‘Hoe hard zou dit gaan?’ topic

Home Forums Techniek Afstellen ‘Hoe hard zou dit gaan?’ topic

Dit onderwerp bevat 4,497 reacties, heeft 657 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Cittatunning 1 week, 3 dagen geleden.

13 berichten aan het bekijken - 4,486 tot 4,498 (van in totaal 4,498)
  • Gebruiker
  • #792794

    Tiesman1986
    Moderator
    Berichten: 761

    Ja maar je hebt al heel snel een afdruk,  hoe meer power hoe sneller een afdruk, ook al is de passing goed , een koppeling pakt maar zo’n klein stuk van de krukas.

    #792798

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 2734

    Een 15pk setup heeft zo.n beetje een koppel van 10 nm.
    Dat is dus 1kg aan een staaf van 1meter.
    Dat is op zich niet genoeg, om een deukje in het chroom staal van de krukas te drukken.

    Het is niet de bedoeling dat de koppelingsschoentjes houder, ten opzichte van de kruktap kan draaien.
    Dus ik zou er wel goed voor zorgen dat de boel past en vast zit, want, tikjes… al gaan ze qua kracht niet over de vloeigrens van het materiaal, veroorzaken deukjes.

    Metaal is namelijk niet een statisch martiaal, maar het heeft om het zo maar te zeggen ook “organische kwaliteiten”.Op moleculair nivo, is er veelmeer mogelijk dan je zou denken.

    Ik heb wel eens extreem zuiver zilver gegoten en dat klom spontaan uit de smeltkroes. We moesten er een klein beetje koper door mengen, om weer de bekende eigenschappen van het zilver te verkrijgen.

    Een ander, meer gerelateerd voorbeeld;
    Op een schip slijten de kogellagers van een machine harder wanneer de des betreffende machine stilstaat dan wanneer hij draait.
    Dat komt door dat de hoofd motor voelbare trillingen door het hele schip laat gaan. En als het kleine contact vlak van de kogels in het lager steeds op het zelfde punt trillen, slijt het lager.

    Reserve lagers worden bij voorkeur, niet aan boord opgeslagen, want ook al liggen ze op triling-dempers, ze gaan kapot.

    Het zelfde fenomeen wordt gebruikt om grote gelast constructies die niet uitgegloeid kunnen worden, na het lassen spannings-vrij te trillen.

    • Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door zevenenergie.
    #792805

    Dennis Scholing
    Bijdrager
    Berichten: 64

    Zeker zit de boel goed vast en past het goed! Alleen wat ik wel raar vind is dat mijn krukas van malossi de dikte anders is dan anders ik moest de koppeling opboren met boor van 10mm en ik kan nergens een koppeling vinden die er zo op past

    Hieronder het boekje van malossi

    IMG-20200104-WA0010IMG-20200104-WA0008

    #792806

    Joor
    Donateur
    Berichten: 135

    Dat klopt, zo is malossi

    #792829

    Tiesman1986
    Moderator
    Berichten: 761

    Gewoon vario erop :p

    #792834

    Dennis Scholing
    Bijdrager
    Berichten: 64

    Ja ben al aant rond kijke

    #793403

    Cittatunning
    Bijdrager
    Berichten: 27

    Hoe hard zou dit lopen citta

    Cilinder Dr 43 + hogedruk kop
    caburateur 13-13
    Bewerkt Carter en inlaat
    poeli 80
    Malossi filter

    #793404

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 2734
    #793412

    Lucas Jansen
    Bijdrager
    Berichten: 17

    Ik heb op dit moment een:
    DR43MM + Polini hd
    13/13
    Spoelpoorten bewerkt en inlaat 13mm
    Vario: 5.5g malossi MHR – witte trekveren – gele drukveer
    Malossi Filter + aantal gaatjes
    Gianelli original power.

    Ik rijd op dit moment +- 65. Maar ga er binnenkort een proma GP erop zetten. Zal die veel harder gaan lopen denken jullie?

    #793430

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 6775

    De Proma GP is geen super uitlaat en tov een Giannelli Original Power verwacht ik weinig tot geen winst, maar wel minder trekkracht.

    #793456

    Thijs Gerrits
    Bijdrager
    Berichten: 7

    Vario 100mm
    Dr65
    Polini kop
    Std carters
    Dellorto 13/13
    Std luchtfilter
    Gianelli citypower

    #793470

    Lucas Jansen
    Bijdrager
    Berichten: 17

    Zal rond de 50 gaan denk ik!
    Ik zou zelf het filter veranderen voor een malossi/polini. Of er een aantal gaatjes in maken, zal zeker verschil maken!

    #793472

    Cittatunning
    Bijdrager
    Berichten: 27

    Was inderdaad
    mijn uitlaat vergeten..Dat is een:
    Leovinci Krul

    Cilinder Dr 43 + hogedruk kop
    Caburateur 13-13
    Bewerkt Carter en inlaat
    Poeli 80
    Malossi

13 berichten aan het bekijken - 4,486 tot 4,498 (van in totaal 4,498)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.