Home › Forums › Mening & ervaring › Cilinders › 46,5mm Malossi brevettato
This topic contains 35 reacties, has 22 deelnemers, and was last updated by Magnus01 1 year, 11 months geleden.
-
Gebruiker
-
24 juli 2009 om 22:14 #149182
Ik heb net mijn Malossi 46,5mm project leven in geblazen.
Ben nog bezig met juiste kruk timing, vandaar de scan met gradenplaat voor mijn opgevijlde Polini Speedengine daarnaast weergegeven.Deze kit past perfect op een Polini Speedengine.
De squish in miniem , hoogstens 0,5mm=)Toch deel ik ik jullie de poortmap mede:
-Hoogste Spoelers op 35mm
-Uitlaatpoort op 28mm
Zodra ik hem goed aan de loop heb , geef ik mijn mening door.
voor de rest laat gerust weten wat jullie ervaringen zijn!
24 juli 2009 om 23:28 #151254poortmap is een beetje klein je kunt bv uploaden bij http://www.tinypic.com of http://www.imageshake.us maar het ziet er goed uit!
24 juli 2009 om 23:55 #151255AUB!
FF op de poortmap klikken en je krijgt hem op uitvergroot formaat.
22 augustus 2009 om 14:17 #150578Vind de 46,5mm Malossi op Speedengine niet echt bijzonder. Gaat zoiezo niet erg hard.
22 augustus 2009 om 15:54 #150587Niet hard??? Op een ciao heeft steyn van dit forum ooit 85 zo ongeveer gehaald.
22 augustus 2009 om 15:57 #150583Mijn Dr evo ging harder…, Maar mischien moet ik niet met poulie 65 rijden.. Hij pakt niet echt zen powerband.
31 augustus 2010 om 06:44 #151463ik vindt het echt een super cilindertje!
ik heb hem op de speedengine gereden,onbewerkt,en ook de poorten niet overgenomen.
icm: 13/13@74-polini SP-vario met malo vertanding,en een max bewerkte kruk met een timing van rond de 190 graden.liep aardig hard.hoogste aangetikt = 78 GPS op de citta.
ik rijd nu nog met dezelfde cilinder,maar dan op de Evo engine:D
loopt ook erg mooi.86,7 op GPS.
ik vindt de 46,5 onderin aardig tam,maar als die eenmaal gaat,gaat die hard!
althans…zo ervaar ik het.8 september 2010 om 18:00 #151471weet iemand hoe deze cilinder gaat op een malossi reed valve system? en kan dit cilindertje ook op gewone standaard krukas?(gister besteld):P—-> met 19mm carb(malossi-delorto)ja dan nog kijken welke uitlaat er mooi op gaat pffff:P en is 80 cc tog? kben meer van de scooters geweest dus vandaar die domme vragen:P alvast bedankt! http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=2111
2 januari 2011 om 10:18 #151549Maat van me (polini-fan) rijd ook met deze cilinder,zijn setup is:
Polini SE
Polini SP
SHA 15/15 @78
Poelie 70mm
En dus de 46,5 malossieHet is bij hem een beest van een cilinder,trekt alleen matig op.
Maar als hij bij de 25 km/h komt,knalt hij los.
Hij heeft een top van 82 km/h op GPS.2 januari 2011 om 11:40 #151547Hallo,
Ik heb hem op mijn reedvalve met 19 mm carb. ik rij met poelie 80 samen met ninja. Trekt echt keihard door zoals zeebodem fm al zegt eerst niet echt maar dan opeens… Toch zal hij harder gaan als je voor de ene boosterpoort nog een spoeler zou maken want de ene boosterpoort komt in de deps spoeler maar die ander niet. Verder vindt ik het een top cillinder!
mvg,
12 februari 2011 om 00:15 #151559de meeste winst zit bij deze cyl jammer genoeg in het bewerken van de zuiger. er komt fabriek af niet een poort van de zuiger spoeling knap over met de cylinder.! goed op te lossen met een uurtje dremelen.
zuiger bewerken en uitlaat naar 27mm maken presteert snel beter als std DEPS!12 februari 2011 om 00:39 #151560Pleur naast je meningen , ook ff wat je aan het catrer/krukas aanpassingen gedaan hebt .
Ik blijf van mening dat er echt meer uit deze kit te halen is.
27 oktober 2011 om 14:15 #151685ik ben nu ook in het bezit van de malossi 46.5.
deze cilinder is naar mijn mening slecht afgewerkt, er zitten namelijk nog wat scherpe kantjes aan die misschien later problemen opleveren.
of dit bij elke cilinder is weet ik niet, maar ik heb dan blijkbaar een wat mindere.aangezien de cilinder op een reedvalve gaat zal je gebruik moeten maken van de boosters.
die zitten er leuk in voor een blokje met spoelkanalen erin.
aangezien ik die niet heb , moest ik de cilinder zo bewerken dat hij voeding krijgt zonder 1 spoel kanaal in het carter te trekken.zie hier een mogelijke oplossing: (moet nog getest worden)
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.25 maart 2013 om 01:30 #151319Op eerste oog leuke cilinder,maar echt bagger afgewerkt!
Ik heb er nou 2 gehad,allebei klemde de zuiger.
Dus na uren schuren en een hoop schelden zeg ik,
NIEt DOEN. Belachelijk dat je eerst een dag aan de afwerking bezig bent..3 september 2018 om 12:55 #778223Is er iemand die ervaring heeft met de Malossi 46,5 op een gekotterd carter met 13.13?
Ben benieuwd naar de prestaties.<3 Thunderstone
Check mijn perso! -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.