Kinetic ontsteking

Home Forums Mening & ervaring Ontstekingen Kinetic ontsteking

This topic contains 3 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Smallride 4 years, 1 month geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
  • #793644

    Martino
    Topic starter
    Berichten: 7339

    Nou viel mijn oog op de volgende ontsteking van een Kinetic uit de VS. En was ik toch wel benieuwd naar een dergelijk setje. Helaas heb ik er geen rekening mee gehouden dat er ook nog €106,- aan invoerkosten en belasting betaald moest worden. Achteraf wordt een setje daar bestellen vrij prijzig.

    Kinetic ontsteking 2
    Kinetic ontsteking 1
    Velen van jullie herkennen vast de wat wij hier in de volksmond Berini ontsteking noemen, maar heeft deze ontsteking een ander vliegwiel en is de normale black box ook een ander kleurtje. Overigens zijn al deze onderdelen met elkaar uit te wisselen. Het vliegwiel is gewogen nog best aan de zware kant, 832 gram. Er zijn volgens mij zelfs gegoten metalen vliegwielen welke net iets lichter zijn. In ieder geval is dit nog altijd een stuk lichter dan een elektronisch vliegwiel en het leuke aan deze en soortgelijke ontstekingen is dat het een vervanging voor op je cp carters is.

    #793686

    Joe
    Bijdrager
    Berichten: 89

    E9F5E5E7-B68C-47CF-B280-76B202F07C13Here is the weight difference between the steel and cast version.

    #793687

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Hoe zit dat dan? Is de ontstekings-spoel tevens de pickup?

    #793688

    Smallride
    Bijdrager
    Berichten: 136

    Hoe zit dat dan? Is de ontstekings-spoel tevens de pickup?

    Ja. En dan vonkt die dus twee keer per omwenteling net als een electrische ontsteking. Zelfde principe als de punten vervanger.
    Het gewichtvan het vliegwiel is nog niet zo gek.
    Ben erg benieuwd of er ook een toeren begrenser voor is.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.