Gilera citta loopt niet met uitlaat na opvoeren blok.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Gilera citta loopt niet met uitlaat na opvoeren blok.

Dit onderwerp bevat 19 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Wilk1985 5 maanden, 2 weken geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Gebruiker

Legergroencitta
    Topic starter

Hallo allemaal,

Allereerst maar even een introductie gezien ik nieuw ben op het forum.
    Mijn naam is david en ik ben sinds 2 jaar de trotse eigenaar van een gilera citta.

Na een tijd op 50 cc te hebben gereden was het tijd voor wat nieuws.
    Inmiddels heb ik het volgende gedaan:
    -65 cc dmp cilinder
    -Dellorto 13/13
    – inlaat poort uitgeveild en opgeboord tot 13 mm
    – nieuwe krukas met lagerset
    – boosterpoorten gevreesd
    – polini 43 mm zuiger met boost sleuf
    – city power of kleine expansie uitlaat
    – malossi Vario met standaard vertanding
    – compressie 7.3 bar
    – standaard cilinder kop piaggio
    – sproeier 64

Het volgende is er aan de hand.
    Na deze opvoer procedures heb ik de motor alleen kunnen starten zonder uitlaat. Zodra hij loopt en wat op toeren is kan ik de uitlaat er op zetten en wil hij wat hoger in de toeren prima lopen. Zodra ik hem naar stationair laat zakken valt hij uit. Starten met zowel city power als expansie uitlaat gemonteerd is niet mogelijk. Hij sputtert dan af en toe een beetje, maar slaat niet aan. Alle afdichtingen zijn goed dicht, dus geen valse lucht.
    Heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken met dit probleem?

Alvast bedankt:)

Eindeloos sleutelen

KillerNoway
    Donateur

Je kunt het beste alsnog de deo test doen. Wellicht is je sproeier ook veel te klein? Als ik het zo lees kunnen het alleen maar deze twee dingen zijn…

*edit: Staat je contactpuntje ook goed? Wat zegt de boegie?

4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Check mijn perso!

SuperSi
    Bijdrager

Een expansie uitlaat op een 2 takt brommer is gemaakt om met de schokgolf van elke ontbranding een deel van de doorgespoelde brandstof terug te duwen je cilinder in.
    Zonder uitlaat word er niks terug geduwd en is je verhouding goed. Met uitlaat word dit wel gedaan en heb je teveel benzine.
    Misschien een sproeier maatje kleiner proberen?

Legergroencitta
    Topic starter

Killernorway, er wordt sowieso geen valse lucht getrokken en het gaat om een blokje met electronische ontsteking:)

Supersi, bedankt voor de heldere uitleg. Klinkt aannemelijk om inderdaad maar eens een sproeier kleiner te gaan proberen:)

Bedankt voor jullie reactie

Eindeloos sleutelen
    2

SuperSi
    Bijdrager

two-stroke_c

Dit is wat ik bedoelde, een citypower doet dit ook maar in mindere mate

Legergroencitta
    Topic starter

SuperSi, Helder gifje. Wist eigenlijk nooit wat de precieze meerwaarde er van was:) gister even lopen prutsen met wat kleinere sproeiers, en daar wil die helemaal nier op lopen. Toch constant een natte bougie.  Zal vandaag de carburateur toch nog kaar eens uit elkaar halen. Hij lijkt in alle gevallen, zelfs met grotere sproeier alleen aan te willen slaan met choke en zonder uitlaat. Laat wel even weten hoe het uitpakt.

Eindeloos sleutelen

IJskonijn
    Bijdrager

Klinkt toch een beetje als valse lucht.
    Heb je de krukas keerring al gecheckt?

No replacement for displacement

SuperSi
    Bijdrager

Alleen aanslaan met choke klinkt inderdaad als valse lucht of te weinig brandstof.
    je kan eens proberen met een sproeier 72 ofzo, kijken wat hij dan doen

Legergroencitta
    Topic starter

Valse lucht heb ik uitgesloten door de carter en voetpakking af te dichten met een laagje silicone kit. Krukas keerring zit er net nieuw in, mogelijl dat deze toch niet helemaal goed zit inderdaad. Sproeier 70/72/74 loopt ie ook zonder uitlaat en verzuipt hij stationair😂 ik ga er morgen weer even mee bezig. Hou jullie op de hoogte

Eindeloos sleutelen

Legergroencitta
    Topic starter

Ik heb de inlaat poort niet maxiaal uitgeveild trouwens. Wel redelijk groot. Ook komt de zuiger niet helemaal onder de spoel en boosterpoorten. Zou dit hier nog invloed op kunnen hebben?

Eindeloos sleutelen

KillerNoway
    Donateur

Misschien is de cilinder gewoon K**. Wat als je nu een originele eorp zet of een andere waarvan je weet dat die wel gelopen heeft?

4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Check mijn perso!

IJskonijn
    Bijdrager

Plaats anders eens wat foto’s.
    Heb je ook foto’s van hoe je de inlaat gevijld hebt?
    En heb je de deo test al gedaan? Een laag vloeibare pakking zegt ook niet alles.

No replacement for displacement

Legergroencitta
    Topic starter

Oke, net de zuiger met zuigerveren vv door een nieuwe ( foto) compressie is beduidend hoger.  Keerring gechecked, deze is prima. Start wel zonder uitlaat en moet dan met gas houden de uitlaat monteren. Laat ik hem zakken naar stationair dan valt hij uit. Net een stuk gereden en gaat wel als de brandweer:D foto van bougie en inlaat poort ook bijgevoegd. De inlaat is overigens iets groter dan op de foto. Later nog een keer uitgeveild, maar had geen zin om weer mn carter te splitten voor een foto.20190621_195435IMG-20190619-WA0003IMG-20190610-WA0002

Eindeloos sleutelen

Legergroencitta
    Topic starter

20190621_214331

Eindeloos sleutelen

Legergroencitta
    Topic starter

Mijn vermoeden is inmiddels dat het inlaatvlakje niet nauw genoeg aansluit aan de krukas. Mogelijk hierdoor een te laag carter vacuum bij lage touren. De bougie is donker, dat besef ik.  Maar hij moet er wel om lopen in eerste instantie

Eindeloos sleutelen
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.