Jeroen’s Ciao project

Home Forums Perso’s Projecten Jeroen’s Ciao project

This topic contains 185 reacties, has 49 deelnemers, and was last updated by Alain… 14 years, 3 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 186)
  • Gebruiker
  • #283830

    Jeroen
    Topic starter
    Berichten: 575

    Ik had niks te doen, dus ik dacht ik maak marus een project topic voor mijn vespa.
    Nou in oktober 2005 heb ik voor 50 euro m’n 4e vespa gekocht, was is slechte staat darom ga ik deze nou helemaal opknappen.
    De jonge waar ik um van kocht zij dat ie niet reed omdat er geen kraantje op zat, dus ik thuis kraantje erop en deed het nog steeds niet, toen even de contactpuntjes opnieuw afgesteld en hij deed het meteen.
    Hieronder zie je um zoals ik um kocht:


    kapotte remhendel, bok zonder veer, uitlaat zonderdemper.

    Op 4-11-05 heb ik bij nick (vespafreak) een snel blokje gekocht: Polini Speedengine met elektrische ontsteking, 70 cc Malossi, race krukas en 13/13 Dell’orto en een variosetje: vario, koppeling en 2 assen(schuine en rechte vertanding). Dit alles voor € 150,-

    Hier wat foto’s:

    De volgende dag even de kop van de cilinder afgehaald, want toen ik het blok kocht toen hoorde je op het einde van elke slag een klein tikje. Toen bleek dat de hele zuiger verneukt was, een hele hap uit de zuigerweg, veren helemaal kapot en allemaal putjes in de kop en de zuiger.


    Ik nick opgebeld, toen heeft die mij een andere nog goeie 2ehands Malossi 70 cc set gestuurd.
    Toen heb ik het blok een paar weken later uitgetest het reed wel maar moest nog afgesteld worden want verzoop hartstikke.

    2-01-06, heb ik een setje 4spaaks velgen met binnenbanden op de ene Semperit slick en de andere een swallow roadster crossband. Verder kreeg ik nog een setje remhendels met houders erbij.


    Ze hebben wel 2 verschillende kleuren, maar ze worden toch gespoten, en ik wissel de banden om, omdat een wat bredere band achter mooier uitziet.

    Toen ben ik wat meer gaan nadenken over de kleuren en de rest van het uiterlijk en heb ik dit ontwerp gemaakt (staat ook al in een ander topic):

    23-02-06, ik heb een polini top one gekocht voor 20,- en is nog in redelijk goeie staat. Hij paste er wel niet direct onder maar met wat buigen ging het wel.


    zitten wel een paar deukjes in en wat krassen.
    edit: verkocht.

    29-03-06, 2 mix zijkappen, een mixbalhoofd kapje, wat betere handvaten en 80 cc polini: cilinder, zuiger+zuigerveren gekocht. Alleen zit er in de cilinder wel een duidelijke stootrand en een putje in de zuiger, maar ik kon um voor minder dan een 10tje niet laten liggen. Alles samen kostte € 25,-.


    Ondertussen ben ik al bezig geweest met demonteren en schuren, moet nou alleen de velgen nog.

    10-5-06, schokbrekers uit een oude wasmachine gehaald:

    11-7-06 heb verf gekocht signaal oranje hoogglans en zwart hoogglans:

    Update

    Het is weer eens tijd voor een update, want ik heb toch besloten een ongeschouwd frame te gebruiken omdat ik de rdw moe ben, eerst gezeik met de framenummers, wat gelukkig goed gekomen is. En nu zit ik weer met die verzekeringsplicht.
    Dit betekent dus dat het toch een racertje gaat worden!

    Plannen:

    -optisch-

    – Een deel blijft ut zelfde zoals: spatbordje, velgen en voetsteuntjes.

    – Een ongeschouwd frame regelen, waar dus een mooie stang tussen zal komen.
    Ook wordt de achterbrug misschien verstevigd.

    – Bij een racer hoort natuurlijk ook een mooie voorvork, dit zal waarschijnlijk een tomosvork worden, of een andere die past.

    – Natuurlijk komt er ook een sportstuurtje op.

    – Verder zullen er nog wel andere accessoires op komen, maar die worden naderhand bepaald.

    Het nieuwe frame zal ook weer zwart worden, want de pot zwart zit nog bijna helemaal vol.

    zo zal hij er ongeveer gaan uit zien:

    -motorisch-

    Setup:

    – Polini Speed engine carters.
    – Top Racing krukas
    – 70 malossi , 70 polini of nog iets anders als ik wat leuks tegen kom.
    – 13/13 dell’ortho
    – Proma circuit of Leovinci Handmade
    – Varioset 100 mm schijven en malossi of polini voorvario

    #441107

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    even het stootrandje wegdraaien op een draaibank.

    #441108

    .-{2F4OV}-.

    Jij wil owk graag gepakt worde door de woute ofniej:P

    Succes met tune.. Denk dat ie optisch wel mooi gaat worden!!

    Kzou alleen als je de vario erop wil zetten eerst een racevario kope..
    Maar dit moet je natuurlijk z11 weten.

    #441110

    Jeroen
    Topic starter
    Berichten: 575

    barry: zat ik ook al aan te denken…heb jij dat trouwens al gedaan nou en is dat goed gelukt?

    2f40v: JA=) ik wil gewoon iets vets en snels maken, en dan zie ik wel hoe het verder gaat…en denk dat ik dat ook ga kopen, maar eerst dit moet dit afzijn.

    #441111

    iaccaloco
    Bijdrager
    Berichten: 1269

    Dan moet je er wél een overmaats zuigertje instoppen eh!!?

    Enneh, draaibank hoeft niet, ken je niet een zaak vinden die een hoon-bank heeft?

    Dat lijkt me beter……!

    Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!
    #441112

    timschilders
    Bijdrager
    Berichten: 1016

    je haalt de bagaze drager eraf zo te zien? ik wil die stangetjes dan wel hoor. ik heb nog een hoop onderdelen liggen die je mischien wel kan gebruiken. als je iets wilt regelen voeg me dan even toe: timschilders@hotmail.com

    #441113

    Jeroen
    Topic starter
    Berichten: 575

    iaccaloco :
    Dan moet je er wél een overmaats zuigertje instoppen eh!!?

    Enneh, draaibank hoeft niet, ken je niet een zaak vinden die een hoon-bank heeft?

    Dat lijkt me beter……!

    wat bedoel je daar precies mee (overmaats zuigertje)?:?

    #441114

    R.oel !

    Jeroen :

    iaccaloco :
    Dan moet je er wél een overmaats zuigertje instoppen eh!!?

    Enneh, draaibank hoeft niet, ken je niet een zaak vinden die een hoon-bank heeft?

    Dat lijkt me beter……!

    wat bedoel je daar precies mee (overmaats zuigertje)?:?

    als je die cilinder laat honen, wordt de diameter natuurlijk (iets) groter, als je dan dezelfde zuiger erin zet heeft ie hoogst waarschijnlijk veeeeel minder compressie, dus moet je wat grotere zuiger drin zetten..

    toch ?!:con

    #441115

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    Jeroen :
    barry: zat ik ook al aan te denken…heb jij dat trouwens al gedaan nou en is dat goed gelukt?

    2f40v: JA=) ik wil gewoon iets vets en snels maken, en dan zie ik wel hoe het verder gaat…en denk dat ik dat ook ga kopen, maar eerst dit moet dit afzijn.

    ach man toch,ik sleutel al een jaartje of 18 aan brommers & heb er nog nooit eentje gezien,maar ik wissel nog al snel van cilinder dus daarmee.Maar zoals iacc al zei is een hoonbank stukken beter maar dan heb je wel een overcised piston nodig.

    #441116

    Jeroen
    Topic starter
    Berichten: 575

    Ik ken wel iemand met een draaibank, dat is denk de makkelijkste oplossing…heb geen zin om een andere zuiger de gaan zoeken enzo.

    #441117

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    een 42mm polini cilindertje heeft vaak ook een stootrand, komt gewoon vaak omdat de zuiger niet hoger komt.

    ik heb ook al een paar 80 polinis gezien en sommige hadden, gewoon cilinder erop zetten en kijken of de zuigerveren er niet blijven klemmen.

    als je zoiets wilt laten draaien hoef je alleen maar t stootrandje weg te halen want die is kleiner als de rest (omdat dat niet versleten is om zo maar even te zeggen)

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #441118

    Jeroen
    Topic starter
    Berichten: 575

    dat ga ik ook doen alleenhet randje, anders blijven ze dalijk toch hangen…al koste het maar 10,- zou toch jammer zijn…en ik heb ook nog pakkinge nodig maar kan ze nergens vinden, of zou ik 70 pakkinge kunnen aanpassen?¿is ook niet echt iets..

    #441119

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    gewoon 80polini pakkingsetje halen, heb je goeie voetpakking erbij, das dezelfde die je bij speedengine krijgt (en 42mm polini) en daar zit ook een 46mm koppakking bij. t setje kost misschien maar 3-4 eutjes??

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #441121

    Jeroen
    Topic starter
    Berichten: 575

    ja maar hier in de buurt hebbe ze het niet…en bij de online shops konik ook niks vinden.

    #441416

    Jeroen
    Topic starter
    Berichten: 575

    eindelijk weer eens een update’je, is al lang geleden maja als er (bijna) niks gebeurt valt er weinig te vertellen.
    ff korte samenvatting:
    – die 80 cc vond ik toch wat slecht, heb um weer verkocht en rijd ik dus gewoon met de 70 malossi.
    – m’n blokje ligt nou onder mijn andere ciao daar ben ik um nou nog een beetje op in het rijden.
    – en vandaag heb ik schokbrekers uit een oude wasmachine gesloopt, ook is vandaag jammer genoeg m’n uitlaat tuutje van de cilinder gebroken:(maar ik denk dat die wel gelast kan worden dus dat komt wel goed.

    vooruitzicht:
    binnenkort wordt mijn spatbordje gelast en hoop ik eindelijk een snorklok te hebben.
    en over een paar weken wordt mijn vespa gespoten door een vriend van mij met compressor.

    ik houd jullie op de hoogte als er iets gebeurt.
    btw. bovenaan heb ik een foto van mn schokbrekers erbij gezet!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 186)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.