This topic contains 41 reacties, has 13 deelnemers, and was last updated by Brouwer 11 years, 9 months geleden.
-
Gebruiker
-
13 mei 2012 om 17:08 #284392
Hallo Forumleden,
Na eerst een poos actief geweest te zijn op het Citta – Forum, nu ook maar naar het vespa Forum:D.
Ik zal mij daarom nogmaals even voorstellen:Ik ben Rowan en woonachtig in Roden ( Drenthe ). En al vanaf kleins af aan bezig met alles wat rijd en wat aangedreven word. En heb daarom nu ook werk als monteur.
2 jaar geleden ong heb ik mijn eerste citta aangeschaft. En deze heb ik nu nogsteeds.
Maar in tussentijd al wel het één en ander veranderd.Dit is mijn citta bij aanschaf:
De setup toen ik hem kocht was:
50 cc
Brom Carters
12/10 Carb.
Poelie 80.
Cittypower uitlaat.Ik heb eerst wat aan het uiterlijk gedaan voordat ik begonnen was met opvoeren.
Zoals een dashboard gemaakt en booskijkers geplaatst.Traanplaat gemaakt ipv treeplank rubbers.
Stickers geplakt.
Voetsteps gedraait.
.
Enkele maanden later verkocht JMPB precies dezelfde footsteps.
puur toeval?Na enige tijd werd er dan toch een 41mm DR, speedengine en Leo krul aangeschaft.
.
Mijn setup was toen:
41mm DR.
Polini Speedengine.
13/13 Carb.
Poelie 65.
Leovince Circuit uitlaat(krul).Hier wat plaatjes met Johannes zijn citta (Johanza3)
En dit was tijdens de Frieslandtour vorig jaar met Johannes(Johanza3) en Erikbloemberg.
Omdat de 41DR later warmgelopen was en zodoende mijn zuiger naar de tering geholpen heeft, heb ik een 43DR Evo aangeschaft.
Omdat ik zon half jaar nadat ik mijn citta aangeschaft had werk gevonden had 18km verderop, heb ik voor de wintertijd een scooter aangeschaft omdat ik het dan toch wel wat fijner vond een helm te dragen als het zo koud is.
Toen heb ik mooi de tijd kunnen nemen om mijn citta op te knappen.
Maar wegens tijdgebrek is dat iets later geworden dan de winter.De bedoeling is dat de Citta Wit-Wit word.
Wit frame witte velgen met zwarte Details.De setup word als volgt.
43mm DR
Polini Speedengine
13/13 Carb.
Vario 1:10,5 met malossi voorvario.Dit zal een tijdelijke setup zijn omdat er binnenkort een Polini Evolution aangeschaft gaat worden.
Zo staat het zaakje er nu bij.
Aangezien alles behalve het frame gecoat is, heb ik dit weggebracht om te laten stralen.
met dit als resultaat.
Het is enkel dof geworden en de coating zit er nog gewoon op!
En dat terwijl er op 12 bar gestraald is.
Ik ga er nu enkel met schots-bryde overheen en zet ze daarna gewoon in de verf.Hier nog wat fotos van mijn onderdelen die ik al aangeschaft heb.
Semi Slicks:)
Een Polini Top One
Dit was het eerst ik zal dit bij elke vordering weer even updaten.
17-5-12
Mijn nieuwe aanwinst voor de citta, nieuw in doos:D een Evo Engine met elektrische ontsteking!:D
Over de setup ben ik nog niet uit, komt wel een 46mm op.20-5-12
Vorige week mijn vario binnengekregen.
vertanding 1:10,5 met 90mm schijven
Malossi voorvario
std voorvario
doosje testrollen.tevens ga ik mijn velgen opnieuw proberen te laten stralen en opnieuw laten coaten.
word toch niks als ik het zelf doe.
Uiteraard komt er een foto als ik de velgen weer heb:)24-6-12
Het is alweer een tijd geleden maar hier weer een update:D
Heb het spul weer terug van de coater, en het resultaat mag er zijn al zeg ik het zelf.
daarna direct begonnen met opbouwen.
blokje hangt er onder.
loopt ook al de puntjes moeten alleen nog even op de I gezet worden.
Maakt dikke overtoeren met 8 gram rollen en gele drukveer, dus zal wel andere drukveer in moeten.
Tevens heb ik er last van dat mijn kroonmoer waar je het balhoofdspeling mee stelt telkens losdraait waardoor ik telkens veel balhoofdspeling heb.Als dit allemaal een beetje lekker draait gaan we beginnen met de electrische evo op te bouwen, hou jullie op de hoogte(Y)
13 mei 2012 om 18:01 #490229Mooi werk allemaal
Die voetstepjes heb je erg mooi gemaakt;)Ik zag ook dat je van Martino een Polini Evo Elec. hebt gekocht?
Dit in combinatie met de 43mm DR Evo is al een erg leuk blok13 mei 2012 om 18:06 #486590ja haha klopt, maar ga uiteindelijk toch voor de 46mm polini denk
13 mei 2012 om 19:39 #486321Ziet er super uit Rowan!
Ben blij dat alles goed is aangekomen
Zou je misschien een booskijker voor mijn Citta kunnen maken?13 mei 2012 om 21:00 #457988binnenkort misschien, zit erg in tijd nood op moment.
laat het je wel ff weten.
heeft Florian niet heel toevallig nog wat liggen? die maakte ze toen ook13 mei 2012 om 21:05 #457989Ja klopt, maar die heb ik al gevraagd.
PM me maar als je meer weet17 mei 2012 om 20:46 #485916een kleine update van mijn nieuwe aanwist hierboven!
een elektrische evo engine:D17 mei 2012 om 21:03 #485917Vanmiddag die Evo ook nog even vastgehouden bij Martino 😉 Mooi speelgoed.
17 mei 2012 om 21:04 #469675ja jong krijg je een strakke plasser van, alleen jammer van de fabrieksfout achter evolution
17 mei 2012 om 23:12 #487213
erikbloemberghey rowan ook evo power
nu hoor je er ook bij:lol:lol:lol:D:D
18 mei 2012 om 12:34 #489394Dat is nog eens een fijne aanwinst, die elektrisch ontstoken Evo!
18 mei 2012 om 16:50 #463294dat dacht ik, jammer van de fabrieksfout want ”engine” staat er niet meer in, maar daar zal die niet minder om lopen:D
18 mei 2012 om 16:58 #463432Brouwer :
maar daar zal die niet minder om lopen:DBij mij is dit ook weg geslepen en hij liep er idd niks minder om:D
Maar ga je veel plezier aan beleven want evo engine’s rijden altijd zeer nice
(een ook best nog wel zuinig)18 mei 2012 om 18:20 #463045Heb nog niet veel ervaringen met de evo carters, we zullen het zien!
Geen idee of deze zuinig is, erikbloemberg heeft me wel eens verteld dat hij ong 35 km op een tank kan rijden?18 mei 2012 om 19:31 #435678Brouwer :
dat dacht ik, jammer van de fabrieksfout want ”engine” staat er niet meer in, maar daar zal die niet minder om lopen:DStuk aerodynamischer zo natuurlijk 😀 Heb je er al een carburateur bij? Binnenkort de boel maar eens aanschouwen bij een tourtje in de buurt!
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.