Waarom is mijn 43mm DR vast gelopen?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Waarom is mijn 43mm DR vast gelopen?

This topic contains 19 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by speedbuxy 10 years, 10 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
  • #234770

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    @Robin
    Dit is een warm loper hoor, want een vast loper heeft bv een diepe kras met daarin een half slot pennentje of zuiger veer.

    @Mikevdburgt
    Je filter upgrade is dus de oorzaak geweest je had hierbij ook een grotere sproeier moeten monteren.
    Uitlaat kan je op zich wel gebruiken maar met z,on kink bocht zal het niet bevorderlijk zijn voor de prestaties.
    Ook kan ie z,n gassen er wat minder goed door kwijt en heb je dus kans op kool afzetting op de zuiger.

    #233232

    mikevdburgt
    Topic starter
    Berichten: 85

    Warmloper?
    Dus je denkt dat ik de cilinder nog gebruiken kan?
    Ik heb nog n nieuw zuiger liggen.

    #231858

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Een warmloper zegt niet percee dat je hem kan her gebruiken maar de kans is dan wel aanwezig ja.
    Ik weet niet hoe erg de cilinder de schade heeft mee gekregen?
    Maar in meer dan 50% van de gevallen kan je een warm loper er met fijn water proof schuur papier wel gewoon uit poetsen.
    (heb je een foto van de schade aan de cilinder? dat geeft een beter beeld of er nog eer aan te behalen valt)

    #227793

    mikevdburgt
    Topic starter
    Berichten: 85

    foto van cilinder



    ik heb korrel 600 liggen is dat fijn genoeg??

    de zuiger die ik nog heb liggen is niet helemaal gaaf meer er zit een ondiep krasje in de zijkant
    boven de zuigerveren is hij niet beschadigt.
    zou ik deze nog kunnen gebruiken.
    met nieuwe zuigerveren uiteraard.

    #239085

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Als je de zuiger en cilinder met water proof schuur papier aanpakt dan moet dit setje nog wel goed willen lopen.
    Ik ben niet zo thuis in korrel maten, maar gewoon een korrel maat nemen die niet streepje of veegjes afgeeft want dan gaat het te hard.
    En water proof, want droog schuren werkt voor dit ook slecht.
    Maar met wat tijd en liefde durf ik wel 90% in te zetten dat dit nog gewoon goed kan lopen.

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.