This topic contains 12 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by Martino 9 years, 11 months geleden.
-
Gebruiker
-
22 februari 2014 om 15:44 #284302
#NAAM?Halle mede leden,
Bij deze toch maar weer eens begonnen met een vespa project om komende zomer fijn te kunnen toeren.
Had het frame al een tijdje liggen dus het moest er maar weer eens van komen.
Bedoeling is om hem compleet te reviseren en in nieuwstaat te maken.
Deadline is dus voor het goede weer komend jaar en heeft dan dus ook geen haast.Brommer is reeds al gespoten in 2k lak heel donkerblauw/antreciet.
Velgen zijn uiteindelijk mat blauw geworden met plastidip.Verdere vorderingen zullen reeds te volgen zijn in de perso 😀
Voor een idee van de kleur hoe het frame er momenteel bijstaat:
22 februari 2014 om 21:36 #493913Ziet er goed uit, leuke kleuren!
23 februari 2014 om 16:57 #491764hey kerel,
leuk dat een ex ciaotje van mij weer nieuw leven ingeblazen krijgt,
ben benieuwd wat je er nog allemaal aan gaat doen maar jou kennende komt dat helemaal inorde!
23 februari 2014 om 17:39 #491632
#NAAM?Zeker komt goed! 😉
Bij deze alweer een update:
Vandaag het rijwielgedeelte aangepakt, en dan vooral de aandrijving achter.
Heb de naaf uit elkaar gehad en weer opgelapt en tevens voorzien van nieuwe olie.
Ook de driehoekslager vervangen voor een dicht model zodat hier geen rotzooi meer in kan komen.
Verder nog even alles netjes ontroest en in de blanke lak gezet.Ook de kappen onder handen genomen en matzwart gespoten.
Aangezien ik nog wat tijd over had ook nog maar aan het blok begonnen.
Zoals te zien is had dit lang geen aandacht meer gehad :lol
Krukas waren helaas de lagerpassingen van uitgesleten, dus krukas uit donorblok genomen.
Heb hem alvast klaar gemaakt voor revisie zoals te zien is, Nu nog even een passend cilinderset zoeken 😀
23 februari 2014 om 18:09 #487345Ziet er erg netjes uit Glenn 😀
23 februari 2014 om 21:08 #438633Sow hey onder welke heg heb je dat blok gevonden haha
Iig je hebt het mooi gezandstraald ga je hem ook bewerken?
24 februari 2014 om 11:07 #493917Wieltjes zien er leuk uit. Jammer dat je niet de bandjes even van de velg hebt gehaald voor het spuiten, maar wel een leuk kleurtje. Ik ben benieuwd hoe de plastidip het houd ivm steenslag ed.
26 februari 2014 om 16:15 #493944
#NAAM?@ dubracer: Heb de inlaat al bewerkt en naar 13mm gebracht. Spoelpoorten ga ik denk ik laten omdat bij deze cilinder genoeg gevoed wordt via de zuiger, welke ik wel nog wat ga aanpassen.
@flippo: Ik vond het zonden om ze te spuiten omdat ze nog zo strak in de orginele lak zaten. De plastidip trek je er in principe gewoon weer eraf. Tevens had ik ook geen zin om de banden eraf te halen omdat deze ook nog goed waren 😉
Heb nog wat spullen ingeslagen en de setup gaat een 41mm polini worden in combinatie met een leovinci handmade.
Marco & Lennaert bedankt hiervoor.Ga binnenkort aan de (blok)montage beginnen dus hou jullie op de hoogte!
26 februari 2014 om 17:26 #493945Geen dank, man..
Hij gaat er vast mooi uitzien, tis met dat andere ook gelukt 😀6 april 2014 om 13:02 #442287
#NAAM?Weer wat tijd gevonden en het blok kunnen reviseren.
Alles is vernieuwd van condensator tot naaldlager.
Is nu weer beter als nieuw en al helemaal als je ziet hoe die er eerst uitzag 😀Er is een nieuwe 41mm polini opgekomen.
Deze had echter een te lange pistonpen waardoor de clips er niet meer ingingen.
Na wat aanpassingen uiteindelijk toch alles in elkaar gekregen.
Heb het blok op wat zuigeraanpassingen en grotere inlaat niet verder bewerkt.Zag echter toen ik hem geolied had na een dag liggen een plek onder het blok.
Dit kwam uit de voetpakking wat ook te zien is op de laatste foto.
Dus of de cilinder is scheef of de carters zijn niet gelijk in hoogte. Gelukkig zat hij er nog niet onder.
Binnenkort nog maar een laatste keer uit elkaar trekken :con
6 april 2014 om 13:40 #442285Mooi blokje heb je ervan gemaakt. Ziet er gelikt uit, jammer van de voetpakking.
Zijn de carterdeel nummers misschien niet gelijk?
Als het verschil minimaal is kun je nog vloeibare+pakking proberen.
Filmpje maken he als hij loopt:)
6 april 2014 om 22:53 #494337Het is een Piaggio groot carter en Berini klein carter. De nummers zijn dus niet gelijk.;)
Ik ben er ook fan van om de carters te stralen zoals jij hebt gedaan, ziet er echt weer goed uit in combinatie met de nieuwe cilinder.
7 april 2014 om 19:50 #488886
#NAAM?Dat zou dus wel een hoogteverschil kunnen geven dan als dit een berini is.
Heb er helemaal niet naar gekeken omdat ik ervan uitging dat het blok nog orgineel was.Van de week even vloeibare pakking halen dan maar en inbouwen 😉
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.