Kan een grotere carburateur kwaad?

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Kan een grotere carburateur kwaad?

This topic contains 3 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by PlaceboGrass 5 years, 4 months geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
  • #780261

    PlaceboGrass
    Topic starter
    Berichten: 17

    Hey allemaal!

    Zoals de titel al zegt: kan een grotere carburateur kwaad?

    Het schroefdraad van de ‘banjo bout’ is kapot, waardoor de schroef blijft doordraaien. Aangezien ik vaker problemen met de carburateur gehad heb, overweeg ik een nieuwe te kopen.

    Op het moment zit er een 12/7 carb in mijn vespa ciao. Ik zag zojuist op internet dat deze het duurst is. Daarnaast zag ik dat de 12/12 voor een redelijk prijsje te bestellen is.

    Aangezien ik niet heel veel ervaring van brommer heb, vraag ik mij dus af of ik deze zonder problemen erin kan zetten en of het verbruik hierdoor hoger wordt. Het gaat om een Dellorto van M2trading.

    Daan

    #780262

    jeffrey162
    Bijdrager
    Berichten: 15

    Hallo

    er is ook een 13/13 mm carburateur op jmpb onderdelen

    Beste antwoord
    #780263

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Hallo Daan, je kan prima je 12/7 vervangen door een 12/12, kijk even welke sproeier je nu hebt en bestel een paar sproeiers extra in iets grotere maten want die 12/12 lust net iets meer mengsel.

    Het verbruik zal dan ook iets omhoog gaan maar verder zou deze operatie geen problemen op moeten leveren, let wel op dat je echt een Dell’ortho krijgt want de Chinese kopieen hebben soms hun gebreken.

    #780270

    PlaceboGrass
    Topic starter
    Berichten: 17

    Super! Bedankt voor jullie reacties. Ik maak er gelijk werk van 😉

    Hopelijk rij ik dan morgen weer lekker rond!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.