Doorbrand probleem

Home Forums Techniek Elektrisch Doorbrand probleem

This topic contains 12 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by Thijs_DR_Evo 18 years geleden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
  • #158062

    Herr Flick
    Topic starter
    Berichten: 6915

    Hey,

    Sinds ik mijn speedengine electronisch blokje nu hebt produceert hij std. 12 volt.

    maarja mijn blokje doet dat niet meer, met statinoair en een beetje gas kwam hij al op 28-30 volt.

    me lampjes waren ook direct doorgebrand.

    Wat is hier een goeie oplossing voor ???

    Ben al langs een electronica speciaal zaak geweest maar ze konden niet egt wat goeds bedenken of vinden..

    Groeten, Thomas

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #159306

    KennyVespa
    Bijdrager
    Berichten: 1478

    Zoveel? Raar 😐 daar zou ik dus ook egt niks op weten miss ligt het aan je cdi? of spoel?

    #159307

    Thijs_DR_Evo
    Bijdrager
    Berichten: 269

    Hoort er geen gelijkrichter/spanningsregelaar in te zitten oid? Omdat je nu ook met een electrische ontsteking rijdt, en eerst niet toch?

    grz Thijs

    #159308

    VespaCiaoPaul
    Bijdrager
    Berichten: 480

    heb je geen 30/35 volt lampjes ofzo die er ook inpassen?

    #159309

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    ja kan werken met een bruggelijkrichter+elco en een spanningsregelaar type 7812.
    Zo heb je altijd een constante spanning.

    #159310

    sjefke
    Bijdrager
    Berichten: 51

    :((k heb ook een doorbrand probleem
    alles is nu standaart op me ciao
    maar me lampjes brande de hele tijd door k word er gek van
    als k sávonds rij zijn ze opeens weer uit en zijn doorgebrand

    #159311

    Baz
    Bijdrager
    Berichten: 417

    Je kan proberen iets meer volt lampjes erin te draaien,branden ze ook niet zow snel door heb ik nu ook MAAR pas op dat je geen te groot lampje neemt want bij mij was het hele koplamp plastic gaan smelten.

    @sjefke ben jij die gast vant RHC??

    #159312

    .-{2F4OV}-.

    Dat probleem had ik owk..

    Je kunt er niet veel tege doen dacht ik. Komt volges mij door het veroudere van de spoelen waardoor er lekspanning ontstaat. Hierdoor dus teveel volt en brande je lichtjes door.
    Standaar gaf ie bij mij rond de 11 volt en ff volgas optrekken richting 50 !! 😐

    Er zijn volges mij geen lichtjes zwaarder dan 12V die in die fitting passe…

    Ik weet niet of die weerstanden van mopshop werke… Die zijn wel egt zwaar volges mij en zou je spanning dus mee onder controle moete kunnen houden.
    Iemand ervaring?

    #159313

    Ndc
    Bijdrager
    Berichten: 34

    Ik heb er geen ervaring mee maar je zou kunne probere een paar weerstanden ertussen te pleuren en voor de zekerheid misschien nog een zekering om te voorkomen dat je lamp doorbrand

    #159314

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    ik heb bij mijne SI een weerstand van 2,2ohm/15W parallel over de lampjes gezet.
    Ik rijd nu al meer als een jaar rond zonder kapotte lampjes.
    Wat je er moet bijnemen is dat ze minder hard branden.

    #159315

    Vespaflappie
    Bijdrager
    Berichten: 1231

    Thijs_DR_Evo :
    Hoort er geen gelijkrichter/spanningsregelaar in te zitten oid? Omdat je nu ook met een electrische ontsteking rijdt, en eerst niet toch?

    grz Thijs

    Mijn si had dat idd..!

    #159316

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    Vespaflappie :

    Thijs_DR_Evo :
    Hoort er geen gelijkrichter/spanningsregelaar in te zitten oid? Omdat je nu ook met een electrische ontsteking rijdt, en eerst niet toch?

    grz Thijs

    Mijn si had dat idd..!

    Dit zit allemaal in de CDI.

    #159317

    Thijs_DR_Evo
    Bijdrager
    Berichten: 269

    Als je lampen dan door blijven branden is denk ik je CDI niet goed, of iets niet 100% aangesloten. (slechte massa misschien oid)

    grz Thijs

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.