Af en toe even pech.

Home Forums Techniek Motorisch Af en toe even pech.

This topic contains 5 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Daan777 5 years, 1 month geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #784679

    Harold Pot
    Topic starter
    Berichten: 2

    Hallo,

    Ik heb al een jaar of wat 3 Ciao’tjes en een Boxer 2. Nu heb ik met één van de Ciao’s een vreemd probleem. Gewoon tijdens het rijden stopt de motor en is helemaal dood. Nadat ik stil sta kan ik hem gewoon weer starten en verder rijden. Soms 2 keer per rit, soms weken niet, wel erg irritant.
    Nieuwe Bougie, sproeier en vlotter is schoon.

    Heeft iemand binnen dit forum enig idee waar ik het moet zoeken?

    Groet,

    Harold, Enschede

    #784680

    Dustin
    Bijdrager
    Berichten: 373

    Is je cilinder niet gewoon helemaal op? Dit zijn namelijk precies de gevolgen daarvan. Het kan eventueel ook zijn dat alleen je zuiger echt aan vervanging toe is en je cilinder nog prima is. Om dingen uit te sluiten zou ik even je cilinderkop er af draaien  en alles even nalopen, of het nog in voldoende staat is.

    #784684

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Het kan zijn dat je tankdop gaatje dicht zit, dat geeft een vacuüm, en dan krijgt hij geen benzine.
    Maar het kan ook zijn dat je condensator slecht word.
    En het zou een warmloper kunnen zijn.

    #784686

    Harold Pot
    Topic starter
    Berichten: 2

    De motor heeft enkele jaren geleden een flinke revisie gehad, lagers, keerringen, zuiger. Vreemde is dat de motor perfect loopt en dan opeens ophoud, na het direct opnieuw starten loopt ie weer als een zonnetje.

    Zal eens h.e.e.a checken

    Harold

    #784689

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1826

    Wat is de hittegraad van de bougie? sproeiermaat?

    #784691

    Daan777
    Moderator
    Berichten: 2365

    Wat is de hittegraad van de bougie? sproeiermaat?

    Ik heb een motorblokje gehad dat dezelfde symptomen vertoonde. Het probleem was bij mij inderdaad de bougie. Deze was de koud (als ik het mij goed herinner zat er een 8 in, en was het probleem opgelost na het plaatsen van een 7).

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.