This topic contains 10 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Robster 3 years, 9 months geleden.
-
Gebruiker
-
2 juli 2020 om 16:48 #799833
Vanmiddag mijn 60cc cilinderkop op mijn 60cc cilinder geplaatst, nu heb ik gezien dat mijn bougie vrij zwart is. Kan het zijn dat door de 1/40 benzine mijn bougie zwarter is?
En na het installeren van mijn cilinderkop trekt hij vrij lastig op en komt niet echt op toeren, wat kan dit zijn? Als die een keer op toeren is gaat die als een tiet!!!Alvast bedankt!
2 juli 2020 om 17:07 #7998341/40 mengen kan er inderdaad invloed op hebben maar je verdere setup is onbekend dus kan niets met zekerheid zeggen. Voor je optrek probleem is het misschien verstandig om strakkere trekveertjes te monteren. Zou met de groene van polini opgelost moeten zijn.
2 juli 2020 om 19:14 #799837Waarom 1:40?
1:50 ethanol vrije benzine en synthetische tweetakt olie gaat prima!
Als je rijker gaat smeren, wordt het mengsel juist armer, en moet je je sproeier aanpassen, dus een grotere monteren…2 juli 2020 om 22:09 #799851Als hij hiervoor goed liep?? En het enige wat veranderd is is je cilinderkop dan kan daar de oorzaak liggen.
Als je 1:40 mengt wordt je bougie niet ineens pikzwart, hij zal te rijk draaien(te grote sproeier).
Mits je niet een te koude bougie hebt. Die blijft ook zwart. Een B7 is goed genoeg.
De 60cc kop geeft misschien een lagere compressie einddruk.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.2 juli 2020 om 23:02 #799864Wim, je maakt een klassieke denkfout, met 1:40 ( tov 1:50) wordt het mengsel vetter, maar NIET rijker, eerder armer, bedenkt dat als er meer olie door de sproeier moet, er minder “ruimte” is voor benzine, dus gaat ‘ie armer lopen….om problemen te voorkomen moet er bij meer olie, dus ook een grotere sproeier gemonteerd worden..!!
2 juli 2020 om 23:39 #799865Wat Robster zegt zou dat een gedegen onderzoek vragen om er een goede uitspraak over te doen..
Het kan namelijk ook zijn dat extra olie de viscositeit van het brandstofmengsel verandert.
Hoe hoger de viscositeit hoe ‘stroperiger’ de vloeistof wordt. Maar kan ook andersom?
‘Stroperiger’ vloeistof gaat moeilijker door de sproeier, maw dan mengsel armer.
Zo op voorhand durf ik er niets van te zeggen…………….3 juli 2020 om 09:03 #7998723 juli 2020 om 10:09 #799877Op zich interessant artikel.
Dit bevestigt ook jouw stelling dat meer smering betekent armer mengsel.
Er wordt echter niet gesproken over een mogelijke viscositeitsverandering.
Maar mss is dat helemaal geen issue?
Ik neem aan dat leveranciers van 2T-olie daar wel onderzoek naar doen/ hebben gedaan.3 juli 2020 om 10:18 #799878Super om zoveel reacties te zien!
Ik ben nu 1:40 aan het mengen omdat dit een nieuwe cilinder en cilinderkop is, dit had ik op het forum gelezen. Voor het inrijden van de cilinder zou de 1/40 mengverhouding het beste zijn, of klopt dit niet? Kan ik ook gewoon met 1:50 benzine mijn cilinder inrijden?3 juli 2020 om 10:25 #799879Heb zo te zien ook maar een standaard B6 bougie, kan hier ook het verschil in zitten? Anders haal ik een B7
3 juli 2020 om 14:40 #799883Gewoon topkwaliteit, ethanolvrije 98 oktaan Premium benzine met kwaliteits, synthetische 2-takt olie en dan idd 1:50, even een poosje rustig aan, niet te lang te veel hoge toeren, beetje in de buurt rondrijden, vaak even uitzetten, en laten afkoelen, daarna weer verder, na 100-250 KM is de boel (voldoende) ingereden.
Ik gebruik een NGK BR7HS in mijn licht opgevoerde, originele Ciao….
En ik kan niet genoeg benadrukken, gebruik ALLEEN, nieuwe, originele Dellorto sproeiers, met het vierkantje met daarin “INC”, alleen leverbaar in even maten. -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.