Advies, opnieuw beginnen een snel blok te creeren?

Home Forums Techniek Opvoeren Advies, opnieuw beginnen een snel blok te creeren?

This topic contains 3 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Martino 10 years, 7 months geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
  • #184310

    elmagnifico
    Topic starter
    Berichten: 152

    beste mensen,

    ik wil graag opnieuw een snel blok onder mijn ciao,
    maar ik vraag mij af wat de beste keus is.

    ik ga in elk geval voor een elek. SE
    en wil graag een 46 mm cilinder, twijfel alleen tussen polini en malossi.
    iemand een tip waar ik wat mee kan.
    en verder wil ik een goede carburateur erop hebben.

    #199723

    fallenes
    Bijdrager
    Berichten: 100

    Denk dat je dan het beste 46 polini kan doen ivbm de spoel en booster poorten redelijk goed overlopen op een se. Voor carb zou ik voor 13/13 gaan of groter. Met behulp van een ander spruitstukje

    #199724

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Cilinder; Beide zijn het goede cilinders voor op een SE. Houdt er alleen wel rekening mee dat je bij de Malossi een goede ruime pakking gebruikt bij de voet. De spoelers zijn namelijk zo groot dat er maar een klein pakkingsrandje is tussen carter en cilinder. Persoonlijk zie ik liever ook een Polini cilinder op een Polini carter, maar de Malossi zal wel ietsje goedkoper zijn. Mocht je ook echt gaan denken aan het tunen van de cilinder dan heeft de Polini in mijn ogen ietsje meer potentieel. Nadeel van de Polini is zijn ontwerp. Zuigers en cilinderwand kunnen wel eens scheuren vertonen. Lees voor beide cilinders ook de meningen en ervaringen topics door.

    Carter; Gezien je voor een electronisch blok gaat zit je helaas met een zwaar vliegwiel. Kijk of je deze af kunt draaien of een Pinasco wieltje kunt vinden. Ga je voor een Pinasco zal ik wel voor een halfvollewangen krukas van Pinasco gaan ivm met de balans. Verder zijn er ook de laatste tijd weer wat discussies ontstaan over welke krukas en inlaattimingen te gebruiken. Mijn ervaring is toch wel dat de racekrukassen iets beter presteren dan een brom en vervolgens snorkruk.

    Carburateur; Normaal gesproken zal je uit komen op een 13/13 carburateur. Nog leuker wordt het met een ander spruitstuk en 15 of 16 mm carburateur. Helaas zijn deze alweer uitverkocht hier vanuit de VC-shop, maar er komen er nog een klein aantal meer. Zal je dan voor een 16mm carb gaan kan je de inlaat van de SE zelfs nog wat uitvijlen om de juiste hoeveelheid mengsel naar binnen te slurpen en zelfs nog wat met de timingen van het inlaatvlakje spelen.

    #198931

    elmagnifico
    Topic starter
    Berichten: 152

    martino bedankt voor de info en tips, maar wil niet te ver gaan.
    zat gewoon te denken aan een elektronisch speed engine, een 46 polini kit, en een 13/13.
    en dan gewoon in elkaar zetten en rijden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.