Citta lopend krijgen na lang stilstaan

Home Forums Techniek Problemen oplossen Citta lopend krijgen na lang stilstaan

This topic contains 4 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by jos68 6 years, 4 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #212141

    jos68
    Topic starter
    Berichten: 46

    Hallo,

    Een vriend van mij had een citta die hij al ong 1,5 jaar in de tuin had staan. Deze heb ik overgenomen. De citta heeft al die tijd zonder bougie buiten gestaan dus is het nodig om een nieuwe cilinder te plaatsen??. Door bijv. Roest of iets?. En nu vroeg ik me af wat voor bougie ik het best kan halen. Het blok is geheel standaar snor blok en liep destijds 40km/h. Ik heb nu de carb schoongemaakt en de tank ververst. Wat zijn nog meer dingen waar ik op moet letten?

    Gr Jos

    #243959

    IJskonijn
    Bijdrager
    Berichten: 326

    Ik zou het hele blokje gewoon uit voorzorg reviseren.
    Dan heb je alles vers en kun je heel lang vooruit zonder problemen.

    No replacement for displacement
    #243960

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Blok reviseren is niet meteen nodig vind ik.
    Ik zou wel even je cilinder demonteren om te kijken voor roest.

    Je kan er ook gewoon een nieuwe bougie in proppen en eens kijken wat het doet haha.
    Alleen zou ik dan wel eerst even wat olie in het bougie gat druppen om alvast een basis olie film te creëren.

    #242937

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Het hangt er ook een beetje van af wat je wil. Als je er echt kilometers mee wil gaan maken en een betrouwbare brommer wil hebben zou ik hem reviseren of laten reviseren als je er zelf geen ervaring mee heb.

    Dan weet je meteen dat je lagers/pakkingen/keerringen zuigerveren etc in orde zijn, voor de kosten hoef je het niet te laten.

    #243961

    jos68
    Topic starter
    Berichten: 46

    Ik heb vandaag alle onderdelen die ik besteld hebb binnen gekregen en heb hem dus weer in elkaar gezet. Getest of die vonkt en dat deed die. Wil ik de benzinekraan er weer op zetten blijkt dievol met roest te zitten😕. Kraantje lekte aan alle kanten dus kan hem nog niet testen helaas. Dusmaar weer wachten tot de nieuwe kraan binnen komt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.