Begrenzer/ contactslot

Home Forums Techniek Elektrisch Begrenzer/ contactslot

This topic contains 9 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Brommers kieken 3 years, 2 months geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
  • #804947

    Brommers kieken
    Topic starter
    Berichten: 45

    Beste liefhebbers,
    ik zit al een tijdje met het idee om een contactslot en begrenzer op de citta te maken. Nou las ik van de week een toppic over een contactslot met 3 standen. 1=uit 2= aan en 3= begrensd aan. Iemand die hier ervaring mee heeft en er mischien wat meer over uit kan leggen qua bedrading schema?

    Ik hoor het graag!😃

    #804949

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1826

    Op m’n vorige brommertje een begrenzer aangesloten met twee standen. Het gaat erom dat je de rode draad onderbreekt en deze via het contactslot laat lopen.

    • Verbinding van rood -> contactslot -> begrenzer -> CDI
    • Verbinding van rood -> contactslot -> CDI

    Zodoende kan je schakelen tussen begrensde stand en de ontgrenste stand. De uit stand is wanneer de rode draad niet doorverbonden wordt. Belangrijk is dat je dus aparte draden gebruikt omdat je anders twee pulsen op je rode draad ziet (en daardoor je brommer wat vreemd kan gaan lopen afhankelijk van de uF die je instelt).

    Wat ik toen heb gedaan is een Y-splitter op m’n CDI gemonteerd, met daaruit twee draden naar de schakelaar. Zoveel mogelijk geprobeerd om deze in de originele draadboom te verwerken, enige plek waar je de extra draden kon zien was bij het stukje waar de driepolige connector aan het blok gekoppeld wordt.

    #804958

    Brommers kieken
    Topic starter
    Berichten: 45

    Ik heb jou verhaal even snel op papier gezet om het voor mezelf duidelijk te hebben. Klopt dit zo? image

    #806488

    Brommers kieken
    Topic starter
    Berichten: 45

    8D013E6C-1A05-4010-8B1F-3B24F88A6686

    #806489

    Brommers kieken
    Topic starter
    Berichten: 45

    Het is mij gelukt😄 contactslot heb ik na enige tijd zoeken gevonden op Ali x pres👌

    #806498

    Brommer tuub
    Bijdrager
    Berichten: 74

    Werkt dit ook op een contactpunten blokje?

    #806499

    Brommers kieken
    Topic starter
    Berichten: 45

    Nee helaas……… je kunt een choke begrenzer maken? En een contactslot zelf kan wel. Begrenzer is echter alleen voor een cdi blokje.

    #806500

    Brommer tuub
    Bijdrager
    Berichten: 74

    Oké, Bedankt!

    #806504

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Ja, alleen voor CDI
    Toerentalbegrenzing: Zie vanaf 4.40min
    Alleen schakelaartje is niet op goede plek. Melden ze zelf ook al.
    Met kennis van 2 woorden Duits kan je het wel volgen.
    gedrosselt<=> ungedrosselt

    https://www.youtube.com/watch?v=ES9fZBD6YOM&t=91s

    #806505

    Brommers kieken
    Topic starter
    Berichten: 45

    Ik heb niet die begrenzer. Ik heb er een die zelf is gemaakt door iemand van het forums. Kun je fijn afstellen op elke setup. Verschillende condensator die je aan en uit kunt schakelen zodat die op elke setup toegankelijk is

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.