Cilinder

Home Forums Techniek Motorisch Cilinder

This topic contains 7 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by mean-machine 3 years, 5 months geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
  • #804185

    Vespa si 45
    Topic starter
    Berichten: 1

    Hoi allemaal Mijn vespa SI (45 km/h) trekt erg sloom op en heeft een lage topsnelheid van maar 40 km/h. Ik heb er een gianellie citypower onderzitten en een 94mm pouli. Voor de rest is alles orgineel. Nu zou ik graag de cilinder vervangen (waarschijnlijk voor een 60cc / 65cc) is dit verstandig om te doen? Zo ja welke is qua prijs qualiteit goed? Is de mezoly van 65cc goed? Ik hoor graag van jullie groetjes Sietze

    #804190

    CiaoBella!
    Bijdrager
    Berichten: 86

    ik zelf ben bezig met de DR65cc 43MM dr op te zetten, deze werd mij vooral aanbevolen (ook voor het optrekken), maar vooral de 65cc van malossi werd mij afgeraden.

    brommers kiek´n
    #804196

    Jorick
    Bijdrager
    Berichten: 75

    Ik zou voor de DR65 kiezen. Top cilinder slijtvast trekt prima op. Zelf heb ik ook de Malossi cilinder gehad maar hier heb ik niet zoon goede ervaring mee.

    #804197

    Mikey
    Bijdrager
    Berichten: 346

    Het is natuurlijk niet verplicht maar ik raad je aan om ook je inlaat te bewerken. Doe je dit niet dan  ga je van een 65cc niet heel veel merken en zou je hooguit 5km/h harder gaan.

    Ik weet niet met welke carburateur je nu rijd maar als je nog geen 13/13 hebt, zorg er dan voor dat je eentje krijgt.😛😛

    #804199

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Een standaard Si hoort goed op te trekken en zeker met die uitlaat en poelie.
    Ik zou eerst even kijken wat er aan de hand is met je brom, voordat je er een DR 43mm opzet.

    Want….. dat is toch echt wel de beste waar voor je geld.
    Ik zeg niet dat er geen snellere cilinders zijn. Maar de DR43mm is fel en zeer duurzaam en redelijk geprijsd.
    Er zijn geen overmaat zuigers voor verkrijgbaar.
    Maar Ik heb zowat de hele aarde rond gereden qua afstand en ik rijd nog met de orginele zuiger!!!!

    #804239

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2648

    Een standaard Si hoort goed op te trekken en zeker met die uitlaat en poelie. Ik zou eerst even kijken wat er aan de hand is met je brom


    …..maar voor de gasten “scootergeneratie” is dat toch een sloom ding,
    zo’n brommertje met centifugaal koppeling tov de scooters met centrifugaal
    én variateur.

    Sommige kunnen dat verschil niet bedenken en gaan er van uit dat er wat loos is.
    Maar dat hoort gewoon zo.

    Waar een standaard scooter binnen een tel of wat op de top van 40 zit,
    is een standaard brommertje, met centrifugaal, lang aan het stoeien om dat te bereiken.
    De scooters staan al weer, samen met de opgewonden E-bikes rijders in snelle pakjes, bij het volgende stoplicht te wachten en jij bent nog aan het optrekken tussen de “gewone” fietsers.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #804247

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Ja, ok daar sta ik nooit zo bij stil. 🙂
    Gelukkig is daar van alles aan te doen.

    1
    #804278

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    …..maar voor de gasten “scootergeneratie” is dat toch een sloom ding, zo’n brommertje met centifugaal koppeling tov de scooters met centrifugaal én variateur. Sommige kunnen dat verschil niet bedenken en gaan er van uit dat er wat loos is. Maar dat hoort gewoon zo. Waar een standaard scooter binnen een tel of wat op de top van 40 zit, is een standaard brommertje, met centrifugaal, lang aan het stoeien om dat te bereiken. De scooters staan al weer, samen met de opgewonden E-bikes rijders in snelle pakjes, bij het volgende stoplicht te wachten en jij bent nog aan het optrekken……………………….


    Met die scooter-gasten lach ik me vaak een kriek!
    Staan ze bij het stoplicht meewarig naar jouw aftandse brommertje te kijken.
    Hooguit respect voor sticker ‘1973’. Ach oud beessie, kan weinig kwaad.
    Idd bij optrekken zijn ze snel weg, maar gelijk erna horen ze toch ineens iets van achteren komen. Wat is dat nou? Het zal toch niet?
    Ja, het zal dus wel, komt die oude Ciao uit 1973 toch nog langszij. Ha-ha!
    Zo’n kut-brommertje uit de vorige eeuw. Vinden ze NIET leuk!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.