Ciao valt uit na paar seconden zonder choke.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ciao valt uit na paar seconden zonder choke.

This topic contains 17 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by guuskolo 9 years, 9 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Gebruiker
  • #211411

    guuskolo
    Topic starter
    Berichten: 7

    hallo.
    ik heb een hele tijd geleden mijn vespa ciao rijdend weggezet en heb hem laatst weer van zolder gehaalt.
    hij liep nu niet meer, maar ik heb de carburateur netjes schoongemaakt en dat heeft voor een groot deel geholpen. alleen het probleem wat ik heb is dat hij niet (lang) zonder choke loopt.
    hij is volledig standaard op de uitlaat na. er ligt een leo krul onder.
    had er een 54 sproeier in zitten en dan liep hij alleen op choke, nu heb ik er een 58 in zitten en dan loopt hij ongeveer 3 seconden zonder choke, maar alleen als hij koud is.
    hij doet hetzelfde zonder uitlaat.
    en ik heb hem een keer ZONDER sproeier laten draaien en toen liep hij tot mijn verbazing wel alleen sloeg hij direct op hol.

    ik heb werkelijk geen idee meer waar het zou kunnen zitten. iemand ideeën ?

    Verplaatst.

    #240618

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Wat is je verdere setup?

    #240619

    guuskolo
    Topic starter
    Berichten: 7

    volledig standaard. behalve de uitlaat en de sproeier is er motorisch niks veranderd sinds ik hem nieuw kocht.

    #240640

    noud
    Bijdrager
    Berichten: 69

    Je choke doet maar 1 ding, en dat is minder lucht doorlaten en zo wordt de verhouding lucht/benzine anders waardoor er meer benzine in je cilinder komt. Als ik dit zo lees zit het probleem hem toch in de sproeier. heb je al eens een nog iets grotere sproeier geprobeerd? Ook zou ik je bougie controleren of deze wit/bruin/zwart is of nat/droog? als je dat al uitgezocht hebt kunnen er meer conclusies getrokken worden.

    Succes!

    #240641

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Als jij een volledig standaard setup heb met alleen die leo erop is een 58 wel groot. Je geeft zelf al aan dat die 54 eigenlijk te klein was dus dan zou je tussen de 54 en 58 moeten gaan zitten.

    #240644

    guuskolo
    Topic starter
    Berichten: 7

    Wilk1985 :
    Als jij een volledig standaard setup heb met alleen die leo erop is een 58 wel groot. Je geeft zelf al aan dat die 54 eigenlijk te klein was dus dan zou je tussen de 54 en 58 moeten gaan zitten.

    ik weet voor 100% zeker dat dat geen verschil gaat maken, hij loopt nu helemaal niet en een verschil van 0.04 gaat daar geen verschil in maken.
    ik heb een nieuwe luchtfilter besteld in de hoop dat deze de luchttoevoer wat gaat afremmen.

    maar wat me nogsteeds dwars zit is dat hij wel loopt ZONDER sproeier, dit heb ik namelijk nog nooit meegemaakt met een brommer/motor/quad.

    #240645

    Vliegwielspie
    Bijdrager
    Berichten: 46

    Kijk of het zeefje in de carb schoon is. Anders kan het ook nog zijn dat je benzine kraan niet goed door loopt. Trek het slangetje is los en kijk of er voldoende benzine uit stroomt.

    #240646

    Guido
    Donateur
    Berichten: 605

    Zeer veel valse lucht.

    #240647

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Ik lees nu idd dat hij helemaal niet loopt daar gaat dat kleine verschil in sproeier inderdaad niets op uitmaken.. Check je keerringen, pakkingen eerst eens op valse lucht zoals Guido zegt.

    #240648

    wim v8
    Bijdrager
    Berichten: 299

    Gooi er eens nieuwe benzine in!

    Gr. Wim.

    #240710

    guuskolo
    Topic starter
    Berichten: 7

    kleine update.
    heb een luchtfilter goed vol met kit gespoten zodat er vrij weinig lucht door kan, nu loopt hij qua geluid en kracht goed, alleen nog niet perfect. dus moet nog wat met sproeiers gaan stellen. alleen het uitvallen na enkele seconden doet hij nogsteeds.

    ik ga morgen (of binnekort) de carb van een werkende brommer wisselen en kijken of dat het probleem oplost en hem op een andere tank laten lopen want ik krijg het gevoel dat de tank vacuum trekt.

    het is naar mijn gevoel een apart probleempje en ik zal binnenkort nog een update geven.

    #240713

    DinoH
    Donateur
    Berichten: 1261

    Luchtfilter afkitten?

    Hopelijk heb je niet de carburateur volgekit.
    Als het goed is heb je alleen 1 of 2 van de buisjes dichtgekit.

    #240714

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Als het goed is heb je helemaal niks gekit. Afstellen doe je met sproeiers en niet met kit?!?

    Als hij goed vonkt verder en hij gaat pas lopen met een sproeier 58 of zonder trekt hij gewoon mega valse lucht. Dat verklaart ook het uitvallen na enkele seconden.

    #240717

    guuskolo
    Topic starter
    Berichten: 7

    Heb de luchtfilter losgehaalt voor het dichtkitten. Brilliant he ?
    Door de luchtstroom voor de carb te verminderen word het lucht/benzine mengsel weer normaal, lijkt mij logish toch.
    Ik heb nognooit gehoort van motors die afslaan vanwege valse lucht

    #240691

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Door de valse lucht gaat hij onregelmatig lopen en afslaan. Ik neem tenminste aan dat je bedoelt dat hij niet stationair loopt.

    Als hij echt tijdens het rijden uitvalt zou je het inderdaad in de benzinetoevoer moeten zoeken ja.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.