jwz…
    Bijdrager
    Berichten: 141

    Cilinder: 50 cc DR
    Cilinderkop: Origineel
    Carters: Origineel Kick, (niet geboord)
    Krukas: Kick
    uitgeveild Carburateur: 13/13 dell ortho
    Vliegwiel: Origineel CP
    Lucht: Malossi filter
    sproeier: 60
    Uitlaat: Citypower
    Bougie: ngk b7hs
    Voorvario: Origineel
    Achterkoppeling: Origineel
    Achterschijven: 100mm
    Vertanding Variateur: 1:11,5
    Trek veertjes: Polini Blauw
    Drukveer : Origineel
    Rollertjes: Moet nog naar gekeken worden
    Snelheid: Zal ik binnenkort posten
    Brommer: Si

    mijn plan is om nog een race-voorvario, betere uitlaat en cilinder te halen voor nog betere prestaties

    #213831

    Quest
    Bijdrager
    Berichten: 283

    Cilinder: 43mm DR EVO
    Cilinderkop: 43mm Malossi hogedruk
    Carters: gevijld, geboord (13mm) en spoelpoorten doorgetrokken
    Krukas: kickkruk getuned met berekening van Arvidw
    Carburateur: 13/13 dell ortho
    Vliegwiel: Origineel elec
    Lucht: Malossi power filter
    sproeier: 66
    Uitlaat: Ninja Usine
    Bougie: ngk b8hs
    Voorvario: malossi
    Achterkoppeling: origineel
    Achterschijven: 100mm
    Vertanding Variateur: malossi 1:9
    Trek veertjes: malossi zwart
    Drukveer : malossi geel
    Rollertjes: 5.1 gram
    Snelheid: http://www.youtube.com/watch?v=0o7x29NXOag kijk zelf maar :thumb
    Brommer: citta

    #213832

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    Mijn nieuwe VCT SetUp

    Cilinder: 43mm Polini Kit/Racing
    Kop: Polini HD
    Carters: Polini SpeedEngine Bewerkt (electronisch)
    Krukas: Std Piaggio BROM (AWtuned)
    Carburateur: Dellortho 13mm (72 sproeier)
    Uitlaat: Polini TopOne
    Filter: Malossi
    Vliegwiel: Std
    Bougie: NGK B8R

    Voorvario: Multivar
    Koppeling: Piaggio
    Schijven: 90mm
    Trekveren: Geel
    Snaar: Gates 13×950
    Drukveer: Geel
    Rollen: 6,0 Gram
    Snelheid: Nog Onbekend

    ik verwacht wel dat het leuk gaat lopen straks:)

    Mike
    #215705

    Helios
    Bijdrager
    Berichten: 606

    Cilinder: 42mm Polini ALU
    Cilinderkop: 43MM Polini Kop
    Carters: Licht getuned belgisch
    Krukas: Brom
    Carburateur: 13/13 dell ortho
    Vliegwiel: Origineel elec
    Lucht: Malossi power filter
    sproeier: 68
    Uitlaat: Leo HM
    Bougie: ngk b8hs
    Voorvario: malossi
    Achterkoppeling: origineel
    Achterschijven: 100mm
    Vertanding Variateur: 1 op 10,5
    Trek veertjes: malossi geel
    Drukveer : malossi geel
    Rollertjes: 9.5 gram
    Snelheid : 60 en testen.
    Brommer : Citta

    Binnenkort andere getunede carters met lichter vliegwiel
    9.5 rijd het beste tot nu toe..moet maar weer eens trekveren/drukveer veranderen en proberen.

    Op het achterzitje wil hij wel op het achterwiel, maakt erg veel toeren bij het wegtrekken, omdat hij ook later aangrijpt door de gele veertjes.

    #215729

    ChrisNL
    Bijdrager
    Berichten: 525

    bij trekt ie m behoorlijk door tot rond de 55, daarna gaat die niet verder, wat kan dit zijn?

    setup:

    Cilinder: 65 dr evo tuned
    Cilinderkop: malossi hd
    Carters: speedengine max tuned
    Krukas: TR race
    Carburateur: 13/13
    Luchtfilter: Malossi
    Sproeier: 66
    Uitlaat: Proma Circuit
    Ontsteking: CP op 0.4
    Bougie: NGK B6HS
    Voorvario: malossi
    Achterkoppeling: Standaard
    Achterschijven: 100 mm
    Snaar: 13×1050 gates
    Vertanding: 1:10.5 origineel
    Trekveertjes: malossi zwart
    Drukveer: geel malossi
    Rolletjes: 6.4gr

    #213580

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    – Cilinder: 65 cc DR Evo, spoelervoeders.
    – Cilinderkop: Kick afgevlakt
    – Carters: standaard max gevijld + spoelpoorten
    – Krukas: Kick, brom, getuned
    – Carburateur: 13.13
    – Luchtfilter: Malossi
    – Sproeier: 70
    – Uitlaat:

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #213579

    Tonni
    Topic starter
    Berichten: 4576

    – Cilinder: Pinasco 46 mm volledig onbewerkt
    – Cilinderkop: Pinasco 46mm
    – Carters: Malossi Reedvalve, spoelpoorten bijgewerkt want die zijn standaard bijna afwezig
    – Krukas: Pinasco bijna volle wangen
    – Carburateur: 21 PHBG
    – Luchtfilter: Maloss

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #213577

    Lollol3r
    Bijdrager
    Berichten: 135

    Cilinder: 50cc std
    Cilinderkop: 50cc std kop
    Carters: Origineel licht bijgewerkt
    Krukas: Origineel licht bijgewerkt
    Carburateur: 13/13
    Luchtfilter: Std met extra gat
    Sproeier: 45
    Uitlaat: Leovince Krul
    Ontsteking: Contactpunt, 0,45 mm
    Bougie: NGK B6hs
    Voorvario: Malossi Multivar
    Achterkoppeling: Origineel vespa
    Achterschijven: 100 mm
    Snaar: Vertande
    Vertanding: 1:13
    Trekveertjes: Std
    Drukveer: Std
    Rolletjes: ??

    Nog bezig met afstellen. Voorheen met std vario en Proma cc reed hij 45 met redelijk optrekken en goed doortrekken.

    Maar kan iemand mij vertellen welke rollen ik ongeveer nodig zal hebben, en of het echt nodig is trekveertjes / drukveer te vervangen?

    Thx

    #213623

    Geert (H) Ciao

    ik denk dat 8 gram ongeveer goed is

    #215880

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    @ChrisNL: Jij mag wel een hittegraad hoger met je bougie volgens mij.

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #216002

    Misha.
    Bijdrager
    Berichten: 7

    Cilinder: 50cc Piaggio std
    Cilinderkop: Piaggio std
    Carters: tuned; inlaat 13mm
    Krukas: Piaggio std
    Carburateur: 13/13 Dell’Orto
    Luchtfilter: Polini
    Sproeier: 58
    Uitlaat: Gianelli Citypower
    Ontsteking: Elektrisch
    Bougie: Std bougie
    Voorvario: Mallosi Multivar
    Achterkoppeling: Origineel vespa
    Achterschijven: 100 mm
    Snaar: Vertande 13/925
    Vertanding: 1;10.5
    Drukveer: std
    Trekveertjes: iets strakker
    Rolletjes: 9.5 gram

    Brommer: ciao snor
    Snelheid: nooit gemeten, 55+ Maar trekt ergens dikke valse lucht nu.

    #216346

    Ptr
    Bijdrager
    Berichten: 16

    Weinig activiteit hier de laatste tijd… Bij deze:

    Cilinder: 43mm DR Evo
    Cilinderkop: Malossi hoge druk
    Carters: Polini Speedengine
    Carburateur: 13/13 Dell’Orto
    Luchtfilter: Malossi Red
    Sproeier: 64
    Uitlaat: Polini Top One
    Ontsteking: Contactpunten
    Bougie: Std
    Vario: Polini Speed Control
    Koppeling: Origineel
    Schijven: 90 mm
    Snaar: 13×950
    Vertanding: 1:10,5 of 1:11,5 ?
    Drukveer: Malossi Geel
    Trekveertjes: Blauw
    Rollen: 8 gram Malossi

    Brommer: Ciao brom
    Snelheid: 60-65

    Ik ben van plan om groene trekveren te monteren omdat hij nog steeds een beetje slecht wegtrekt.. Maar dat kan ook liggen aan mijn uitlaat die steeds los trilt..
    Iemand enig idee waarom ie steeds los trilt? Misschien een nieuw klemmetje ofzo?

    #216347

    goedguus
    Bijdrager
    Berichten: 1451

    misschien te zware rollen? ik had zelfde setup alleen standaard tuned carter en had 6gr rolletjes
    en je sproeier is die wel goed?

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 147)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.