This topic contains 24 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by FonS 3 years, 9 months geleden.
-
Gebruiker
-
13 juni 2020 om 17:51 #799006
Als je bougie droog blijft kan je eens proberen om wat benzine door je bougie gat naar binnen te spuiten.
liefst met de zuiger in een bovenste stand zodat je benzine niet meteen je uitlaat poort in stroomt.
Als je dan je brommer start en hij geeft een paar klapjes weet je iig dat de ontsteking het goed doet.Verder kan je controleren of je sproeier verstopt is.
Of de spraybar in je carb verstopt is.
En of hij start met choke15 juni 2020 om 08:49 #799095Maar, vraag 1! is nog steeds niet beantwoord,
-Ben je met groter boren/vijlen van de inlaat niet door de carterwand heen gegaan?
En zoals eerder verteld,
-zet het blokje in de bankschroef, schroef de bobine er goed aan.
-Carburateur er af,
-accuboormachine met dop 17 om te starten op de koppelingsmoer(rechtsom) in de ene hand
-bus remmenreiniger in de andere hand,
-spuit vooraf een weinig beetje wd40 door het bougie gat voor wat smering,
-dan starten met de boormachine(rechtsom) en af en toe wat remmenreiniger voor het inlaatgat sprayen
zodat hij dat zelf aanzuigt.Het motortje moet dan toch echt een klapje gaan geven.
Gr. Wim.
- Deze reactie is gewijzigd 3 years, 9 months geleden door Wim V8.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.15 juni 2020 om 10:01 #799107Hi Wim, had dit al gedaan toen die nog in de ciao zat en geeft geen kick. Remmenreiniger door het bougi gat en dan snel bougi erin en starten doet ie wat meer op.
15 juni 2020 om 12:15 #799117Maar, ben je nou door de carterwand gegaan met vijlen/boren?
Kan ook met het blok in de Ciao, maar probeer het dan wel met carb er af.
Remmenreiniger is al weg tegen de tijd dat de bougie er weer in zit.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.15 juni 2020 om 16:19 #799122Maar, ben je nou door de carterwand gegaan met vijlen/boren? Kan ook met het blok in de Ciao, maar probeer het dan wel met carb er af. Remmenreiniger is al weg tegen de tijd dat de bougie er weer in zit. Gr. Wim.
ik weet eigenlijk wel zeker dat dit niet het geval is! Anders zag ik een kijkgaatje toch? Heb het inlaatgat dichtgehouden en via het inlaatvlak remmenreiniger erin laten lopen toen ik het blok inelkaar aan het zetten was. Hier lekte niks weg.
16 juni 2020 om 17:53 #799164Probleem opgelost. Nieuwe zuiger was niet de juiste. Met oude starte die meteen. Zie foto. Gekocht bij JMPB was gewoon geschikt volgens hun voor de ciao.
16 juni 2020 om 18:26 #799166Ik vroeg net via PB al wat voor zuiger het was, maar nu zie ik het…
De bovenste was je oude en zit er nu weer in? En de onderste ziet eruit als de nieuwe.
De onderste is pen 10 en de bovenste is pen 12, dus hoe je dat hebt kunnen monteren op één en dezelfde krukas is me een raadsel.
Als ik het goed begrijp heb je een 10mm pen in een 12mm gat gestoken en toen de boel (met 2mm speling, ratel ratel) in elkaar gezet..?Nou goed, hij loopt in elk geval weer en dat is het belangrijkste! 🙂 Kun je volgende week lekker van het weer gaan genieten.
16 juni 2020 om 18:50 #799167Volgensmij zijn ze allebei pen 10 hoor. Tenminste die nieuwe onderste die er nu niet meer in zit is pen 10.
16 juni 2020 om 19:06 #799169Ik denk dat het gezichtsbedrog is dat het lijkt of de oude een pen 12 is.
Kijk maar goed, de oude zuiger heeft een chamfer (afschuining) aan het eind van de boring zitten wat de nieuwe zuiger niet heeft.16 juni 2020 om 22:24 #799183Gezichtsbedrog inderdaad, niets aan de hand.
Ondanks dat de Ciao inmiddels start, staat hij toch bij mij in de schuur om nog e.e.a. na te kijken.
Ben er maar meteen aan begonnen! -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.