Afstellen Vespa Si

Home Forums Techniek Afstellen Afstellen Vespa Si

This topic contains 9 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Rick Si 5 years, 9 months geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
  • #776297

    Rick Si
    Topic starter
    Berichten: 19

    Dag allemaal,

    Ik heb wat vragen over het afstellen van mijn Si. Een tijdje terug blokje laten reviseren. Blokje loopt uitstekend. Maar zag na een tijdje rijden dat de bougie grijs was. Dit was meer sproeier 48. Naar 50 gegaan. Na een tijdje rijden, ongeveer een week nog steeds grijs. Nu sproeier 52 en nog steeds grijs /wit/grijs. Start wat slechter. Rijdt ook iets langzamer heb ik het idee. Bougie is een NGK BR6. Moet ik nou naar een nog grotere sproeier of gewoon ff wat langer door blijven rijden? Of zou het kunnen dat hij te veel lucht krijgt? Mix zelf met Castrol RS. De snor is verder helemaal origineel. Hoor het graag!! Gr Rick

    #776299

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    Met een te kleine sproeier kun je geen week rijden, zonder problemen. Dan had hij al lang warm/vast moeten lopen.
    Bougie BR6? Geen ervaring mee, zou een B6HS gebruiken.
    Standaard snor houdt in 12/7 carburateur, snor luchtfilter, inlaat en uitlaat. Je sproeier zou dan niet groter dan 40 hoeven te zijn, dus 48 lijkt me al erg groot.
    Wie heeft de revisie gedaan?

    #776300

    Rick Si
    Topic starter
    Berichten: 19

    Ja die bougie bedoel ik, de b6hs. Toen ik hem kocht zat er een sproeier 49 in. Hij heeft er toen een 48 ingezet. Heb hem bij Rick uit Baarlo laten reviseren. Weet achternaam niet, maar hij adverteert op marktplaats onder JM ciao-citta-si revisie. Hij heeft het blok helemaal gereviseerd en afgesteld. En de ontsteking nog afgesteld en er een ander vliegwiel op gezet.

    #776311

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Standaard snor houdt in 12/7 carburateur, snor luchtfilter, inlaat en uitlaat. Je sproeier zou dan

    Is dit nou dan ook daadwerkelijk je setup?
    Ik zou even de deo-test doen om te kijken of je geen valse lucht trekt.

    #776349

    Rick Si
    Topic starter
    Berichten: 19

    Bedankt ga ik even doen. Dat is de set up inderdaad, gewoon alles standaard. Moet zeggen dat hij de laatste twee dagen wel goed rijdt. Geen rare bijgeluiden, gewoon prettig aan het snorren. Maar zal de test even doen en de bougie nog eens checken.


    #776351

    Rick Si
    Topic starter
    Berichten: 19

    Wellicht niet onbelangrijk om te vermelden is dat hij dus voor de rest super rijdt. Vooral met de 48 sproeier, startte en liep hij geweldig. De reden dat ik ben gaan switchen is vanwege de kleur van de bougie. En aangezien ik het blok heb gereviseerd vanwege een warmloper ben ik er nu een beetje huiverig voor.

    #776379

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Zoals Fons ook zegt, zelfs sproeier 48 is al erg groot voor een standaard snor setup. Standaard hoort daar een 37 in te zitten.
    Hij moet dus haast wel ergens valse lucht trekken.

    #776429

    Rick Si
    Topic starter
    Berichten: 19

    Ik heb gecheckt met deo en merk alleen iets als ik bij de koppeling tussen carburateur en inlaat spuit. Het is alleen wel lastig om gericht te spuiten met een deobus, dus ik had ook het idee dat ik wel eens indirect in het luchtfilter zou kunnen spuiten waardoor het effect misschien hetzelfde is.

    Daarnaast heb ik een paar keer de uitlaat dichtgehouden, omdat ik ergens had gelezen dat je het zo ook kon checken. Maar bij het dichthouden van de uitlaat valt hij gewoon uit.

    Mocht hij valse lucht bij de carburateur aanzuigen, wat kun je hier dan aan doen?

    Bedankt allemaal!!

    #776434

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Je kan het ook met remmenreiniger proberen, die straal is een stuk gerichter.

    De oorzaak van valse lucht bij de carburateur is meestal dat nylon busje. Carterpakking is ook mogelijk maar begin eens met het nylon busje.

    #776448

    Rick Si
    Topic starter
    Berichten: 19

    Super! Bedankt, ga ik dat van de week ff doen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.