Bougie/Dop

Home Forums Techniek Elektrisch Bougie/Dop

This topic contains 10 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Herr Flick 19 years, 1 month geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
  • #158024

    Herr Flick
    Topic starter
    Berichten: 6915

    Hey.

    Telkens als ik een stuk rij word mijn bougie (bij het witte gedeelte en waar de dop erop dat word nat.
    en dat merk is dat mijn brommer in een keer niet meer optrekt of heel nauwelijks en tijdens t rijden gaat hij heeel erg stotteren.
    ik moet dus elke keer mijn bougie dop eraf draaien en even met doekje mijn bougie/dop droogmaken.

    weten jullie wat hier de oorzaak van kan zijn ?

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #158922

    Vespaflappie
    Bijdrager
    Berichten: 1231

    heb je de rubbertjes er wel op(bij ngk); je kan je ook een silicone dop halen van champion…zijn ook hele goeden en sluiten altijd af..

    #158923

    Frenkie
    Bijdrager
    Berichten: 327

    En een spatlap op je voorspatbord plaatsen

    #158924

    Herr Flick
    Topic starter
    Berichten: 6915

    ik heb t allebij, waarschijnlijk is het opgelost want de bougiekabel die had geen goed contact met de bougiedop.
    dus wat ik even heb gedaan is een stuk afgeknipt/sneden en weer op de dop gedraaid.

    als het goed is doet hij t nu weer

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #158925

    Herr Flick
    Topic starter
    Berichten: 6915

    gvd, dus niet. hij hapert nog steeds. op het begin als hij even is uit geweest draait hij gewoon goed. eventjes rijden (2 min) dan bij halfgas hoor je hem zegmaar verzuipen en bij volgas trekt hij heeeeeel traag op en gaat hij niet verder dan 40-45.
    het is GEEN WARMLOPER geweest, dat weet ik 100procent cker. het is egt iets anders.

    nog meer ideeen???

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #158926

    Ciaofrank
    Bijdrager
    Berichten: 391

    afstelling misschien? misschien zijn je cp wel verlopen? Als je die hebt tenminste. Wel vaag, als je de BUITENkant van je bougie schoonmaakt dan rijdt ie weer ff goed???

    #158927

    Herr Flick
    Topic starter
    Berichten: 6915

    ja, het witte gedeelte. het is gewoon nat lijkt wel op water of olie ofzo ik weet t niet. en in de binnenkant dop ook beetje

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #158928

    Franz
    Bijdrager
    Berichten: 204

    probeer eens een andere dop.

    maar is dat altijd of alleen als het nat is?

    #158929

    Franz
    Bijdrager
    Berichten: 204

    of probeer eens zonder.
    lekker zonder ontstoorder :-p

    #158930

    Ciaofrank
    Bijdrager
    Berichten: 391

    mijn ervaring is met natten bougie doppen dat ie dan in 1 x uitflikkerd. Als ik m dan weer droog gemaakt had reedt ie weer ffies.

    Wat Franz zegt zou ik ff doen, ff een andere bougiedop checken misschien ligt daar de fout wel.

    en misschien is die hele kabel wel verrot, dan maakt het natuurlijk niks uit als je een stukje afsnijdt

    en ten slotte, heb je ook gekeken of je kabel nog goed is aan de andere kant? bij de bobine dus…

    suc6

    #158931

    Herr Flick
    Topic starter
    Berichten: 6915

    ja, ik heb gekeken of die nog goed was, heb ook nog bij de bobine een beetje bij het frame weg geschuurd zodat hij goed contact maakt met het frame.
    ik ga vandaag of morgen ofzo ff nieuwe dop proberen en nieuwe bobine.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.