Vliegelwiel gaat te stroef

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vliegelwiel gaat te stroef

This topic contains 5 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by vicious 15 years, 10 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #209350

    tom__vespa
    Topic starter
    Berichten: 114

    Dag mensen

    Ik heb mijn blok uit elkaar gehaald en weer in elkaar en nu gaat vliegwiel stroef op 1punt kan ik ff 3 meter en dan slaat achter wiel vast. Wat heb ik verkeerd gedaan?:?

    #219601

    Shark
    Donateur
    Berichten: 472

    Krukas verkeerd gecentreerd…
    of misschien een spoel die aanloopt tegen de binnenkant van het vliegwiel

    #219604

    vicious
    Bijdrager
    Berichten: 337

    Kijk eerst eens of het ringetje met opstaande rand (tussen vliegwiel en koppeling) goed om zit, met de rand naar je toe dus. Is dit correct, haal dan het vliegwiel eraf en draai aan de krukas. Gaat dat soepel check dan je spietje, platte schijfje (heb je die er wel tussengedaan?). Zit het blokje dat de cp aanstuurt wel goed, recht op de krukas? Is de spiebaan van het vliegwiel nog goed? Probeer anders een ander vliegwiel. Als de krukas niet soepel draait haal je het blokje uit elkaar en begint weer opnieuw. Check dan de lagers, zit daar wel een plat schijfje tussen?

    #219617

    tom__vespa
    Topic starter
    Berichten: 114

    Er zitte alle schijfjes tusse en zonder vliegwiel draaide kruk ass ook niet echt soepel

    #219618

    Quest
    Bijdrager
    Berichten: 283

    ren je wel met decompressie hendel ingedrukt?

    #219619

    vicious
    Bijdrager
    Berichten: 337

    tom__vespa :
    Er zitte alle schijfjes tusse en zonder vliegwiel draaide kruk ass ook niet echt soepel

    Dan zijn het de lagers of je krukas is niet meer lekker. Haalalles weer uit elkaar, lagers ff controleren en weer in elkaar.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.