Cif 1:9,5 & 1:11 vario vertanding

Home Forums Mening & ervaring Vario Cif 1:9,5 & 1:11 vario vertanding

This topic contains 15 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by Vespa Si 11 years, 8 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker
  • #149035

    hansieb
    Topic starter
    Berichten: 10948

    Post hier meningen en ervaringen over de Cif vario vertanding 1:9,5 en 1:11 voor vespa.

    Cif 1:11

    Cif 1:9,5

    Hier trouwens een stukje bad news over de CIF vertanding.
    Deze is afgebroken bij iemand, gebeurd onder het rijden.
    Kan tevens zijn dat de pinnetjes op de primaire as zijn afgebroken en het geheel kapot is gaan draaien.






    #154820

    Waarom?

    Cif vertanding is bagger:( De tanden breken idd af en ook de uitwendige as slijt in het lager. Ik heb ook nog een paar gezellige cif foto’s en zal deze morg even plaatsen.

    #154821

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5743

    Ik heb de 1:9,5 en die bevalt mij prima(ik heb nergens last van)en is veel stiller dan de 1:9 van Malossi (komt door de schuine vertanding).

    #154822

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    Ik heb ook de 1:9,5. Niks mis mee, loopt mooi soepel.
    Op de foto’s van Hans lijkt het mij duidelijk dat de pen in de grote as gebroken is en daardoor de hele vertanding in de soep is gelopen.
    Die pen is bij mij ook al twee keer gebroken, maar dan precies doormidden. Dat blijft toch een zwakke plek, bij mij heeft het gelukkig verder geen schade veroorzaakt.

    #154823

    Waarom?

    Zoals beloofd heb ik nog een gezellige Cif foto. De naaf was voorzien van verse lagers en zoals te zien, is de as ingesleten en is dit lager nog in perfecte staat:? Hier hoeven we denk ik niet veel woorden aan vuil te maken, dit is duidelijk een kwaliteitsprobleem. Oh ja en er missen nog twee tanden:D

    #154824

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Dan is het nu 1:8.96 vertanding geworden, ga je toch weer 5% harder!

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #154825

    Robertez
    Bijdrager
    Berichten: 648

    ArvidW :
    Dan is het nu 1:8.96 vertanding geworden, ga je toch weer 5% harder!

    😀

    Ik ben het wel met FOns eens, dat het komt door de pen uit de grote as.
    Naar mijn idee werkt het wel, alleen is het materiaal minder sterk dan originele vertanding.

    #154826

    Waarom?

    Robertez

    Ik ben het wel met FOns eens, dat het komt door de pen uit de grote as.
    Naar mijn idee werkt het wel, alleen is het materiaal minder sterk dan originele vertanding

    Dus dat de as slijt in het lager en de tanden spontaan afbreken komt door een nog perfect in orde drijf pen:? Sommige mensen kunnen wat krom is recht lullen maar is gewoon kapot:lol

    #154827

    hansieb
    Topic starter
    Berichten: 10948

    Niet om de vertanding geheel af te kraken, zie deze foto’s:

    Cif vertanding na 2 jaar bij iemand



    Cif vertanding bij iemand na 800km (dokter-motor)


    #154828

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Ze hebben zo te zien het hardingsproces niet goed in de hand.

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #154837

    RaymonBlaauw
    Bijdrager
    Berichten: 139

    klopt inderdaad ik heb de opleiding metaal gedaan en heb toevallig opgeled bij die les, hoe harder je het metaal maakt hoe slijtvaster het wordt maar je kan het ook te hard maken ( zie gevolg ) en de originelen tandwielen zitten precies goed ervaren mensen om te zeggen cif is gewoon goedkoop imitatie troep van malossi en niet alle tandwielen zijn zelfde er zijn ook nieuwe vw motors die nog geen 1000km draaien en kapot zijn en de anderen draaien 5ton geen blok of tandwiel is het zelfde

    en als nog er zijn mensen die vergeten er soms wel olie in te doen??
    en nog eentje als je er olie in doet kijk je er wel naar of die lekt??
    ik ken genoeg die op drogen klokken rijden

    #154838

    Vespa Si
    Bijdrager
    Berichten: 517

    RaymonBlaauw :
    klopt inderdaad ik heb de opleiding metaal gedaan en heb toevallig opgeled bij die les,

    Had je nu ook bij Nederlands nou maar een beetje opgelet 🙁

    #154839

    RaymonBlaauw
    Bijdrager
    Berichten: 139

    ja ik weet het me nederlands is wonderbaarlijk slecht maarja ben ook half engels

    #154840

    Vespa Si
    Bijdrager
    Berichten: 517

    And in the English language there is no use of any kind of punctuation? 😉

    #154792

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5743

    Een paar post hier boven was ik nog positief over de 1 op 9,5 vertanding, maar aangezien er afgelopen weekend een paar tandjes van de tandwielen zomaar uit het niets zijn afgebroken… Is mijn mening toch wel flink veranderd 🙁

    Oja misschien ook wel netjes om te vermelden dat ik hier wel geteld 400 km mee gereden heb…

    TROEP dus… (maar het reed die 400 km wel perfect)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.