Herhaaldelijk doorbranden achterlamp +benzineprobleem

Home Forums Techniek Problemen oplossen Herhaaldelijk doorbranden achterlamp +benzineprobleem

This topic contains 3 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Jasper-Grillo 8 years, 8 months geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
  • #211867

    Noetiepoerker26
    Topic starter
    Berichten: 488

    Goedenavond heren,

    Ik zit met een probleem: mijn achterlicht blijft maar doorbranden. Nu heb ik vandaag maar eens een 12v (4watt) lampje en een weerstandje van jmpb.nl gemonteerd om te kijken of dit helpt. Niet dus. Laatst heb ik de contacten opgeschuurd, maar dit lijkt ook niet te werken. Ik rijd met een snorklok.
    Detail: ik rijd met een elektronisch blok i.c.m. een cp-kabelboom.

    Een ander probleem is dat ik af en toe een plasje benzine onder mijn brommer heb liggen. Dit gebeurt voornamelijk wanneer ik mijn benzinekraan niet dicht heb gedraaid, maar dit zou eigenlijk toch niets uit moeten maken? Waarschijnlijk verklaart dit ook mijn hoog verbruik à 1L/ongeveer 25km? (Sproeier 52)

    Wie helpt met deze kleine, vervelende probleempjes?

    #241845

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Ik denk dat je achterlamp doorbrand omdat je kabelboom ergens open ligt en kortsluiting maakt.Die weerstandjes zijn echt niet nodig trouwens, als alles goed zit aangesloten zal je lamp niet snel teveel stroom krijgen. Ik dacht zelfs dat 6volt standaard was…

    Je benzinelek zal waarschijnlijk komen door een lekke vlotterbakpakking of 1 van de 2 banjopakkingen. Die pakkingen zijn alle drie los te krijgen op JMPB.

    Je verbruik is wel hoog ja, maar ik denk zo dat je brommer ook wel aardig toeren maakt met die krul en een snorklok.

    #223428

    Noetiepoerker26
    Topic starter
    Berichten: 488

    @Wilco: Maar in geval van kortsluiting in de kabelboom zou het toch al kapot moeten gaan zodra ik het licht aanzet? Nu blijft het werken zolang ik maar niet van een heuvel afrijd (en ik hem pas echt de toeren injaag).

    Tevens zal ik die pakkingen eens bestellen :thumb

    #241846

    Jasper-Grillo
    Bijdrager
    Berichten: 114

    iets zwaarder achterlampje was bij mij de oplossing

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.