hoge druk kop polini

Home Forums Mening & ervaring Cilinders hoge druk kop polini

This topic contains 6 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Remy 1 month geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker

Remy
    Topic starter

Ik heb een tijdje geleden en 65cc polini kit gekocht voor mijn citta maar als ik de hoge druk kop die erbij zit erop zet start mijn citta nietmeer hij werkt alleen met de orginele kop hoe komt dit?

Crullie
    Donateur

Decompressie klepje lek, Geen nieuwe koppakking gemonteerd, slechte bougie die onder hoge druk niks doet, al even een Deo-test gedaan ?

TICKLING BARN

zevenenergie
    Forum Goeroe

Het kan ook nog zijn dat de kop niet vlak is.

Remy
    Topic starter

crullie: ik dacht dat er geen koppakking tussen zit normaal zal dit is proberen en wat bedoel je met de deo test
    zevenenergie: het is een nieuwe kop dus hoop van wel

Citta1987
    Bijdrager

Ik heb wel eens gelezen dat het bij polini kopjes een bekend probleem is dat ze krom geleverd worden…
    Hoor je tijdens het proberen te starten niet een heel hoog fluitgeluid?

• Deze reactie is gewijzigd 1 month geleden door Citta1987.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Standaard zit er geen kop pakking tussen, Maar bij opvoer setjes, kan je die er maar beter tussen hebben.

De Deo-test is een test waar bij je met deodorant spuit op je motorblokje om te zien of er lekkage is.
    Als er verschil is in toerental bij voorbeeld bij de cilinder kop, dan heb je daar lekkage . Pas wel op dat er geen Deo komt in het luchtfilter, want dat vertekent het beeld.

Het kan ook zijn dat de lekkage optreed tussen de verbrandingskamer en het decompressie gaatje, of zoals Crullie zegt door een lekkend klepje.
    Dat kan je met de Deo-test niet constateren.

Dat kan je constateren door de uitlaat los te nemen en de motor door zijn decompressie te draaien, dan hoor je een lek geluidje.

Het kan geen kwaad de kop te vlakken ,Als je het netjes doet. (waterproef schuurpapier op een glas plaat en achtjes draaien.) Soms is ook de cilinder niet vlak.

• Deze reactie is gewijzigd 1 month geleden door zevenenergie.

Remy
    Topic starter

zevenenergie ik zal dit is proberen
    citta 1987 ik zal straks is kijken hoen geluid eruit komt

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.