Ciao beter afstellen.

Home Forums Techniek Afstellen Ciao beter afstellen.

Dit onderwerp bevat 6 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Tony 3 dagen, 12 uur geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
  • #794734

    Tony
    Topic starter
    Berichten: 7

    Hallo allemaal.

    Ik heb een Vespa Ciao gekocht brom, met contactpuntjes.

    hij rijd 50km/h op de auto teller.
    hij maakt op zich aardig wat toeren voordat die wegrijd.
    er zit een 13/13 carburateur onder met een malossi filter zonder spons. (Niet ideaal dus)
    80mm poulie.
    citypower uitlaat.
    b7hs bougie, sproeier is nu nog onbekend.
    ik heb hem gistere zo gekocht, dus ik hem er NOG niets aan gedaan.

    ik zou graag willen dat die beter op trekt, en de top ongeveer zo hard blijft. Max 50/55.

    nu is de vraag. 95 poulie erop doen?
    hele zwakke trekveertjes? Zodat de koppeling eerder oppakt? ( ik raad maar even) geen ervaring mee.
    grotere sproeier gezien die stikt met een filter  element vermoedelijk.

    de bougie ziet er overigens prima koffie melk bruin uit.

    als jullie tips hebben hoor ik ze graag. Dit moet een keeper worden voor de komende jaren 😇

    mvg Tony

    #794736

    Semmad
    Bijdrager
    Berichten: 115

    Nee, hij rijdt nu al 50 zeg je. En dat wil je blijven rijden.
    Dus met poelie 95 gaat hij langzamer maar trekt wel sneller.
    Tja, het is het een of het ander.
    Anders moet je vario doen.

    Zit er misschien een 65cc op gezien de rest van de set-up?

    Zit er nog wel genoeg voering op de koppelingschoentjes? Dat lijkt mij een oorzaak te kunnen zijn.
    Anders eens kijken of er nu misschien te strakke veren opzitten, venwege dat  hoge wegrij toerental wat je zegt.
    Strakke veertjes met standaardcilinder heeft geen zin.

    Gr. Wim.

    #794742

    Tony
    Topic starter
    Berichten: 7

    Ik weet niet hoeveel voering nieuw op de schoentjes zittten.

    nu meen ik 3mm voering dikte.

    als ik met de 95 poulie beter op trek, en wat snelheid in lever. Is het dan niet iets meer benzine, sproeier, wel een fatsoendelijke luchtfilter dat ik dan iets meer topsnelheid krijg.

    en die strakkere veertjes, moet die dan niet meer toeren draaien voordat ze uit elkaar gaan, en de koppeling ingrijpt?

    grtjs

    #794750

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 2794

    Even kort wat het is al laat.
    3 mm is prima.
    Hoe meer filter hoe lager het vermogen.
    Je zult echt langzamer gaan met poelie 95.

    Hoe strakker de veertjes, hoe meer toeren hij draait voor de koppeling aangrijpt.
    Opvoer veertjes:
    (Polini) De blauwe zijn het strakst, dan groen dan zilver
    (Malossie) Witte zijn het strakst, dan zwart dan geel

    De orginele zijn ongeverfd en donker van kleur en het slapst van allemaal.
    .

    #794772

    Tony
    Topic starter
    Berichten: 7

    Er zitten vrij strakke zwarte veertjes in.
    er zit een 50snel DR cilinder op.

    70 sproeier zit er op. Dat is toch bizar groot, of ben ik nu verkeerd aan het denken. 7CC590B5-EAF6-49A3-8902-19A8DB1C39D0

    #794809

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 1635

    Zo een grote sproeier bij die setup klinkt als valse lucht.
    Doe eens de deo test en luister hoe je brommer daar op reageert.

    #794937

    Tony
    Topic starter
    Berichten: 7

    Ik heb er een 94 poelie op gezet.
    62 sproeier.
    malossi luchtfilter.
    loopt op zich prima. Eens kijken hoe de bougie gaat verkleuren.

    Ik moet ook eens kijken wat ik nog verzinnen met het optrekken.

    bedankt voor het mee denken heren.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.