This topic contains 268 reacties, has 76 deelnemers, and was last updated by speedbuxy 12 years geleden.
-
Gebruiker
-
1 oktober 2009 om 18:29 #454753
Z’on mooie citta, maar fix dat zadel eens :pest
1 oktober 2009 om 20:20 #454759mooie citta heb je
2 oktober 2009 om 11:32 #454748iid.. dat zadel kan niet hoor :pest
8 december 2009 om 19:23 #456431Al weer een tijdje geleden dat ik hier eens iets in het gepost.
Dit kwam omdat mijn citta gewoon altijd fijn heeft gereden, en als iets goed rijd kom ik er liever niet aan 😛Maarja afgelopen week was het dus zover, een vastloper 🙁
Word een nieuwe cilinder dus, de 42 ALU heeft altijd fijn gereden een leuke cilinder, maar helaas nogal aan de dure kant.
Als het goed is deze week mijn 43MM DR Evo binnen dan ga ik die zo snel mogelijk monteren natuurlijk 8).Heb alvast mijn carters wat opgepoetst want deze waren ook weer behoorlijk ranzig :
Deze kan dus op de plank naast mijn genaaide 80 polini 😛 hopen dat de DR daar niet snel bij komt te staan.Verder ben ik nog opzoek naar een achterkoppeling voor mijn vario heb er al 1 op het oog dus doet moet wel goed kopen.
Kan al bijna niet wachten op weer vario te gaan rijden na zo’n lange tijd zonder te hebben gereden!Er zal dus snel weer een update komen, met hopelijk goed nieuws! tot later!!
9 december 2009 om 10:32 #456439Ben ik nou zo scheel of… zo erg is die cilinder toch niet beschadigd? Of is het wel goed te voelen?
Kan je hem anders niet heeeel lichtjes bijschuren?9 december 2009 om 10:40 #456440Klopt niet héél erg beschadigd, maar moet dus wel een nieuwe zuiger met zuigerveren, dus haal ik liever een nieuwe cilinder.
9 december 2009 om 13:43 #456383Jammer maarja…
Behandel de DR een beetje lief en ik ga er vanuit dat je daarmee harder gaat dan je 42 alu 😉
9 december 2009 om 13:54 #456380jammer en suc6 met je nieuwe cilinder
zal wel wachten met vario totdat je de dr hebt ingereden10 december 2009 om 22:27 #456461hansieb :
Jammer maarja…Behandel de DR een beetje lief en ik ga er vanuit dat je daarmee harder gaat dan je 42 alu 😉
Ik denk eerder dat je met de polini harder gaat dan met de DR.
wel zonde van je polini, ik heb precies hetzelfde gehad maar rijdt nog prima! als ik jou was zou ik een zuiger proberen te vinden of eventueel nieuw te kopen.
18 januari 2010 om 09:39 #457218[center]Update 18 januari[/center]
Een tijdje geleden weer dat ik met een update kwam, bij deze weer een update dan 🙂
Ondertussen rijd ik al weer een tijdje met de DR, een fijne cilinder en gaat sneller dan de 42 Polini.
Een tijdje geleden heb ik een complete achterkoppeling gekocht :Deze natuurlijk dezelfde dag dat ik hem binnen had, gelijk erop gezet!
En ja, altijd weer hetzelfde verhaal : dat je als je ook maar 5min vario rijd al niet meer zonder wil.
Wat een verschil ten opzichte van een poulie!Alle kappen moeten nog even op de citta worden gezet dan is hij weer helemaal klaar! :
Het werd al een beetje donker maar heb toch even snel een filmpje gemaakt hoe hij nu rijd.
Zit momenteel op 8,5g rollen, moeten nog even kijken wat lichtere rollen doen.
Dit was het voor nu, ik zal deze week de hele citta weer even opbouwen, laat uiteraard dan weer van me horen!
18 januari 2010 om 15:45 #457224
.-{2F4OV}-.Met welke drukveer rijd je?
18 januari 2010 om 16:42 #457227Is te zien op foto 1 : een Zilveren deze zat bij de achterkoppeling weet niet of dit nu een nieuwe standaard veer is of één van polini, (die heeft toch een zilveren drukveer?)
Ik wou mijn gele drukveer er weer indoen, maar kreeg de borgmoer met geen mogelijk los, dus eerst maar zo gelaten.
Nog andere tips voor het perfect afgesteld krijgen van de vario? Want voor mijn gevoel valt er heel wat meer uit te halen, en vind het gek dat ik zulke vreselijk zware rolletjes nodig heb!19 januari 2010 om 09:44 #457240Hoeveel gram rollen heb je er in?
Edit: ow ik zie het al.. 8,5 😉
19 januari 2010 om 18:39 #457248Gele drukveer/ gele trekveertjes en een grammetje of 6.
1 juni 2010 om 20:34 #461700Zo…..dat is lang geleden tijd voor een dikke trap, want het zonnetje begint te schijnen en de brommergevoelens beginnen te kriebelen!
Ik heb net een paar dagen mijn nieuwe blok eronder wat in elkaar gezet is door SirJohn. Er ligt een 46,5 Malossi (tuned SirJohn) op met Elc. carters. Ik heb een fijne namaak Calibrata gekocht en hier rijd ik op het moment mee!
Foto’s 46,5 Blokje :
Foto’s Calibrate :
Na wat probleme gehad te hebben met spietjes die steeds kapot gingen.
Is SirJohn bij me langs geweest en heeft het probleem opgelost, wat een service!Even getest gelijk natuurlijk en wat een beest! 😀
Jammer genoeg gelijk aangehouden voor het rijden zonder verlichting.
Mijn smoesje van : “Hij is net weer klaar, moet even getest worden” bleek weinig zin te hebben 🙁 .Zonet nog even een filmpje geschoten :
Hopelijk krijg ik deze week mijn varioklok + loopstand binnen en zullen we kijken wat dat gaat uithalen! Kan niet wachten
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.