Citta langzaam door vario

Home Forums Techniek Vario Citta langzaam door vario

This topic contains 4 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by SuperSi 4 years, 10 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #787434

    Magnus01
    Topic starter
    Berichten: 457

    Ik heb maar een vario setje op mijn Citta gezet, 11.5 vertanding met 100 mm schijven en de kleine Citta wielen wil gewoon echt niet vooruit. Het trekt heel leuk op maar na een paar seconden is het klaar en zit ik rond de 25 km/u of misschien zelfs lager. Ik word soms zelfs ingehaald door fietsers. Veel lawaai en mijn tank gaat snel leeg maar het schiet niet op, iemand een idee wat ik kan doen?

    #787436

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Het klopt dat met jou vario je niet een hele hoge topsnelheid hoeft te verwachten, maar nog minder dan 25 is niet nodig. Controleer het volgende:
    – Heb je wel een snelle/racevario?
    – Wat is de rest van de setup?
    – Gebruik je wel het volle bereik van de schijven en poelies?

    #787482

    Magnus01
    Topic starter
    Berichten: 457

    Helaas heb ik alleen een standaard voorvario met Malossi gele veer voor de koppeling, dat zal er ook wel mee te maken hebben. De v snaar gaat ongeveer 1 cm diep op volgas.

    #787485

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    De standaard vario is op top een stuk langzamer dan een racevario. Je zal wellicht nog wel de bronzen bus wat kunnen vijlen zodoende de snaar wat hoger komt te liggen en idd lijkt mij de gele Malossi drukveer te sterk voor jou setup zodat het bereik niet volledig is.

    Variobus

    #787489

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Op mijn standaard setup scheelde de polini race vario in ieder geval 5km p/u
    Gele drukveer is echt veel te sterk voor jouw setup.
    Ik rijd zelf met een standaard drukveer en 8 grams rollen en dat gaat 40-45

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.