Cilinder; Beide zijn het goede cilinders voor op een SE. Houdt er alleen wel rekening mee dat je bij de Malossi een goede ruime pakking gebruikt bij de voet. De spoelers zijn namelijk zo groot dat er maar een klein pakkingsrandje is tussen carter en cilinder. Persoonlijk zie ik liever ook een Polini cilinder op een Polini carter, maar de Malossi zal wel ietsje goedkoper zijn. Mocht je ook echt gaan denken aan het tunen van de cilinder dan heeft de Polini in mijn ogen ietsje meer potentieel. Nadeel van de Polini is zijn ontwerp. Zuigers en cilinderwand kunnen wel eens scheuren vertonen. Lees voor beide cilinders ook de meningen en ervaringen topics door.
Carter; Gezien je voor een electronisch blok gaat zit je helaas met een zwaar vliegwiel. Kijk of je deze af kunt draaien of een Pinasco wieltje kunt vinden. Ga je voor een Pinasco zal ik wel voor een halfvollewangen krukas van Pinasco gaan ivm met de balans. Verder zijn er ook de laatste tijd weer wat discussies ontstaan over welke krukas en inlaattimingen te gebruiken. Mijn ervaring is toch wel dat de racekrukassen iets beter presteren dan een brom en vervolgens snorkruk.
Carburateur; Normaal gesproken zal je uit komen op een 13/13 carburateur. Nog leuker wordt het met een ander spruitstuk en 15 of 16 mm carburateur. Helaas zijn deze alweer uitverkocht hier vanuit de VC-shop, maar er komen er nog een klein aantal meer. Zal je dan voor een 16mm carb gaan kan je de inlaat van de SE zelfs nog wat uitvijlen om de juiste hoeveelheid mengsel naar binnen te slurpen en zelfs nog wat met de timingen van het inlaatvlakje spelen.