Advies setup

Home Forums Techniek Opvoeren Advies setup

Dit onderwerp bevat 6 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Bram Gerritsen 3 dagen, 2 uur geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
  • #785840

    Bram Gerritsen
    Topic starter
    Berichten: 4

    Hallo allemaal,
    Ik ben Bram en ben een citta compleet aan het opbouwen. Ik heb nu een Dr evo 65, een proma circuit uitlaat en een 13 13 carburateurs. Nu had ik al gelezen dat je dan je inlaat moet opboren naar 13 mm dus dit was ik dan ook van plan. Is het noodzakelijk om de carters te bewerken of is de cilinder ook snel zonder bewerken. Wil graag met deze setup een snelheid halen van 60-65. Wat zouden jullie veranderen of toevoegen aan deze setup?

    Alvast bedankt 👍

    #785841

    zevenenergie
    Bijdrager
    Berichten: 2360

    Hallo Bram kerel, welkom op het forum.
    Ik steek gelijk maar van wal.
    Op boren naar 13mm in combinatie met de bovengenoemde item,s is voldoende om de door jouw zo fel begeerde snelheid te verwezenlijken.
    Ik zou nog oordopjes toevoegen want die proma circuit brengt de lucht nogal in trilling.

    • Deze reactie is gewijzigd 1 week, 2 dagen geleden door zevenenergie.
    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.
    #785859

    Bram Gerritsen
    Topic starter
    Berichten: 4

    Oke haha mooi. Voorderest standaard citta gaat dus goed?

    #785992

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3570

    Dit moet op zich wel werken op een standaard Citta, hoewel een bromkrukas natuurlijk net wat meer power geeft. Ik neem aan dat je je ook met een wat kleinere poelie gaat rijden en ik geef zelf de voorkeur aan een powerfilter op dit soort setups maar daar zijn de meningen over verdeelt.

    43 dr is gewoon een top cilinder en die Proma heb ik ook op mijn Citta, niets te klagen 🙂

    #786011

    Bram Gerritsen
    Topic starter
    Berichten: 4

    oke ja zat wel te denken aan een mallossi filtertje en poelie 70 dacht ik wel goed te zitten. Is een verstevigde achterbrug noodzakelijk?

    #786014

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 1509

    Een malossi filter kan prima op deze setup.
    Ik zou de poelie 1 of 2 maten kleiner nemen dan wat je nu hebt.

    Ik ben zelf niet zo een grote fan van inlaten uitboren omdat je inlaat dan heel dun word en je makkelijk scheef kan boren.
    Liever pak ik een ronde vijl of een dremel met schuurrolletje die langzaam draait.
    Zo heb je beter onder controle wat je doet en kan je niet snel te ver gaan.
    Het aluminium van je carter is lekker zacht dus ook met een vijl ben je met een halfuurtje klaar.

    Spoel en booster poorten doortrekken zou ik niet doen als 60-65 je beoogde snelheid is.

    Een verstevigde achterbrug kan.
    Wat veel mensen hier ook doen is een brug van een vespa si monteren. Deze is sterk genoeg voor jouw setup.
    Deze heeft ook als voordeel dat hier meer uitlaten op passen.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 dagen, 3 uur geleden door SuperSi.
    #786016

    Bram Gerritsen
    Topic starter
    Berichten: 4

    Oke ga het dan met een vijl proberen. Wou eigenlijk m’n standaard achterbrug houden. Welke maat poelie moet k dan aan denken?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.