Home › Forums › Algemeen › Framenummers › Framenummer
This topic contains 5 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Wilk1985 7 years, 3 months geleden.
-
Gebruiker
-
12 januari 2017 om 08:06 #167503
#RIDINGSOLOBeste
Ik heb een citta aangeschaft met kenteken. Waar de nummers niet meer zichtbaar zijn.
Nu wil ik die zelf erin tikken. Oom agent van deze tijd. Kijkt en vind t wel goed zo is mijn ervaring.De vraag. Met welk gereedschap zou ik die nummers erin kunnen tikken.
12 januari 2017 om 09:50 #176629Ik vind dat deze vraag niet thuis hoort op het forum.
Maar om toch even te reageren.Jij denkt dat de politie even kijkt.
Nee, de politie kijkt.
En reken maar dat ze een geoefend oog hebben.Het is geen kwajongens streek, je hebt een kenteken. en een Voertuig Identificatie Nummer slaan mag alleen door de RDW gedaan worden.
Dus een strafblad, als je gesnapt word.
Immers, je bent een volwassene.Er is heel wat voor nodig, om nummers zodanig te slaan dat je geen onderscheid kunt maken tussen origineel. Een scheef cijfertje en je hangt.
Dus speel met je goede naam en je toekomst. Kijk maar eens goed om je heen, naar jongens met een strafblad hoe rampzalig moeilijk dat is.
En dat terwijl je voor een luizige € 100,- nummers kan laten slaan, of een goed frame koopt.
Ik zou dat frame een zwieper geven.
Of:
https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Problemen-met–identificatienummer-(VIN)–van-uw-voertuig.aspxEen imago is leuk, maar het gaat natuurlijk om iets anders in het leven.
En als je moeite hebt om afscheid van het frame te nemen draai even dit nummer.
12 januari 2017 om 10:24 #176633Volgens mij is het controleren van een framenummertje niet meer van deze tijd. Volgens mij weet 95% van de agenten niet eens wat Vespa’s zijn laat staan waar je het nummer kunt vinden.
Maar zou niet zelf nummers gaan slaan. Volgens mij kun je beter zeggen dat het door het coaten onzichtbaar is geworden. Als je zelf nummers gaat tikken en het ziet er beun uit dan heb je alleen maar extra redenen een argwaan te wekken bij de agent.
12 januari 2017 om 12:34 #176634Florian :
Volgens mij is het controleren van een framenummertje niet meer van deze tijd. Volgens mij weet 95% van de agenten niet eens wat Vespa’s zijn laat staan waar je het nummer kunt vinden.Maar zou niet zelf nummers gaan slaan. Volgens mij kun je beter zeggen dat het door het coaten onzichtbaar is geworden. Als je zelf nummers gaat tikken en het ziet er beun uit dan heb je alleen maar extra redenen een argwaan te wekken bij de agent.
Mijn ervaring is anders.
alle keren dat ik staande werd gehouden moest ik mijn frame nummer laten zien.
Ik weet niet hoe het bij jouw in de buurt is, maar hier word verwacht dat je dat het kunt tonen.
Het is wel zo, dat als je framenummer onleesbaar is dat je brommer in beslag nomen word.Dat is vooral leuk als je veel uren in en dure of zeldzame onderdelen en poedercoat lagen op je brommer hebt zitten.;)
Ze moeten een X aantal bekeuringen uitschrijven op een dag.
Van het een komt het ander, ze houden je meestal staande met een smoes ze vonden je snelheid te hoog of je uitlaat te lawaaiig.
Dan hopen ze dat je je papieren niet bij je hebt.
of dat je verlichting niet orgineel is, of dat je hun met je babbeltje op een spoor zet.Als ze je dan vragen om je framenummer kan je maar beter zeggen waar het zit.
Maar ja als er iets mee is……
Geloof me, je trekt aan het korste eind. Er zijn gewoon dingen die je op orde wil hebben. Is je framenummer niet meer leesbaar?
Gooi het weg.12 januari 2017 om 16:28 #176635
#RIDINGSOLOthanks voor jullie meningen
maar mijn vraag is niet beantwoord.
Kan me heugen dat toch echt iemand wist welke mm slagcijfers er voor nodig waren.12 januari 2017 om 18:54 #176636Ik vind ook niet dat dit thuis hoort op dit forum, het zou niet zo moeten zijn dat wij op internet informatie gaan delen over hoe er met framenummers gefraudeerd kan worden. Ook al bedoel je het in dit geval goed.
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.