Help!! Vespa ciao mix start niet meer

Home Forums Techniek Problemen oplossen Help!! Vespa ciao mix start niet meer

This topic contains 9 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Robert van Tuinen 3 years, 3 months geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
  • #801069

    Roy
    Topic starter
    Berichten: 9

    hoi ik heb een paar dagen geleden een 60cc cilinder en kop op mijn vespa ciao mix gezet. Hierbij heb ik ook de elec ontsteking vervangen ( komt van k-parts )en de cdi/bobine, en heb er een nieuwe bougie in gezet. Maar nu is het probleem dat ie met geen mogelijkheid meer wil starten heb er een 13/13 cab op staan en heb al een aantal sproeiers geprobeerd maar dat is hem ook niet. Ik heb de oliepomp wel afgesloten, hierbij heb ik een knik en een spijker in het slangetje naar de carter gedaan. Kan iemand mij helpen gr

    Ps de bougie vonkt wel goed.

    #801072

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2647

    Wordt de bougie wel nat?
    Zuiger goed om?
    Probeer m eens te starten door benzine door t bougiegat of achter in de carb te doen,
    of met remmenreiniger achter in de carb te spuiten, of ie daarop wel wil lopen.
    Als ie daarop nou even kort aanslaat moet je het ieder geval zoeken in de brandstoftoevoer, en zou de ontsteking goed moeten zijn.
    De ontsteking staat wel goed? en kan er maar op 1 manier in?
    Dus niet 180 graden verkeerd ofzo dat ie vonkt als de zuiger beneden is.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #801077

    Roy
    Topic starter
    Berichten: 9

    De bougie word nat daar had ik al naar gekeken en de zuiger zit er op de goede manier in. Dat met de benzine in het bougiegat zal ik straks wel is proberen. Maar ik denk dat ie brandstof genoeg krijgt omdat de bougie nat is. Wat bedoel je precies met de ontsteking 180 graden draaien?

    #801078

    Mikey
    Bijdrager
    Berichten: 346

    Met 180 graden gedraaid bedoelt hij dat je de ontsteking niet op de kop erin hebt gezet.

    #801079

    Roy
    Topic starter
    Berichten: 9

    Nee dat heb ik niet heb hem er in gezet zoals ie er uit is gekomen, heb net geprobeerd met benzine in mijn bougie gat maar nogsteeds nul resultaat

    #801083

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2647

    Nee dat heb ik niet heb hem er in gezet zoals ie er uit is gekomen,


    In het eerste bericht staat juist dat je dat allemaal nieuw had en alles juist net had gemonteerd en hij daarna nog niet gelopen had. Waar is ie dan uit gekomen?
    Had hij dan al wel met deze ontsteking gelopen?
    En is het blok verder uit elkaar geweest dan alleen een nieuwe cilinder monteren?
    Wat is er allemaal dan aan veranderd vanaf toen hij nog wel liep?
    Vonkt hij wel op het juiste tijdstip? Bekijk dit met een strobo.
    Is je vliegwielspie nog wel heel?, anders staat de pick/up in het vliegwiel op een verkeerde plaats/tijdstip.
    Veel vragen, maar ook alle antwoorden zijn nodig om je verder te helpen.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #801084

    Roy
    Topic starter
    Berichten: 9

    Heb inderdaad alles gedemonteerd omdat ie van het een op het ander moment niet meer vonkt toen heb ik er een nieuwe elektronische ontsteking in gezet maar toen zag ik ook dat mijn zuiger en cilinder versleten was dus ook meteen vervangen en de spie ook omdat die een beetje aangevreten was. Hij heeft sinds dit alles niet meer gelopen. Ik had ook de krukas uit het carter gehaald om te kijken of de lagers nog goed waren

    #801089

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Controleer ook even de isolatie van de draden die aan de spoelen zitten, want het is een bekent euvel dat die zacht wordt en stuk gaat.

    #801092

    Roy
    Topic starter
    Berichten: 9

    heb er een compleet nieuwe onsteking inzitten van k-parts dus de kabels zitten goed

    #805601

    Robert van Tuinen
    Bijdrager
    Berichten: 37

    Hallo Roy,

    probleem inmiddels gevonden ?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.