Home › Forums › Mening & ervaring › Cilinders › 43mm DR evolution
This topic contains 27 reacties, has 19 deelnemers, and was last updated by Wilk1985 9 years geleden.
-
Gebruiker
-
23 september 2006 om 21:52 #149148
Als ik mij deze cilinder ga aanschaffen, wat is dan VERPLICHT om te veranderen aan mij standaard setup en wat mag veranderd worden. En wat hoeft niet verplicht veranderd te worden?
23 september 2006 om 22:32 #150778ciaoracer neem een betere uitlaat een cc bijvoorbeeld, laat je carters uitveilen enne 13/13 derop en natuurlijk andere sproeier maat.
Keb ook een DR Evo enne is goeie cilinder.3 december 2006 om 00:10 #150992En dus, de DR 43mm Evo zit erop… inrijden!!
Niet kunnen laten om er toch maar eens het gas op te duwen en tering man dat gaat door!!!
3 december 2006 om 11:17 #150993Je zult pas echt je ogen uitkijken als je je inlaat maximaal uitvijlt, spruitstuk tot 14mm opboort, carburateur opboort naar 14mm, de spoelpoorten doortrekt, en krukas fatsoenlijk tuned……:):lol
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno5 december 2006 om 22:02 #150994Oke, back to topic. De DR is volgens mijn setup aangeeft gemonteerd en is nu naar behoren afgesteld. Met de 70mm poulie is de volgende sproeier de grootste die erin kan. Nummer… komt ie…. 72. GPS top snelheid meting volgt.
Tot nu toe resultaten:
Yeeeeeaaaaaahhhhhh!!!!!! WTF!!! Idiot inside! Top is nog niet bereikt omdat we niet durven!!!
Deze cilinder is dus wel degelijk aan te raden. Binnen onafzienbare tijd zal ach laat maar kijk maar in Topic Reviews.
Bij deze de groeten SpeedDemon en Wallarein.
5 december 2006 om 22:11 #150995
.-{2F4OV}-.De snelheid zal idd wel hoog zijn…
Het optrekke zal echter niet egt goed zijn met poelie 70;)
ieder zn meug..
Ma superhard optrekke vind ik tog leuker;) Zeker als je in een stad woont of iets dergelijks;)
5 december 2006 om 22:40 #150996Ja maar als je interlokaal vertoeft in aanwezigheid van een redelijke snelheid is een te korte overbrenging dus niet aan te raden. En het trekt dus echt wel een stuk harder dan de standaard cilinder met een 80mm poulie… Ik vind dit dus beestachtig en ga nu experimenteren met inlaat- en inlaattraject, boostbottle, Pop-off klep in de 1ste bocht, zuiger bewerking en lagere compressie cilinderkop.
26 februari 2007 om 17:54 #151123Echt een Goedde cilinder, trekt goed, gaat hard, lange levensduur (toch wel minimaal 5000km)
Cilinder helemaal geweldig icm met Proma Circuit, uitgevijlde inlaat ! 😀
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dynoik heb dus ook deze dr 70cc evo gekocht, maar die cilinderkop die je er bij krijgt past niet onder een vespa-ciao, dus ik heb die standaart kop eropgezet en hij loopt eigenlijk zonder problemen, is een lekkere cilinder. ik heb trouwens een techno uitlaat:P die trekt indd niet erg lekker, maar hij heeft wel een mooi geluidje:)
21 mei 2007 om 15:06 #151134masters :
ik heb dus ook deze dr 70cc evo gekocht, maar die cilinderkop die je er bij krijgt past niet onder een vespa-ciao, dus ik heb die standaart kop eropgezet en hij loopt eigenlijk zonder problemen, is een lekkere cilinder. ik heb trouwens een techno uitlaat:P die trekt indd niet erg lekker, maar hij heeft wel een mooi geluidje:)Dan moet je de koelribben van de zijkant van de kop er afslijpen dan past hij wel.
22 mei 2007 om 15:53 #151135
.-{2F4OV}-.Bij mij liep de 43mm DR eVo zeer goed op mn speedengine..
Rap cilindertje
12 juli 2007 om 14:08 #151190Heb een goede ervaring op de Dr evo 70 cc, zowel de brommer van mn broer als op degene waar ik nu op rij
Trekt goed en houd redelijk lang vol zuipt wel12 juli 2007 om 16:37 #151191mijn dr evo is zeer lang meegegaan, heeft ongeveer 10000 gelopen en is nu in de handen van tvmierlo, ding ziet er nog super goed uit van binne, als je deze cilinder goed inrijd dan gaat die ook zeer lang meej
4 mei 2013 om 13:15 #150624
AnoniemMijn mening en ervaring Na 2 Setjes.
Cilinder:
Goede degelijke wand; als je rustig rijd, toch echt wel 10000km haalbaar.
netjes afgewerkt; geen bramen oid.
out-of box al snel genoeg. loopt lekker op een standaard SE.Zuiger:
Echt enorm jammer, kwalitatief niks mis mee.
maar zoals al velen mensen hebben ervaren, tikken, tikken en nog eens tikken.
puur door iets té ruime zuigerveergroeven. bij elke slag op het ODP of BDP zal je zuigertje flink tikken.
zowel bij mijn gebruikte set had ik er veel last van, en bij mijn splinternieuw ook.
de beste oplossing is een K-Star 43mm Zuiger halen. kost compleet maar ±€14 euro.al met al een goede cilinder voor zijn geld. alleen hadden ze de zuigers beter ergens kunnen stoppen waar het licht nooit schijnt.
5 mei 2013 om 17:08 #150627Ik moet zeggen, een super cilinder! Die van mij is ondertussen al zeker 7 jaar oud en heeft al dik 11.000 kilometer erop zitten.
Ik heb hem nu onder mijn speedengine gelegd en ook daar gaat ‘ie als een speer!
Mocht deze ooit op zijn o.i.d. koop ik zeker een nieuwe. Verder heb ik nooit last gehad van het zuiger probleem, die ziet er nog steeds top uit.
Heb sinds kort ook een getunede dr evo op m’n getuned blok. Dat word binnenkort testen, maar heb er hoge verwachtingen van. 8) -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.