This topic contains 28 reacties, has 13 deelnemers, and was last updated by r32 12 years, 7 months geleden.
-
Gebruiker
-
21 mei 2010 om 00:15 #284390
Hey,
na een tijdje lid te zijn op het forum en al een heel tijdje liggen te sleutelen (lees: klote) met vespa’s etc.
Wordt het toch langzaam eens tijd voor een Perso.
Om te beginnen:
Het begon allemaal toen ik een jaar of 8 was met een puch Z-One…
Deze kwam van het milieupark en liep niet bepaald goed.
Toen dit stuk ijzer weg ging kwam een Maxi in de plaats.
(foto=tijdens het spuiten)
Toen ik 16 werd kocht ik een Aprilia SR 50
Dit was 3x niks dus verkocht en kocht ik een Si Mix:
Bij aankoop:
Toen maar meteen een paar cruciale zaken veranderd:
Hier begon dus de vespa hobby, maar tot mijn spijt is deze verkocht.
Hiervoor in de plaats kocht ik een lelijke ciao om op te knappen,
Voor:
Toen kocht ik maar een 125cc pitbike “voor erbij”
Vervolgens kocht ik de Gilera DNA,
Heel leuk ding totdat hij te warm wordt.
Hierna volgde dΓ© Vespachopper:
(Zelfgemaakt):
De Monster Citta:
De zo goed als nieuwe vespa Ciao (was puur voor verkoop!)
De Oldtimer!
Origineel uit 1970
Dan heb ik nog de piaggio FLY 4-takt scooter
De Tomos Flexer snorbrommer voor de zomer:
(Nog geen foto)En ik heb zojuist een mini vespa met zijspan gekocht, waar nog flink wat aan moet gebeuren!
[/URL]Met de tomos flexer had ik een leuke deal gemaakt met mijn broer.
deze heb ik min of meer geruild tegen zijn Citta. Dus had ik een citta voor de zomer van 2011
Aangezien mij de kleine wielen niet zo bevielen en ik op de zuid-limburg tour gek werd dat ik geen snor vespa had…
Heb ik de Citta verkocht en van dat geld inmiddels de ciao van R32 overgekocht. Echt een prima ding!
Hij is uit 1991 maar is vernieuwd met delen van een mix en nieuwe delen van een 2003 model.
Erg toevallig was dat ik vorig weekend bij Al_Bundy een kickblok ben gaan halen en nu op de ciao van R32 al een kickblok zat. Inmiddels dus 2 kickblokken terwijl ik er maar 1 gebruik.
Inmiddels kan ik ook een Golf Mk1 Cabrio toevoegen aan de collectie π
Op dit moment heb ik dus als inventaris: (+ Setup)
– Vespa Chopper
+ 50DR, TopRacing Racekrukas, 95’er poulie, leovince handmade sigaar (50 km/h)
– Oldtimer 1970
+ Origineel! (+13/13 en malossi filter) 55 km/h
– Mini Ciao met zijspan
+ 43mm Malossi Brevattato, polini speedengine, 13/13 malossi filter en 95’er poulie (nog geen topsnelheid gemeten)
– KickCiao snor
+ 50DR kickblok met 12mm inlaat, 12/12 carb met polini filter, moemnteel snorklok met 70’er poulie. (topsnelheid 43)21 mei 2010 om 09:03 #461393ben benieuwd;) je ciao-chopper vind ik al prachtig!:)
GTZ NV
21 mei 2010 om 10:26 #461395Tnx! π
Ja ik moet even goede foto’s uitzoeken π
Gisteren de oldtimer gekocht21 mei 2010 om 20:14 #461411en welke ga je aanpakken, en wat zijn de toekomstige plannen er dan mee?
leuke colelctie btw π
21 mei 2010 om 21:18 #461414Tnx!
Oei dit wordt weer een mooi lijstje haha.
– DNA; krijgt voor de 3e keer een blokrevisie in een half jaar tijd. Deze wordt steeds te warm en krijgt nu weer een nieuwe krukas.
– Chopper: Deze is in principe nooit af, ik heb een nieuw zadel gekocht zoals in het chopper topic ook met foto’s staat alleen de zwarte versie komt erop.
– Citta: Is ook nooit af. De vario verder afstellen, 15/15 cab maken en testen, kappen spuiten andere achtervelg nieuwe voorlampen.
– Oldtimer; Zo mooi mogelijk maken d.m.v. poetsen, cleaner, nieuwe-oude onderdelen.
– Zo goed als nieuwe Ciao: Mooi houden voor de verkoop.21 mei 2010 om 21:21 #461415Mooie collectie idd. Alleen vind ik de setups (die mist) van de fietsen op zijn minst zo interessant als de foto’s :D. Ook ben ik benieuwd waarom de sr50 drie keer niks was? Was dat er eentje met LC piaggio blok of minarelli? Natuurlijk is zo’n sr altijd drie keer niks tegenover een vespa maar toch π
21 mei 2010 om 21:40 #461417Haha hier is iemand die het snapt Vespa boven alles he π
Nee de SR was gewoon zo afgetrapt door zoveel verschillende eigenaren.
de kabelboom was een aantal keer doorgebrand en de doorgebrande kabels water weer opnieuw eraan gemaakt maar de oude niet weggehaald. Het was een grote spaghetti.
Dit was trouwens een met minarelli blok.
Hier was ook nog eens aan de schroefdraad van de krukas geflexd…. Dat is ook niet echt een +punt
Ik ga de set-up’s morgen even toevoegen, bedankt voor de tip!
Maar ik waarschuw je al, ik rij alleen met 50cc of een bewerkte 50 πEDIT:
De Setup’s zijn toegevoegd, weliswaar niet spectaculair maarja.
gisteren heb ik de velgen van de oldtimer flink schoongemaakt en dit is ook aardig gelukt.
De foto’s van de Oldtimer zijn jammer genoeg erna pas gemaakt dus zie je niet hoe het eerst uitzag.
Als je nagaat dat hij uit 1970 is zien de velgjes er zeker netjes uit π10 maart 2011 om 15:34 #468398Update π
Bijgewerkt:
Weer een deel verkocht, en weer wat bijgekocht π10 maart 2011 om 15:37 #469192Vet die mini met zijspan!!
Wat zijn je plannen ermee?
10 maart 2011 om 15:42 #469193super vet die mini=)
10 maart 2011 om 15:45 #469194ik zie dat je er blij mee bent:P
vel succes ermee verder!!
gr kevin 2711 maart 2011 om 19:27 #469273Edjuh :
Vet die mini met zijspan!!
Wat zijn je plannen ermee?OrangeCiao :
super vet die mini=)kevin 27 :
ik zie dat je er blij mee bent:P
vel succes ermee verder!!
gr kevin 27Dankje voor de leuke reactie’s π
Ik ga zometeen een extra pagina openen bij “Je eigen special”
Hierin ga ik bijhouden wat er met de mini gebeurt..
En graag ook ideeΓ«n!11 maart 2011 om 19:39 #469274Update:
De special:
http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=2426211 maart 2011 om 20:53 #469281De mini zou ik beter afwerken, en in verhouden nog beter kloppend maken! ( achterkant..)
de zijspan ziet er wel leuk uit, maar niet dat je zegt van WHOW.
het is nogal eigenlijk simpel gemaakt met de 4 hoekige kokers.11 maart 2011 om 21:37 #469088Precies goed om een kratje bier mee te halen en in het park te nuttigen met vrienden.
Cool dingetje.<3 Thunderstone
Check mijn perso! -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.