EJ’s ciao

Home Forums Perso’s Collecties EJ’s ciao

This topic contains 1 reactie, has 2 deelnemers, and was last updated by Wim V8 3 years, 8 months geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Gebruiker
  • #800249

    Erik-Jan van Berkel
    Topic starter
    Berichten: 2

    Hi daar!

    ik ben Erik-Jan en 45 jaar jong 🤣. Toen ik 16 jaar was altijd brommers gereden en heb onlangs een zo goed als nieuwe Vespa Ciao aangeschaft.

    Ik weet niet exact uit welk jaar deze komt, maar zal liggen tussen de jaren ‘80 en ‘99.

    volledig origineel en amper gebruikt. Liep niet en achterband was lek. Dit opgelost door alles schoon te maken en nieuwe brandstof. Loopt nu weer als een zonnetje.

    Helaas moet ik de Vespa laten keuren bij het RDW … geen papieren erbij. 😬

    zie foto’s!
    8617BCE3-83F9-4966-BFD6-544D930693EA9E977709-D6BC-4654-B384-D405B90DE5F3E4A29142-8705-408C-B3A5-9B60B6E257BF16A94302-B1C1-4E20-9AF2-02FA28B9A7B5

    #800252

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2598

    Welkom hier, mooie Ciao.
    Niets meer aan doen!
    Poetsen en rijden.

    Voor de Rdw zorgen dat alles technisch in orde is,

    -Banden met profiel. Geen droogtescheurtjes op de wangen, maar ook niet tussen het profiel.
    -Verlichting moet branden.
    -Bel.
    -Remmen moeten gewoon normaal werken(er wordt niet gemeten).
    -Stel de kabels(dat je de hendels niet tot op het stuur knijpt)
    -Geen gerafelde kabels.
    -Geen loshangende draden
    -Geen speling op balhoofd en wielen.
    -Alles moet vast zitten.
    -Als je snor kenteken wilt zorg dat hij met de gps(met je mobiel, via maps of zo) niet harder dan 34 rijdt.
    36 is afkeur.
    -Hij gaat daar dus wel op de rollerbank, maar alleen de snelheid wordt gemeten.
    -Zorg voor een standaard geluid.
    -Geef maar eens je framenummer(achter de rechter zijkap) of via het bouwjaartopic,

    Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

    dan proberen we je bouwjaar te achterhalen.
    Ze gaan dus wel het bouwjaar proberen te achterhalen, alleen voor vermelding op het kenteken.
    Dus als jij het bouwjaar wat wij hier kunnen vinden overlegt en samen met hun bevindingen kom je dan
    samen met de keurmeester(je zit er gewoon bij aan het bureau) tot een bouwjaar.
    Op je balhoofd staat ook nog een NL B**** nummer dat is het typegoedkeuringsnummer voor dit model.
    Dat is niet meer verplicht, maar als het er toch staat gebruiken zij dat wel om ter plaatse verder   onderzoek te doen naar, het model, de uitvoering en de jaren waarin dit type is gevoerd.
    -En belangrijk!! Ze willen weten hoe je er aan komt.
    Je antwoord: Je hebt hem al vanaf je zestiende bij je ouders in de schuur staan.
    Meer niet. Het is dus al 30 jaar jou brommer.

    Gr. Wim.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 8 months geleden door Wim V8.
    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.