Citypower

Home Forums Techniek Opvoeren Citypower

Dit onderwerp bevat 24 reacties, heeft 10 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Vespaflappie 14 jaren, 4 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Gebruiker

Maxim
    Topic starter

Hallo mede-sleutelaars,

Ik wil jullie graag iets voorleggen. Namelijk: Ik heb een ciao snor. Daar zat de originele uitlaat op, 37 sproeier, 12/7 carb, poulie maat weet ik niet: origineel denk ik. De snelheid was dus 28km/u, is dat al normaal voor een ciao snor met fabrieksafstellingen?

Maargoed, nu heb ik er dus een citypower opzitten, en de sproeiermaat vegroot met een 42 sproeier. Maar nu rijdt hij ongeveer als hij warm is 32km/u. Is dit normaal?
    Trouwens, ik wil ook niet veel sneller dan 34km/u a 35km/u, maar ik vind dat de snelheid niet zo veel omhoog is gegaan met de verandering van uitlaat!

Groet,

Maxim

Kay
    Bijdrager

Meestal als je andere uitlaat eronder legt,halen je ook de luchtfilterbegrenzer eruit.Dus dat moet je even doen als je nog iets harder wil.

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

waarschijnlijk heb je ook een 95 (of zelfs een 110 poelie als dat past) deze moet je even veranderen naar een 80 poelie, maar waarschijnlijk ga je dan wel 35-40.

De poelie kun je op meten als volgt :

Haal je linkerkap eraf (met die grote bol aan de achterkant) en dan zie je vooraan bij je motorblok een koppeling en dan een vsnaar, achter is een groot rond ding bij je achterwiel.
    Die moet je even opmeten van boven naar beneden of links rechts 😛 maakt niet uit.
    Die is waarschijnlijk 9,5 cm

41.8 Polini LC, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

Maxim
    Topic starter

Mijn poulie heb ik net opgemeten en de diameter is 8cm. Dus dat betekend een 80 poulie?
    Maar dat luchtfilter, maakt dat veel uit als ik de begrensing eraf haal. Of maakt hij dan alleen meer lawaai en verbruikt meer benzine?

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

hij maakt iets meer lawaai theoretisch maar ik denk niet dat je t zal merken.
    Kijk ook eens naar je bougie (bougie eruit draaien) en t puntje wat richting je motorblok wijst moet een donkerbruine kleur hebben (goede verbranding)

41.8 Polini LC, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

Blue Magic
    Bijdrager

je kan ook nog de begrenzing uit je citypower halen dat platgeslagen stuk bol maken scheelt ook weer wat 😛

Maxim
    Topic starter

Blue Magic :
    je kan ook nog de begrenzing uit je citypower halen dat platgeslagen stuk bol maken scheelt ook weer wat 😛

Haha, als ik dat doe dan past hij niet meer ;)!

Ik zal eens naar mijn bougie kijken.. bij mijn originele uitlaat, met 37 sproeier was die mooi koffiebruin. Ik zal morgen wel even kijken hoe het zit met deze sproeier en deze uitlaat.

Baz
    Bijdrager

Koop een mallossi luchtfiltertje 10 euro dacht ik.helpt wel aardig hoef je je orginele luchtfilter ook niet te boren.

Maxim
    Topic starter

Heel erg bedankt voor de tips, ik ga nog wel wat experimenteren ;)!

Maxim
    Topic starter

Een vriend van me heeft een snorblok, 50cc, 12/7 carb, 80 poulie en een brommeruitlaat. Ik heb hetzelfde, alleen een citypower ipv een brommeruitlaat.

Mijn vriend rijdt ca. 45 en ik maar 31 a 32. Toch is dat vreemd. Heb ik dan misschien een 25cc ipv 50cc. Kan ik dat ergens aan zien? Ik weet dat mijn ciao oud is, maar zo oud :S!

Edjuh
    Bijdrager

25cc bestaat niet op vespa, geen enkele snorfiets heeft 25cc zover ik weet, is gewoon een fabeltje in de wereld geholpen door mensen die denken dat de 25km uitvoering van een brommer 25cc heeft.

Misschien dat je ciao zachter gaat omdat je een oud blok hebt, met versleten contactpunten,lagers, zuigerveren enz. Kan dus aan veel dingen liggen.

Maxim
    Topic starter

Volgens mij is het geen fabeltje.. en maat van me heeft een 25cc gehad voor een ciao. Het was een heeeeeeeeeel oud model. Maar je hebt gelijk, het kunnen ook de contactpuntjes of zuigerveren zijn.
    Ik zal het nog eens nakijken. Trouwens, over die 25cc.. wie weet of die nu echt bestaat of niet?

Ties
    Bijdrager

is onzin…naja, met zekerheid zeggen doe ik ut niet….
    trouwens baz…wat boeit ut nou op je racefilter koopt van malossi, je krijgt herrie…en om nou te zeggen dat je der veel mee opschiet, nee niet echt dus!…gewoon ff bovenste rondjes van orginally luchtfilter opensnijden..komt op ut zelfde neer!

Vespaflappie
    Bijdrager

Edjuh :
    25cc bestaat niet op vespa, geen enkele snorfiets heeft 25cc zover ik weet, is gewoon een fabeltje in de wereld geholpen door mensen die denken dat de 25km uitvoering van een brommer 25cc heeft.

Misschien dat je ciao zachter gaat omdat je een oud blok hebt, met versleten contactpunten,lagers, zuigerveren enz. Kan dus aan veel dingen liggen.

Tomos had volges mij een 25cc cilindertje…Die kleine lange puntige cilinders…errug klein:P

Baz
    Bijdrager

Nou Ties als ie zown filtertje koopt (dat dus egt 1% meer geluid maakt) kan hij zelf horen als of het te hard geluid is en je kan altijd later nog die oude erop zetten als die wil en zown uitgeboorde filter ziet er ook niet uit.ene de snelheid was 32 en wou 35 en dat haal je wel met die filter.mocht ie later sneller willen hoef je nooit meer een andere tekopen.
    en Maxim als je die mallossi hebt moet je evnen je carb eraf halen en alles daaronder ff schoonmaken komt er wat meer lucht door scheelt haast niks maar je wilt niet zow snel.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.