Zelfbouw Chopper

Home Forums Perso’s Andere merken Zelfbouw Chopper

This topic contains 7 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by VespAndy 1 day, 23 hours geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker

VespAndy
    Topic starter

Beste mensen,

Drie weken geleden ben ik gestart met het restaureren van mijn Vespa Ciao die al ruim 36 jaar in mijn bezit is. Het plan om aan deze complete restauratie te starten heeft een aantal jaren vertraging opgelopen, door de bouw van een chopper. Dit project, waaraan ik drie jaar geleden begonnen ben, is onlangs succesvol afgerond. Het is dan wel ietsje meer dan 50 CC, maar gezien hier de mogelijkheid bestaat andere projecten ten toon te stellen, wil ik hier graag gebruik van maken.

Niet onbelangrijk om te vermelden is dat twee vrienden (Frans en Bas) een belangrijke bijdrage hebben geleverd aan de bouw van deze motor. Significant detail is dat Frans en Bas zelf ook een Vespa Ciao hebben gereden in hun jonge jaren en zeer gemotiveerd zijn mij een handje te helpen. Jeugdsentiment….?
    Ik vermoed van wel… Maar zeker is dat het Vespa Ciao ‘virus’ zich begint te verspreiden in het uiterste zuiden van Zuid-Limburg. πŸ™‚

Frame: Eigenbouw van het merk DPP
    Motorblok: Yamaha XV920 uit 1986
    Onderdelen: Harley Davidson, Honda CB750, Honda Goldwing, Yamaha XV

Groet,
    Andy

Ride Vespa Ciao (and sometimes something else) – Ride Safe !

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_2e8f

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_2b6bUNADJUSTEDNONRAW_thumb_2b68UNADJUSTEDNONRAW_thumb_2b6f

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 4 days geleden door VespAndy.
    Ride Vespa Ciao – Ride Safe !
    Link naar Mijn collectie / Projecten.

zevenenergie
    Forum Goeroe

Ik vind hem goed gelukt.En voor al dat zadel is mooi, waar heb je die gekocht als ik vragen mag?

Ik heb zelf ook 2 motoren,een bobber ala chopperΒ  en een Aprilia 2 takt.Ik had er laatst met member Wilk1985 over dat het zo jammer is dat veel motorforums verdwenen zijn en je dus je werk aan je motor nergens meer kan delen.

Gelukkig hebben we vespa-ciao.nl nog. Een van de weinige levende forums, waar iedereen ook nog eens respect vol met elkaar omgaat.

Laten we er niet alleen zuinig op zijn maar ook alles wat je aan je brommer doet er op gooien, als is het maar een ventiel dopje vastdraaien. 😎

Magnus01
    Bijdrager

Mooi hoor, ik heb nog een 1949 Triumph speed twin. Was van mijn vader geweest, kocht hij rond 1971.

VespAndy
    Topic starter

Hallo Zevenenergie !
    Fijn te horen dat de motor bevalt.
    Het zadel is een zogenaamd panzadel welke ik jaren geleden online en 2dehands heb gekocht voor een prikkie. Van het begin was voor mij duidelijk dat dit hΓ©t zadel zou worden voor de chopper. Het zit heerlijk en de twee zadelveren bieden genoeg comfort.

Het sleutelen aan motors is zeker leuk, maar sleutelen aan je jeugdsentiment heeft weer net iets meer.

Ik ben nog niet zolang aangemeld, maar mijn eerste indruk van de website en dit forum is zeer goed !Β Veel kennis en vriendelijke mensen die dezelfde passie delen. Mijn indruk is zelfs zo goed dat ik vandaag een donatie heb gedaan voor de website.

Groet,
    Andy

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 3 days geleden door VespAndy.

VespAndy
    Topic starter

Hallo Magnus,

Motoren en brommers met zulke ‘ hoge leeftijden’ zoals jouw Triumph dienen gekoesterd te worden, ongeacht het merk !

Groet,
    Andy

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 3 days geleden door VespAndy.

Vespa doei
    Bijdrager

wat mij betreft maakt het niets uit
    het heeft tenslotte 2 wielen en een motortje
    ik zou er wel wat van een vespa aan toevoegen
    al is het maar een sleutelhanger πŸ˜€ πŸ˜€

in de jaren 90 Vespa SI vario polini evolution pinasco 80 simonini uitlaat dus trekken als een beer

Crullie
    Donateur

Mooie Chopper, simpel en erg goed bij elkaar gevonden, eenmalig en pracht afwerking :thumb
    Heeft op mij de juiste uitstraling πŸ˜‰

Dit is ook leuk 😈 
    Choppers zijn tof ook al zijn het kleintjes πŸ˜›

TICKLING BARN

VespAndy
    Topic starter

Dank je Crullie !
    πŸ˜€

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.