beste cilinder?

Home Forums Techniek Opvoeren beste cilinder?

This topic contains 14 reacties, has 10 deelnemers, and was last updated by ArvidW 15 years, 9 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker
  • #183913

    noellke
    Topic starter
    Berichten: 92

    hallo,,,

    mijn vraag is,, wat een een goede cilinder waar je goede prestaties mee kunt halen, dus bedoel ik trekkracht en snelheid.. ik heb een malossi reedvalve blok liggen dus welke cilinder is hier goed voor,, ik weet normaal is dat de malossi deps maar t schijnt dat die niet meer te krijgen zijn…

    mvg noel..

    #186496

    JayL
    Bijdrager
    Berichten: 753

    de beste is idd de malossi big deps (47mm alu) , jammer genoeg zijn die niet meer nieuw te verkrijgen. gelukkig heb ik er nog 2 kunnen vinden 😀

    maar de beste die nog te verkijgen is, zal wel de malossi 46.5 of de pinasco 46.

    #186497

    noellke
    Topic starter
    Berichten: 92

    de malossi 46.5 gaat dat ook een beetje in het reedvalve carter?..

    mvg

    #186498

    .-{2F4OV}-.

    Jawel hoor;)

    Dat zal cker rijden. Pinasco is miss iets sneller;)

    #186499

    sombrero
    Bijdrager
    Berichten: 1270

    de polini alu 42mm is zeer betrouwbaar en rijd ook nog eens lekker

    #186500

    Raadt
    Bijdrager
    Berichten: 61

    @ JayL:
    De Malossi 47mm Alu is niet meer nieuw te krijgen, maar de gietijzeren wel. Namelijk op 50cc.nl, daar heb ik hem een paar maanden terug gekocht 🙂

    #186501

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5136

    en dat was de laatste, nadat jij hem kocht waren ze niet meer verkrijgbaar 😉

    geloof dat cycle-tech.ch ze heeft, maar kost je +/- 250 euro (invoerrechten betalen enzo)

    #186502

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    .-{2F4OV}-. :
    Jawel hoor;)

    Dat zal cker rijden. Pinasco is miss iets sneller;)

    Daar twijfel ik zeer aan, pinasco is even tam als 46polini, en een 46.5malossi rijdt ook harder dan een 46polini.

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #186503

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    Gelijk heb je Arvid.Maar de polini & de Pinasco hebben weer een hogere trekkracht.Maar de Polini geeft het vlugger op,door de enorme hitte die hij presteerd.Herinner je nog de meeting te Eindhoven???

    #186521

    Boelie
    Bijdrager
    Berichten: 236

    en anders een 46mm Athena die van barry zijn setup hierboven
    die wil ik ook gaan kopen,en hebben nog niet veel mensen
    maar schijnt het ook goed te doen

    en de prijs ligt ook niet zo hoog als de pinasco volgens mij

    #186522

    diac
    Bijdrager
    Berichten: 2184

    ik vond de 80 athena tegenvallen, ik vond de 80 polini beter:?
    maarja, mijn zuiger liep best wel zwaar in de athena, volgens mij was er iets mis mee.
    want ik kreeg ook plekjes op de wand die echt heel dof waren, waar bijna het alu doorheen kwam.

    beter koop je de malossi idd, erg goedkoop en zeer snel.

    #186526

    Boelie
    Bijdrager
    Berichten: 236

    hmm dan begin ik toch weer te twijfelen
    ik dacht oww mooi een alu cilinder die draaie tenminste ook flink veel toeren
    tenminste dat is bij een scooter wel zo als je een polini evo hebt ofzo

    maar jij raad dus een malossi 46,5mm aan Diac?

    #186527

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    malossi 46,5mm zal misschien zelfs meer toeren maken dan een Pinasco, gewoon omdat die Malossi een veeel groter time-area heeft. als je niet weet wat een time area is neem nou maar gewoon van mij aan 😛

    hij mag dan wel niet van alu zijn, maar dat is ook niet alles hé 😉

    #186528

    JayL
    Bijdrager
    Berichten: 753

    de athena 46 is misschien tog wel sneller dan een malo 46.5. maar laatste tijden hoor ik alleen maar slechte ervaringen… verkeerde zuiger bijgeleverd of kapotte hemden

    #186529

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Zucht:lol, dat een cilinder van aluminium is hoeft niet te beteken dat hij meer toeren maakt ! Degene die dat fabeltje in het leven heeft geroepen mogen ze van mij ophangen 😛

    Het nicasiel in een alu cilinder gladder dan gietijzeren wand, de zuiger ondervind minder weerstand en remt het blok dus ietsje minder af, hierdoor kan het toerental ietje hoger worden.

    Maar de invloed van het materiaal van de cilinder op het max toerental is echt nihiel, Timingen, Timing area’s, vorming van spoelkanalen, spoelrichting van poorten, uitlaat en de slag van de krukas bepalen het max toerental van de cilinder.

    Een aluminium 50cc std zou niet ineens meer toeren gaan maken dan een DR70evo omdat hij toevallig van alu is:P

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.