Citta wil niet starten

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Citta wil niet starten

This topic contains 18 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by coda 5 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Gebruiker
  • #784815

    Egbert1987
    Topic starter
    Berichten: 9

    Hallo allemaal

    Ik heb af gelopen weekend een ander blok gekocht met elektrische onsteking.
    Maar deze wil nog niet lopen.
    Het is een snorblok vonkt netjes en heb nu een carburateur 12/7 met een 42 sproeier er in. Als ik hem aan loop dan ploft hij zo af en toe een beetje. Ik heb geen idee wat kan zijn? Hopelijk kunnen jullie mij helpen

    Alvast bedankt
    Egbert

    #784825

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1826

    Hoi Egbert,

    Eigenlijk dien je het standaard stappenplan te volgen als hij niet wilt starten, dat is:

    • Krijgt hij genoeg benzine;
    • Is de vonk consistent;
    • Wat is de kleur van de vonk;
    • Hoe is de aarding van het blok;
    • Is de bougie nat;
    • Carburateur schoon? Voornamelijk de sproeier & vlotternaald/vlotter combi;
    • wilt hij lopen met de choke erop?

    Overigens is sproeier 42 vrij groot voor een snorblok en 12/7 carburateur. Niet wetende wat de rest van je onderdelen zijn. Standaard zit er een sproeier 36 in, en een 3-gaats luchtfilter (tegenover 6-gaats bij de bromversie). Controleer bovenstaande even, en probeer eventueel een kleinere sproeiermaat.

    #784827

    gileracitta.com
    Bijdrager
    Berichten: 443

    Hoi Egbert, Eigenlijk dien je het standaard stappenplan te volgen als hij niet wilt starten, dat is:

    • Krijgt hij genoeg benzine;
    • Is de vonk consistent;
    • Wat is de kleur van de vonk;
    • Hoe is de aarding van het blok;
    • Is de bougie nat;
    • Carburateur schoon? Voornamelijk de sproeier & vlotternaald/vlotter combi;
    • wilt hij lopen met de choke erop?

    Overigens is sproeier 42 vrij groot voor een snorblok en 12/7 carburateur. Niet wetende wat de rest van je onderdelen zijn. Standaard zit er een sproeier 36 in, en een 3-gaats luchtfilter (tegenover 6-gaats bij de bromversie). Controleer bovenstaande even, en probeer eventueel een kleinere sproeiermaat.

    heb hier ook een 42 in 🙂
    http://gilera-citta.com/editiontwo

    #784828

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1826

    Fair enough.

    @egbert1987, het loont iig om even te controleren of hij beter/slechter start met choke in. Start hij beter met choke in, dan is de sproeier te klein, start hij slechter dan vice versa.

    #784833

    Egbert1987
    Topic starter
    Berichten: 9

    Hallo

    met de choke wil hij ook niet starten. Dus ga morgen verder de stappen plan af werken, vonk is wel goed en mooi blauw en constant .

    Alvast bedankt voor de tips
    gr egbert


    #784860

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Na aanschaf heeft het blokje dus nog niet gelopen?
    Ben je bekend met de staat van het blokje? Behalve wat de verkoper heeft verteld natuurlijk.

    #784873

    Egbert1987
    Topic starter
    Berichten: 9

    Hallo

    ik weet verder eigenlijk niets van de staat van het blok,hij zou rijdend er onder vandaan zijn gehaald. Heb vandaag gekeken maar de bougie is zeik nat dus aan komende week een andere sproeier regelen.

    Gr egbert

    #784904

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Dan kan de benzine toevoer in ieder geval uitgesloten worden. Om te kijken of hij echt niet start vanwege een te grote sproeier zou je het eens zonder luchtfilter kunnen proberen.

    En ondanks dat de bougie mooi vonkt kan deze wel kapot zijn. Ik had het vorig jaar nog, gloednieuwe bougie, prachtige vonk, maar toch kapot. Een nieuwe bougie proberen kan nooit kwaad, ee als het daar niet aan ligt heb je er nog mooi één op reserve 😉

    #784947

    Egbert1987
    Topic starter
    Berichten: 9

    Goedenavond

    heb net weer even bezig geweest met de citta. Vandaag een andere sproeier 36 en een ander luchtfilter bak gehaald. Maar loopt nog steeds niet ik word er gek van nogmaals gekeken of hij vonkt en dat doet hij ook nog steeds.bougie was wel weer aardig nat.  Maar wat bedoelen jullie met het massa van het blok? En wat gebeurt er als je CDI niet goed aansluit?

    alvast weer bedankt
    egbert

    #784948

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1826

    Maar wat bedoelen jullie met het massa van het blok? En wat gebeurt er als je CDI niet goed aansluit?

    Vraag 1: Naast het juist monteren van de CDI inclusief aardingsdraad onder een van de 2 schroeven komt er als het goed is uit je draadboom ook nog een draad die als aarde dient (correct me if i’m wrong). Deze kan gemonteerd worden onder een van je carterbouten bovenop je carter.

    Vraag 2: de CDI moet natuurlijk wel correct aangesloten worden. Groen op groen, wit op wit, rood op rood. Anders werkt ie niet. Ik gok dat je brommer een contactpunten frame is, en je er nu een electronisch ontstoken blok onder gelepelt hebt?

    #784951

    Egbert1987
    Topic starter
    Berichten: 9

    Niek1992

    klopt zat een cp blok onder. Als de CDI niet goed aan gesloten is doet hij dan helemaal niet? Verlichting doet het wel als ik hem aanloop dus denk dat de massa wel goed is? Of komt er uit het blok ook nog een massa?

    gr egbert

    #784958

    Egbert1987
    Topic starter
    Berichten: 9

    Goedenmorgen

    nog een vraag. Is onstekings tijds stip een vast gegeven? En hoe doet hij dat dan?

    gr egbert

    #784984

    Egbert1987
    Topic starter
    Berichten: 9

    Goedenavond

    ik heb de oorzaak gevonden waarom hij niet wou lopen. Heb een citta blok in de zak gekocht er zaten geen zuigerveren aan de pakkingen misten en de borg veren voor de pistonpen lager misten ook. Dus mooi genaaid dat zulke mensen nog met een goed gevoel rondt lopen. Sukkel

    Iedereen bedankt voor het mee denken!!
    gr egbert

    #784985

    coda
    Donateur
    Berichten: 670

    Dan heeft het ding dus ook geen compressie, dat had je direct moeten merken natuurlijk.

    Maar goed, met een paar pistonclipjes, pakkingen en zuigerveren zou alles goed moeten komen.

    #784987

    Egbert1987
    Topic starter
    Berichten: 9

    Het leek ook of hij compressie had. En hij had er ook geen bougie in maar leer voor de volgende keer. Maar wel lekker dat ze hem zo verkopen hufter

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.