Home › Forums › Mening & ervaring › Cilinders › 65cc cilinder
This topic contains 19 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by SuperSi 3 years, 5 months geleden.
-
Gebruiker
-
14 november 2020 om 19:30 #804078
Hallo allemaal,
Ik zou graag binnekort een 65cc cilinder willen zetten. Wat moet ik hier allemaal voor uitfrezen/uitboren?
mvg Jenno
14 november 2020 om 21:48 #80408214 november 2020 om 23:03 #804084tenzij je een mixblok hebt, HOEF je niks uit te vrezen
14 november 2020 om 23:05 #804086Jammer genoeg heb ik dat niet hahaha. Is het verplicht om alles uit te vrezen/ uitboren?
14 november 2020 om 23:18 #804087Verplicht is nix! Want er staat geen boete op. 😉
Mijn cilindertje 50cc was helemaal op. Daarom een 65cc er opgezet.
Had toen effe niet de tijd om inlaat van het blokje aan te pakken.
Daarna wel de vijl. Toen ging die ongeveer 10-15km extra sneller lopen.14 november 2020 om 23:19 #804088Zonder het vijlwerk niks sneller?
14 november 2020 om 23:21 #804089Jawel, maar niet heel veel.
14 november 2020 om 23:22 #804090Weet je nog hoeveel precies?
14 november 2020 om 23:34 #804091Kan het niet goed inschatten. Mijn 50cc cilinder was echt versleten. Deed mss nog 35.
Toen een nieuwe 65cc erop gezet met een 12/12 en ging het richting 50.Daarna de inlaat gevijld en ook een nieuwe Citypower gemonteerd.
Oude was niet best meer. Vanaf dat moment kwam er wel vaart in.Ik heb nu het gevoel dat de 12/12 de beperking is.
Bergaf lijkt er geen beperking op toeren draaien.
Blokje gilt steeds harder maar ‘remt’ niet af.
Mss dat er met een grotere carb nog meer is uit te halen………………??Wellicht neem ik het blokje nog eens uit elkaar om een stuk uit de krukas te halen.
Een grotere inlaathoek zorgt voor meer ‘inlaat’. Dat moet zeker snelheid opleveren!14 november 2020 om 23:47 #804092Ah oke, ik heb op het moment ook een 12/12 carb met een standaard 50cc cilinder (25km/u). Ik heb mijn poulie veranderd waardoor hij nu 45km/u gaat. Nu zou ik graag een 65cc willen zetten maar ik zie dat je best daarvoor je inlaat uitvijlt ect. Jammer genoeg heb ik hier het matriaal en de ervaring niet voor. Dus daarom dat ik me afvroeg of dat ik gewoon mijn 50cc eraf kan nemen en gewoon zonder iets uit te frezen of te veranderen aan mijn blok er een 65cc op kan schuiven zodat mijn ciao hopelijk 5-10km/u harder zou gaan. Maar is het mogelijk om gewoon een 65cc erop te zetten zonder ook maar iets te veranderen aan mijn blok?
mvg
14 november 2020 om 23:50 #804093Je zegt 25 kmh Dan heb je een snor-brommer?
De inlaat heeft dan 7mm doorlaat. Door dat mini-gaatje kan je simpelweg niet voldoende gasmengsel naar binnen krijgen om vaart te maken. Dat zal dan steeds de voornaamste beperking blijven!14 november 2020 om 23:52 #804094Ja klopt in België is dat een a klasse zo een snorbommer. Denk je dat een 65cc dan geen nut gaat hebben?
14 november 2020 om 23:59 #804095Inderdaad even kijken hoe groot de doorlaat is van je inlaat.
Hoe groter hoe beter, maar als die 7mm is dan is de vermogenswinst klein zoals mean-machine zegt.Los van dat terugkomend op je vraag.
Ja je kan een 65cc cilinder monteren, snelheids winst zal afhankelijk zijn van welk merk cilinder je monteert. Wees je er wel van bewust dat je een andere sproeier moet gaan monteren en moet gaan afstellen. Als je dit niet doet dan gaat de boel geheid stuk lopen.
Je HOEFT niks te vrezen.
Je HOEFT niks te boren.
Je MOET een andere sproeier monteren en afstellen.14 november 2020 om 23:59 #804096Ik weet niet of het voor alle blokjes kan, om de 65cc cilinder simpel te wisselen.
Mijn cilinder was te wisselen zonder verder ook maar iets te hoeven doen.15 november 2020 om 00:08 #804097Oke bedankt 😉 . Ik zag op youtube dat iemand nog een paar stukjes ging uitfrezen bij zijn pakking zoals je kan zien op onderstaande foto’s. Is dit ook gewoon voor een snellere top of beter trekken? Die stukjes uitfrezen zijn dus ook niet verplicht?
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.