Ciao snor loopt niet goed met citypower

Home Forums Techniek Opvoeren Ciao snor loopt niet goed met citypower

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Wilk1985 1 maand geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker

brou0905
    Topic starter

Hey allemaal,

Het is een tijdje geleden dat ik wat gepost heb.
    Mijn vriendin heeft pas een (snor)scooter gekocht en die is afgesteld op 34kmh op de gps zodat je net geen boete krijgt op de rollerbank.
    Nu wou ik mijn snor ciao net zo hard laten lopen en heb een setje sproeiers, citypower uitlaat en een power filter aangeschaft.
    de citypower is van techno.
    dit is het filter: https://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/carburateurs-vespa-ciao/luchtfilter-open-citta-ciao.html
    ik heb een 12/7 carb.
    pulley 80

Ik heb eerst sproeier 44 geprobeerd met bovenstaande setup maar merkte dat als ik iets minder gas gaf dat ie dan wat beter op toeren kwam en bij vol gas begon ie een beetje raar te brommen.

sproeier 42 eigenlijk hetzelfde verhaal, misschien in iets mindere mate.

sproeier 46 geprobeerd maar daar werd het alleen maar erger van.

sproeier 40 geprobeerd, nu reed het wel normaal maar topsnelheid was 30kmh op de gps

toen terug naar sproeier 42 en de originele uitlaat; dit reed ook normaal met topsnelheid 30kmh op de gps.

Heeft iemand een idee wat het probleem hier is? of tips hoe ik de brommer rond de 34 kan laten lopen?

groet

Boy

IMG_3249

VespaCiao1970
    Bijdrager

Op een snor is een polini filtertje, sproeier 46, gianelli citypower en een B5 bougie een mooie succesformule, dan haalt ie met gemak 35-40. Mn pa rijdt met exact die set up en dat rijdt heel mooi

Wilk1985
    Moderator

Je rijdt met een hele vreemde combinatie rond. Een echt standaard snor blok luistert erg nauw qua sproeiers, Je zal dan ongeveer rond de 42-44 moeten zitten maar het kan zomaar zijn dat een 43 sproeier een verschil maakt tegenover een 42 of 44 bijvoorbeeld.

Jou keuze voor een powerfilter op deze setup begrijp ik niet, je maakt het jezelf onnodig lastig. Je zal met dit filter zeker hoger als sproeier 46 moeten zitten.

Als je de sproeierbezetting goed hebt zitten en je vind nog steeds dat je Ciao daarna te langzaam rijdt kan je er een iets kleinere poelie opzetten icm met wat strakkere trekveertjes.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.