Andere zuiger in olympia cilinder (imitatie DR)

Home Forums Techniek Motorisch Andere zuiger in olympia cilinder (imitatie DR)

Dit onderwerp bevat 7 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door donpiaggio 1 week, 2 dagen geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker

donpiaggio
    Topic starter

Ik heb de volgende cilinder gekocht maar ik heb me vergist in p10/p12..
    Ik heb een DR zuiger gevonden met p12 en ik vraag me af of die er in past
    beide zijn 41mm..olympiadr41

zie afbeeldingen:

donpiaggio
    Topic starter

…ik vermoed dat de positie van de slotjes van de zuigerveren op zelfde plek zitten alleen de spoelpoort in de zuiger is iets anders.. kan ik deze zuiger gebruiken ?

Martino
    Bijdrager

Ja, deze kun je gebruiken. Deze 41mm Olympia en DR cilinders zijn overigens ook hetzelfde. De zuiger welke je bij de Olympia hebt gekregen is een oude versie en de zuiger los afgebeeld is het nieuwe type.

Weet je zeker dat je een p12 nodig hebt aangezien p10 meer voorkomt? Tevens heb je hier een cilinder met 27mm uitlaatflens. Dit zie je ook niet heel vaak en je uitlaatkeuze is iets minder hierdoor.

donpiaggio
    Topic starter

Ok ! ja ik ben p12 nodig.  ik wou in eerste instantie ander blokje gaan samenstellen maar de 27mm uitlaatflens beperkt me te veel. Ik heb nu een passende proma gp gekocht en ik vermoed dat die het prima doet met 50cc of 60cc met originele carburateur.
    Ik rijd nu ook met origineel blokje, niet in geboord/geveild, PaiWai 41mm/60cc,
    Giannelli citypower (si), is zuinig, trekt goed op en rijdt ongeveer 60km/h en blijft lang heel (PaiWai cilinder zit er bijna 10000 kilometer onder).
    Ik ga nu eerst PaiWai cillinder en uitlaat vervangen en kijk wat het gaat doen;
    als ik niet tevreden ben dan kijk ik nogmaals naar de mogelijkheden.

Zijn de Asso Werke zuigers goed ? de zuigerpenveertjes die er bij worden geleverd lijken mij beter dan die van de originele DR zuigers (klein detail, maar toch..)asso werke

Martino
    Bijdrager

De DR zuigers worden door Asso Werke gemaakt dus zal er niet veel verschil inzitten. Maar deze gegoten clips met oogjes van de foto zal ik juist niet gebruiken en even de goede clips gebruiken.

donpiaggio
    Topic starter

wat zijn de goede clips ?, die van de bovenste foto ?

Martino
    Bijdrager

Nee, die “G”tjes van de middelste foto zolang ze maar uit 1 draadje bestaan.

donpiaggio
    Topic starter

ok bedankt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.