Ervaring Fox-setje.

Home Forums Mening & ervaring Vario Ervaring Fox-setje.

This topic contains 8 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Dustin 1 year, 6 months geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker

zevenenergie
    Topic starter

Er zijn regelmatig vragen over het verschil tussen de orginele vario en de foxsetjes.
    Misschien wil je jouw ervaring delen zodat we er allemaal van kunnen leren.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 year, 6 months geleden door zevenenergie.

speedbuxy
    Bijdrager

Ik heb op Vespa nog nooit met een fox koppeling gereden. Maar rijd er vanaf m,n 17e al wel mee op m,n Peugeot speedake scooter. Dus mijn ervaring met deze koppeling loopt al wat jaartjes :mrgreen:

Ik rijd op m,n Citta nu ook al wat jaren vario en dan met een koppeling van de 1e generatie uit de jaren 70. Ook wel bekend onder de bijnaam Oosterijkse koppeling.
    Maar deze koppeling doet niks onder aan mijn vario overbrenging van mijn Peugeot scooter.
    Zelfde optrekken en oppakken en over het hele gebied geen dipje te bekennen.
    Is gewoon een scooter overbrenging op een Citta.

Ik zou daarom persoonlijk nooit mijn aanduw functie of mijn vario kap verzagen voor een fox koppeling omdat er in mijn ogen/geval 0 winst mee te behalen zou zijn.
    Enige voordeeltje wat ik erin zie is dat je makkelijker een ander koppeling segement kan monteren. Bv voor een Polini 2g koppeling waarbij je de trekveertje naar wens strakker kan zetten/draaien.
    Verder zie ik persoonlijk alleen maar nadelen. Zoals het genoemde niet kunnen aanrennen en de vario kap verzagen.

zevenenergie
    Topic starter

@speedbuxy Kan je nog iets delen over de duurzaamheid?

• Deze reactie is gewijzigd 1 year, 6 months geleden door zevenenergie.

Tiesman1986
    Moderator

Top setje,  op een evo , mp carter , simo enz. een zeer goede winst. Zelf gebruikt de 110mm poelies uit Italië erop icm met de lange bus , 15mm snaar.