Decompressiekabel Si

Home Forums Techniek Mechanisch Decompressiekabel Si

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Si Bkom 4 dagen geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker

Si Bkom
    Topic starter

Hallo Mensen,

Een nieuw lid dus ik zal me even kort voorstellen: Ik ben Arne, woonachtig in Bennekom en heb sinds April een Vespa Si. Via wat gasten van scouting die ook allemaal van die brommetjes hebben gehaald die ik bijna allemaal wel eens heb bereden (want leuk) heb ik deze gescoord.

De set-up is (zover ik weet) als volgt:

Ik gok standaard 38.2 mm cilinder, maar zou dat niet precies weten.
    12/12 carb
    Standaard luchtfilter,
    Standaard uitlaat
    Sproeier 48 (momenteel)
    B7HS bougie

Ik heb nog weinig sleutelervaring, maar gelukkig is het niet erg complex dus heb ik zelf al wat kunnen doen. In eerste instantie kreeg ik hem niet aan de gang. Dit was opgelost na een nieuwe bougie en zeefje in het luchtfilter (vorige eigenaar had die er om één of andere reden uitgehaald). Hij reed toen, alleen zeker bij koude motor vrij beroerd. Geen vermogen en gewoon uitvallen, dit echt heel kort, zo’n 30 sec en 2-3 keer starten en hij ging als de brandweer. Er lijkt wat valse lucht in te zitten, dus om wat dingen uit te sluiten (deo test geprobeerd maar gaf niet echt een duidelijke dader) wat dingetjes vervangen. Koppakking die lichtelijk verroest was en de voetpakking (van metaal naar papier). De bus voor de carb staat in de bestelling dus die ga ik ook meenemen.

Een test heb ik nog niet kunnen doen want (nu het echte probleem) de decompressiekabel was wat verroest en die is laatst gebroken. Ik heb bij JMPB een nieuwe besteld voor een ciao, maar bij monteren bleek dit toch niet te passen. Ik meen omdat de ciao een ander systeem gebruikt om de kabel aan te haken dan de Si en er zat ook maar 1 tonnetje aan en dat past niet lekker (ik moet er 1 in het stuur en 1 achter de decompressieveer/klep). Dus er moet een nieuwe komen en dat is mijn vraag, weet iemand of ik een kabel van een citta zou kunnen gebruiken of moet ik zelf iets knutselen met kabel en nippels?

SuperSi
    Bijdrager

Je kan bij de fietsenmaker tonnetje halen die je op je kabel kan schuiven en vast kan schroef met een klein imbusje.
    Ik had ook moeite een passende te vinden. Uiteindelijk een rembinnenkabel gekocht van 3 meter. vaste tonnetje wat afgevijld anders paste deze niet in de hendel en het schroeftonnetje aan het andere einde

Wilk1985
    Moderator

Om een kort antwoord te geven op je vraag, die van een Citta zou in principe 1 op 1 moeten passen aangezien een Si en Citta hierin niet verschillen en de lengte van de kabel is ook voldoende.

Met het tonnetje van de fietsenmaker moet het ook goed lukken.

Si Bkom
    Topic starter

Heb een kabel van een citta gehaald bij JMPB en deze er gisteren op gezet. Past prima en het werkt weer.

Bedankt voor de reacties!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.