Standaard zit er geen kop pakking tussen, Maar bij opvoer setjes, kan je die er maar beter tussen hebben.
De Deo-test is een test waar bij je met deodorant spuit op je motorblokje om te zien of er lekkage is.
Als er verschil is in toerental bij voorbeeld bij de cilinder kop, dan heb je daar lekkage . Pas wel op dat er geen Deo komt in het luchtfilter, want dat vertekent het beeld.
Het kan ook zijn dat de lekkage optreed tussen de verbrandingskamer en het decompressie gaatje, of zoals Crullie zegt door een lekkend klepje.
Dat kan je met de Deo-test niet constateren.
Dat kan je constateren door de uitlaat los te nemen en de motor door zijn decompressie te draaien, dan hoor je een lek geluidje.
Het kan geen kwaad de kop te vlakken ,Als je het netjes doet. (waterproef schuurpapier op een glas plaat en achtjes draaien.) Soms is ook de cilinder niet vlak.
-
Deze reactie is gewijzigd 1 month geleden door zevenenergie.