Helios, Heineken Citta / Orange Race Citta

Home Forums Perso’s Projecten Helios, Heineken Citta / Orange Race Citta

This topic contains 268 reacties, has 76 deelnemers, and was last updated by speedbuxy 12 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 269)
  • Gebruiker
  • #461833

    Anoniem

    Die Proma valt nog prima te repareren, zelfs met elektroden nog wel, wel hele dunne dan.

    Leuke kleur blauw en ook zeker een leuke kleur oranje op je racer. :thumb

    #461832

    Shaker
    Bijdrager
    Berichten: 547

    Heb je een cilinderkoelkapje gemonteerd?
    Op de foto’s lijkt het alsof dat best wel belangrijke koelkapje mist!
    Ik kan me verkijken :p

    #461830

    Leovince
    Bijdrager
    Berichten: 1149

    Let wel op hé, nu heb je nieuw filtermateriaal in je malossi filtertje gestopt, maar dan is de sproeier niet hetzelfde omdat zo’n spons materiaal veel minder doorlaat dan het originele filtermateriaal..

    #487382

    Helios
    Topic starter
    Berichten: 606

    Bedankt voor de reacties!

    @ Shaker, Het koelkapje zit er inderdaad niet op, maar is dit echt zo’n cruciaal onderdeel dan? Zal wel even eentje bij de bestelling gooien.

    @ Leovince, Dit klopt inderdaad ik heb het toen der tijd wel eens getest op mijn andere citta, toen ging hij inderdaad minder goed lopen doordat hij minder doorliet door het filtermateriaal. Dus een grotere sproeier? Ik zit op dit moment op sproeier 70. Lijkt mij dat ik wel ongeveer in de goede richting moet zitten?

    Eerst maar eens controleren op valse lucht. Anders valt het sowieso niet af te stellen. Ik blijf jullie op de hoogte houden uiteraard!

    #451500

    pepko
    Donateur
    Berichten: 2837

    ja dat koelkapje is echt belangrijk! zonder heb je namelijk weinig tot geen geforceerde lucht koeling bij je cilinder.

    #451485

    Leovince
    Bijdrager
    Berichten: 1149

    Je moet juist aan een kleinere sproeier met dat zelfgemaakte filter. Laat minder lucht door hé;)

    Cilinderkoelkap is best belangrijk. Anders kan hij met een warme dag lekker toeren een warmlopertje krijgen..

    #488017

    Helios
    Topic starter
    Berichten: 606

    Een update :

    Omdat, zo’n 1,5 week terug mijn DR Evo van de Heineken Citta vastgelopen was. Besloot ik om maar gelijk met het opknappen van de Citta te beginnen en dan komt er later wel weer een nieuwe cilinder.

    Inmiddels ben ik druk bezig met een andere Citta voor een maat. Bij deze opknapper bundel ik mijn krachten met CittaKlaas.
    Momenteel zijn we in afwachting van de JMPB bestelling en hebben we bijna alles in de lak en is het monteren geblazen.
    Alleen moeten er eerst onderdelen binnenkomen…

    2 foto’s hoe het projectje erbij ligt :

    Dus, omdat ik nog even wacht op de onderdelen maar begonnen aan de Heineken.
    Ik had deze al gedemonteerd en was al druk met de boor en staalborstels in de weer gegaan op het frame.
    Er zat een erg dikke roestaanslag op de onderkant van het frame, maar na veel schuur werk is dit nu verleden tijd

    Omdat het frame nogal ruig was en er veel putjes waren heb ik besloten het frame eerst te spuiten met Motip SprayPutty om zo wat putjes en oneffenheden weg te spuiten, en dat is aardig gelukt :

    Nog wat spulletjes in de primer gezet :

    En als laatste.

    Er moesten wat biertjes voor gedronken worden, maar uiteindelijk lukte het :

    Tot zover, morgen hopelijk al wat lak aanbrengen op het frame.

    Reacties zijn natuurlijk welkom!

    #452842

    Anoniem

    Hallo Helios,

    Waar hebben jullie de nieuwe keeringen voor de veerpoten gehaald, JMPB of ergens anders?

    mvgr stefanovitch

    #462392

    Helios
    Topic starter
    Berichten: 606

    Zelf gebruik ik deze nooit, en weet pas sinds 2 week van het bestaan af.
    Ik heb altijd rubbers om mijn vorkpoten heen.
    Dus zie je verder niets van de voorvork poten, en is de kans ook klein dat er eventueel zand en dergelijke bij komt.

    Ik rijd namelijk al 4 jaar zo rond en wist dus niet eens dat die dingen bestonden 😛
    Maar, ze zijn hier natuurlijk gewoon te bestellen : -> JMPB <-

    #488074

    Helios
    Topic starter
    Berichten: 606

    Zo… hele dag zitten sleutelen met CittaKlaas. En er zit vordering in de zaken!

    Zo zit onder andere de Heineken Citta voor een deel alweer in de laklaag, Zijn we bezig met het monteren van de blauw/witte citta en hebben we 3 balhoofdsetjes vervangen :thumb

    De Heineken Citta in de lak :

    Nieuwe verse stickers zijn in bestelling en hoop ik volgende week te kunnen plakken!
    Ik had nog een paar stickers over van de vorige keer, en toen ik de koplampspoiler had gespoten, konden ze natuurlijk niet ontbreken. En heb ze daarom gelijk er mooi opgeplakt!! :

    Voorvork in het frame gemonteerd, met vers vet :

    Alles mooi vers en nieuw :


    Jammer dat het Heineken dopjes precies opgedraaid zit ten opzichte van het frame… maar ach. :pest

    De bestelling was binnen, dus ik heb weer verse schokbrekers en nieuwe handvatten :

    Verder zijn er druk aan het monteren geweest met de Wit/Blauwe Citta, en het begint nu al een beetje op een Citta te lijken :

    En dan nog een mooie close-up foto van de Heineken :thumb :

    Morgen weer verder! gaat lekker op deze manier.

    #488082

    CittaKlaas
    Bijdrager
    Berichten: 338

    Hebben we toch even mooi gedaan in zo’n korte tijd!
    En wat ziet het voorvorkje er weer mooi uit 😀

    #488112

    Helios
    Topic starter
    Berichten: 606

    En vandaag natuurlijk weer aan de “beun” geweest.

    Gister had ik een leuk pakketje binnen :

    één voor mezelf en de andere was voor Klaas, mooie pijpjes hoor :

    Toen weer verder gegaan met de Heineken Citta.
    – Stuurtje gemonteerd
    – Brug gespoten / gemonteerd
    – Zijkapjes gespoten
    – Traanplaat voor de treeplankjes schoongemaakt en gepolijst
    – Harley rekje in de primer gezet

    Een paar foto’s :

    En de lak er overheen :

    Daarna goed afgewerkt met Blanke lak en hij wil wel glimmen!! :thumb :

    Daarna was het al gauw tijd om de brug en alles te monteren en toen hadden we dit :

    Fijne handvatten :

    Dan schiet het lekker op en zal de Heineken Citta snel weer over het fietspad rollen!

    #488377

    Helios
    Topic starter
    Berichten: 606

    Update, CittaKlaas en ik zitten uiteraard niet stil en we hebben tot de late uurtjes zitten sleutelen!
    Maar, met resultaat de Heineken Citta loopt!

    Ik ben begonnen met het blok onder de racer weg te halen, omdat deze niet goed liep. Wat bleek? Spietje stuk en vliegwiel aan stront. Daarom dat hij dus het ene moment prima reed en daarna weer zo slecht. Toen ik de cilinder eraf trok leek er op het eerste gezicht niets aan de hand. Maar bij het monteren kwam ik erachter dat er toch een klein hoekjes uit de zuiger was. Dus oude DR zuiger gepakt in de hoop dat hij wel goed zo gaan rijden, pure gok dus!

    Even de carters weer mooi opgeknapt en wat afgebakken op de BBQ 😀

    De “Culibrata” is opgeknapt door Klaas, en deze is echt super mooi geworden na veel schuur werk :

    Demper gepolijst :

    En lasnaden terug gebracht :

    Toen bij het de-monteren van de achterklok, had ik opeens twee pullys? 😕

    Eerste keer dat me dit is overkomen!, nu hoor ik bij de club.

    Toen was het tijd om dit :

    Onder de brommer te gaan hangen.

    Hij is bijna klaar! Het blok loopt mooi en de Fire geeft een geweldig geluidje!

    ToDo :
    – Achterspatbord spuiten
    – Kenteken bevestiging maken
    – Voorspatbord spuiten
    – Licht aansluiten
    – Stickers plakken

    En dan staat hij er weer helemaal fris bij!

    Tot slot nog een filmpje hoe het nu ongeveer loopt :

    Op het filmpje klinkt het alsof hij héél hoog stationair draait weet niet waarom dat zo klinkt.
    Want hij loopt wel gewoon netjes stationair 😕

    #488379

    CiaoGutti
    Bijdrager
    Berichten: 285

    Netjes 😉

    #488380

    dihagie
    Bijdrager
    Berichten: 149

    nette citta, en mag ik vragen waar je die steuntjes weg hebt om de citta op te zetten?

15 berichten aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 269)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.