Zelfbouw uitlaat topic

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Zelfbouw uitlaat topic

This topic contains 691 reacties, has 122 deelnemers, and was last updated by Crullie 2 years, 6 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 616 tot 630 (van in totaal 692)
  • Gebruiker
  • #154641

    Anoniem

    Als jij de maten voor mij hebt? 😛

    Nee, maar zonder gekheid, ik denk er zelf bijv. ook aan om mijn Fire op te meten en er een “straight” model van te maken.

    #154643

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    Zo is het. Je hoeft de uitlaten natuurlijk qua model niet precies na te bouwen. Een uitlaat qua inhoud gelijk laten maar hem een ander model geven, kan best interessant en uitdagend zijn.
    De Calibrata kopietjes kennen we nu wel..

    Ik heb al een aantal uitlaten opgemeten en ‘straight’ op papier staan, ik moet ze alleen nog even digitaal maken. (nog even kijken met welk progje dat handig kan)

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #154644

    Martijnvanheerde
    Donateur
    Berichten: 2227

    Als je die online wil zetten zou fijn zijn Tonni!

    #154449

    sfjuocekr
    Bijdrager
    Berichten: 6

    Goed artikel om zelf de juiste maten te vinden voor een uitlaat.

    #154295

    Rick.

    Kun je zelf een uitlaat maken met een elektrodelasapparaat?
    Hoe dik ijzer heb ik dan nodig?

    Rick

    #154294

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Ja het kan, maar het vereist wat oefening en ik geloof dat dikker staal makkelijker werkt met elektroden. Normaal gesproken neem je dun (0.8mm) materiaal omdat dat makkelijker buigt en betere resultaten geeft, maar een leovince is al 1.2 of iets dergelijks(dikker maakt minder lawaai).

    Ik zou dus minimaal staal van 1mm nemen.

    #154293

    Rick.

    Oké bedankt,
    Word je brommer dan niet aan een kant super zwaar of valt hier prima mee te rijden?

    #154292

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Hij zal misschien wat naar 1 kant gaan hangen maar eh…:D

    Nee zo zwaar wordt het niet, heb je nooit een expansie uitlaat in handen gehad? Het weegt misschien 1,5 a 2 kilo met demper.

    #154668

    Rick.

    Ik heb inmiddels een ander lasapparaat en nu ben ik maar aan de gang gegaan. (Het wordt geen calibrata) De maten zijn gebaseerd op de ‘bullet’ uitlaat voor een puch. Ik zie het wel of hij lekker zal lopen en anders maak ik gewoon weer een nieuwe :lol
    Is het trouwens mooier om de lasnaden met een slijptol vlak te maken of zal ik het gewoon zo laten?

    #154669

    KdeH
    Bijdrager
    Berichten: 93

    als het een zeer nette vlakke las is zou ik het zo laten, want je mag tenslotte wel zien dat je hem zelf gemaakt hebt.
    anders zou ik de flex met een lamelleschijf er overheen halen en daarna opnieuw branden met olie voor een mooie blauwe streep

    #154670

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Ik ga binnenkort een scooteruitlaat (enige scooteronderdeel wat nog in de schuur ligt) omlassen zodat hij op een Vespa past.
    Ik ga dit zo doen dat hij niet meer als scooteruitlaat herkenbaar is:lol
    Prestatie’s en foto’s zal ik hier posten!

    #154671

    KdeH
    Bijdrager
    Berichten: 93

    VespaAvanti :
    Prestatie’s en foto’s zal ik hier posten!

    Maak ook even een foto van de uitlaat voordat je de flex erin zet, de meesten vergeten een foto te maken voordat ze ergens aan beginnen

    #154680

    noud
    Bijdrager
    Berichten: 69

    Goedenavond,

    Ik heb het idee om zelf een uitlaat te gaan maken, echter wil ik wel graag bij mijn 50cc blijven.
    Nou was mijn plan om de simo calibrata na te gaan maken adhv eerder genoemde maten.
    Mijn vraag is of ik bepaalde conussen aan zou moeten passen om de calibrata geschikter te maken voor 50cc ipv 70/80cc?

    Of raden jullie aan om een andere uitlaat na te maken? (zo ja, wat zijn de maten?)

    mvg
    Noud.

    P.S. heeft iemand ervaring met het fabriceren van een RVS uitlaat?

    #154681

    Rick.

    Ervaring met een rvs uitlaat heb ik niet.
    Ik ben zelf voor mijn 50cc (standaard) ook een uitlaat aan het maken. In mijn caferacer special heb ik wat fotos staan van het proces.
    De maten heb ik gebaseerd op een puch uitlaat (ook voor 50cc) die wel redelijk trok.

    Als je een calibrata gaar maken, is het zeker noodzakelijk om conussen aan te gaan passen. Deze uitlaten zijn wat je al zegt geschikt voor 70/80cc.
    Ik zou zo niet weten hoe je hem precies aan zou moeten gaan passen, maar ik zou hem zeker een stuk korter maken dan dat hij normaal zou zijn.

    #154682

    noud
    Bijdrager
    Berichten: 69

    Ok, want ik kan namelijk RVS laten laseren wat mischien wel interessant is.
    Alleen het buigen zal dan wel een stukje lastiger worden.
    Ook tig lassen is geen probleem.

    Moet ik alleen wel de juiste maten weten, dus als hier een wijze heer rondloopt met het antwoordt,,, graag 8)

15 berichten aan het bekijken - 616 tot 630 (van in totaal 692)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.