Waar is deze aparte bout van?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Waar is deze aparte bout van?

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door teunp 1 maand geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker

teunp
    Topic starter

Beste mede-forummers,

Na jaren een Ciao te hebben gereden heb ik mijn vriendin er ook van overtuigd een brommer te nemen. Zij heeft uiteindelijk een Si gekocht.

Ze wilde echter iets meer een retro-look. We hebben dus mooie spaakwielen op de kop getikt die de Si een old-school uitstraling moeten geven.

Ik weet niet veel van brommers en sleutelen, maar velgen omwisselen zag ik mezelf wel doen.

Nou ben ik aan de slag gegaan. Alles ging prima, beide velgen eraf zonder problemen. Maar plotseling lag dit aparte onderdeeltje in het gras. (zie foto)

ik heb geen idee waar het vandaan komt. Ook met logisch nadenken zou ik het echt niet weten.

Weet iemand van jullie waar dit onderdeeltje toe behoort? Met een Ikea-kast kun je nog wel eens een schroefje overslaan. Maar bij een bromfiets lijkt me dat minder verstandig.

hoor graag van jullie!

Teun
    image

niek1992
    Bijdrager

Hey Teun welkom!

Het ziet eruit alsof de bout al een tijd niet gemonteerd is geweest, schroefdraad is aardig roestig en vertoond ook geen sporen van onlangs uitgedraaid.

Ik herken het onderdeel verder ook niet, maar na logisch redeneren zou het misschien bij de bokstandaard en aanslagrubber te maken kunnen hebben. Maar zou ook kunnen dat het niet bij jouw brommer hoort en als verstekeling is meegekomen.

teunp
    Topic starter

Hoi Niek,

bedankt voor het warme welkom en je hulp. Lijkt er inderdaad op dat het dus een ‘vreemde’ schroef is die op een of andere manier daar terecht is gekomen.

Probleem opgelost! Dankjewel 🙂

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.