Drukveer te strak??

Home Forums Techniek Vario Drukveer te strak??

This topic contains 6 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Martino 3 years, 2 months geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
  • #806169

    Rens Beuwer
    Topic starter
    Berichten: 43

    Hallo,

    ik heb een probleem met mijn vario van mijn vespa si ik heb een polini vario setje op zitten met gele druk veer alleen mijn riem blijf op achterkoppeling liggen en wilt er niet in waardoor mijn riem aan zij kant begint te ravelen en beschadigt krijg met me hand ook niet de de achter koppling in gedrukt zo als bij scooter wel lukt om riem makkelijker te monteren wat gaat er fout help

    gang is alles remmen is angst
    #806175

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    De gele drukveer van Malossi kan idd te strak zijn wanneer je geen krachtige setup gebruikt. Toch vermoed ik dat wellicht de bronzen bus van je koppeling vast gelopen kan zijn en daardoor de schijven niet tot nauwelijks meer kunnen variëren. Haal je koppeling eens los en kijk de bronzen bus plus koppeling goed na op schade/slijtage.

    #806181

    PoliniCiao
    Bijdrager
    Berichten: 1400

    Je moet de snaar met de hand tussen de schijven kunnen trekken. Ook met gele drukveer. Anders is er iets met de koppeling.

    #806218

    Rens Beuwer
    Topic starter
    Berichten: 43

    Ik heb hem los gehaalt maar zit niet vast alleen zitten wel puntjes aan veer maar heb geen gaatje waar die in kunnen vallen maar moest ook echt met voet op gaan staan om hem weer dicht te krijgen weet bij scooter dat je met hand dicht kunt drukken maar is wel de schrijf wat groter misschien daarom makkelijker

    gang is alles remmen is angst
    #806219

    Rens Beuwer
    Topic starter
    Berichten: 43

    Setup is: malossi reed valve carters orginele krukas 65cc polini met kop citypower uitlaat 13/13 carburateur

    gang is alles remmen is angst
    #806234

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    Ik heb met mijn originele veer al moeite om die in te drukken.
    Een gele veer heb ik niet geprobeerd maar kan me voorstellen dat die nog moeilijker gaat.

    Maar als de hele bups gemonteerd is kan je door de snaar in te knijpen wel de snaar makkelijk in de koppeling trekken. Als dit ook niet kan moet je het toch echt gaan zoeken in je koppeling.

    #806248

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Ik heb hem los gehaalt maar zit niet vast alleen zitten wel puntjes aan veer maar heb geen gaatje waar die in kunnen vallen maar moest ook echt met voet op gaan staan om hem weer dicht te krijgen weet bij scooter dat je met hand dicht kunt drukken maar is wel de schrijf wat groter misschien daarom makkelijker

    Een hele hoop woorden achter elkaar. Enige vorm van interpunctie zal veel helpen, maar als ik je goed begrijp heb je nog pinnetjes aan je drukveer zitten welke niet in je schijven zitten. De pinnen van de drukveer kan je wegslijpen of gaatjes boren in de schijven.

    Wanneer je de koppeling toch uit elkaar hebt, controleer echt goed de bronzen bus en het deel van de koppeling waar deze overheen beweegt. Hier moet wanneer je ze over elkaar heen beweegt zonder drukveer, weinig speling op zitten. Ook puntjes of andere slijtage op de koppeling is ongewenst en zorgt voor vastlopende schijven.

    Een scooterkoppeling werkt met een spiebaan en is daardoor niet echt te vergelijken. Een Malossi rode drukveer bijvoorbeeld, met de hand tegenhouden om in elkaar te zetten bij een scooterkoppeling. Is voor mij ook niet te doen!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.